free html hit counter
 
Borsa.hu fooldal
KirakatHímtagKultúrtrippTárgyPúderÍz-iGalériák / Videók

Bicajra csajok!

Borsa         Címkék: bicaj, csajok, ötletek, púder, tavasz 0 hozzászólás

Ilyenkor tavasszal sokunknak megfordul a fejében, hogy biciklivel járjon dolgozni, de a forgalomtól való félelem és a rutintalanság eltántoríthat bennünket. Okosságok és egyéb hasznos ötletek.

Bicajra csajok!

Ajánló

A Magyar Kerékpárosok Klubja és a BKV közösen kezdeményezésükkel ösztönöz minket arra, hogy otthonhagyjuk kocsijainkat és más alternatív közlekedési módot válasszunk. Ha elképzeléseik megvalósulnak, hamarosan minden metróvégállomáshoz és buszpályaudvarhoz kerékpár-tárolók épülnek.

A városban egyre melegebb lesz és semmi kedvünk izzadt, ideges emberekhez préselődni a buszon vagy órákat tökölni a dugókban, ezért mi, a Borsa szerkesztőségének tagjai úgy döntöttünk, hogy ha csak tehetjük, bringán járunk idén nyáron dolgozni. Bár utoljára akkor bicajoztunk rendszeresen, amikor még a Camping volt a divat, de nem hagyjuk, hogy ez elvegye a kedvünket a kerékpározástól.Tudjuk, hogy ez nagyon dícséretes dolog, ám az a helyzet, hogy sokkal nagyobb előkészületet kíván a drótszammáral való közlekedés, mint ahogy mi azt gondoltuk. Nem arról szól a móka, hogy felpattanunk a bringára és irány a forgalom... Eleve, a forgalom szó hallatán kicsit görcsbe rándul a gyomrunk és ha igazán őszinték vagyunk, jó pár olyan tisztázatlan kérdés van, amelyek nélkül, felelőtlenség lenne elindulni. Éppen ezért utánajártunk, hogyan kell lelkiismeretesen és felkészülten irányt venni a biciklis lét felé.

Nézegess képeket!

Ne vegyél gazdaságost!A mi bicajaink már jó ideje a sufniban lakoznak, ezért a munkába indulás előtt még bőven akadt velük tennivalónk. Törölgetés, a téli várakozás nyomainak eltüntetése a fékek, lámpák, központi csapágyak ellenőrzése, kerekek felfújása. Persze nem mindenkinek áll egy bicaj a tárolójában, úgyhogy ha neked nincs, és még csak most készülsz vásárolni, akkor tájékozódj egy kicsit, hogy hol és mennyit érdemes áldozni egy normális kétkerekűre.A nagyáruházakban kapható olcsó darabokkal könnyen befürödhetsz, mert alkatrészeik általában nem cserélhetőek, valószínű, hogy nem állítják be a méretedre és hiába kedvező az ár, ha már a második alkalom után gyakorlatilag szétesik alattad. Ha komolyan gondolod, hogy csatlakozol a bicajos társadalomhoz áldozz egy kicsit többet a megfelelő kerékpár megvásárlására. Használható új, vagy jó minőségű használt kerékpárt már 30-40 ezer forint körül kaphatsz. Ha vastag a pénztárcád, akkor persze vehetsz drágábbat is, de a hétköznapi munkába járáshoz ezek az olcsóbb bringák is tökéletesek.

Magyarországon jelenleg 1500-2000 kilométernyi bicikli út van. A tervek szerint azonban 2013-ig majdnem duplájára nő a kerékpárutak hossza. (Forrás: www.magyarvendeglatas.hu) Kosok és falusiakA megfelelő típusú drótszamár kiválasztásánál szempont lehet, hogy milyen útvonalon használod majd. Így nem árt tisztában lenned azzal, hogy milyenek a munkahelyedre vezető utak; van-e bicikliút vagy csak nagy forgalomban tudod megközelíteni az irodád, esetleg a kis utcákon is elkolbászolhatsz? Ha a kocsik között kell boldogulnod, akkor az egyik legjobb választás az úgynevezett kos-kormányos bringa. Biztos láttál már ilyet, ez az, aminek a kormánya úgy hajlik, mint a kosnak a szarva. Ezzel a típussal simán elférsz a járművek között, és a szűk helyeken sem kell sokat bénáznod. Ha viszont szereted a kényelmet, és szívesebben kerekezel a bicikliúton, esetleg a járda szélénél, akkor válassz inkább egy "falusi" bringát, tudod, azt a hagyományos modellt, amire az anyukádat is szívesen ráültetnéd. Ennek széles a kormánya, amivel biztosabban tartod magad.
Amire szükséged lehet

Csuklószorító

Az útviszonyok megállapításánál az sem másodlagos, hogy milyen terepviszonyokra számíthatsz. A nagyvárosi forgalomban, általában nincs szükséged váltóra, de a dombosabb részeken hasznát veszed. Így, ha Hűvösvölgytől kell eljutnod a pesti oldalra, akkor, legalább is a kerékpározás szempontjából, a munkába menetelt jobban fogod élvezni, míg hazafelé - hacsak nem vagy edzésben - vánszorogni fogsz. Saját tapasztalatunk, hogy a gyakori emelkedőktől lankad a lelkesedés, továbbá azt is eldöntöttük, hogy legközelebb egy métert sem teszünk meg csuklószorító nélkül. Úgy gondoljuk, hogy a nem megfelelő kormánymagasság gondot okozhat egy hegy-völgy menetnél. Rendesen megfájdulhat ugyanis a csuklód.

Már több cégnél is elkészíttetheted a számodra megfelelőt bicajos táskát. Te döntöd el a formát, a színt és hogy milyen zsebek kerüljenek bele, akár még a alp-topodnak is lehet külön helye. Mi a bagaboo-t és a blueglobe-t ajánljuk. Amire figyelned kellA használat során, nem árt néha ellenőrizned mindazt, amit a vásárlás után is sorra vettél. Csak emlékeztetőül: fékek, kerekek, lámpák és a központi csapágy. Nem vagyunk ezermesterek, de szerencsére erre nincs is szükség ahhoz, hogy észrevegyük, ha valami nem stimmel a bicajon. Ha zörög, kattog vagy bármilyen fura hangot ad ki a kipróbálás alatt, jobb ha elnapolod a bicajozást, és az első utad a szervizbe vezet. Egyébként bármilyen kérdésed is van, a legtöbb szervizben, mint például a Mária utcai futárszolgálat szervizében szívesen segítenek.[PAGEBREAK]

Ha valóban komolyan gondolod a bicajozást, néhány biciklis pólót is szerezz be. Ezek jól szellőznek, könnyen áteresztik az izzadságot, így nem kell megfázástól tartanod. Áruk hat-nyolcezer forintról indul, de turkálókban olcsóbban is találhatsz néhány darabot. Egyébként pedig megteszi bármilyen kényelmes póló, a munkába érve valószínűleg úgyis átöltözöl. A cipőnél csak az a lényeg, hogy recés legyen a talpa, egyébként könnyen lecsúszhat a pedálról. A gyűrűidet pedig inkább hagyd otthon, mert balesetveszélyesek, és kényelmetlenek. Amit viszont semmiképpen ne felejts otthon, az a víz. Az mindegy, hogy kulacsból vagy palackból iszod, de az tuti, hogy szükséged lesz rá.

Kiegészítve

Már esett szó a kiegészítőkről, vagyis azokról a dolgokról, amelyek hiányában is nyugodtan elindulhatsz, de hosszú távon kifizetődő és hasznos a beszerzésük, ilyen: a lakat, a pumpa, a csengő és a sisak. A sisak használata csak a gépjármű forgalomban kötelező, egyébként te döntöd el, hogy neked mennyire fontos. Ha úgy tervezed, hogy bringádon a városhatárt is elhagyod, akkor egy fényvisszaverő mellényre is ruházz be, mert júniustól a városon kívül ezt kötelező lesz hordanod. A biciklis kesztyűk, melyeket minden szakboltban megkapsz, nem a hideg ellen jók, hanem a sérülésektől védenek meg. Eséskor ugyanis szinte mindenki a kezét támasztja ki elsőként, ilyenkor jön jól a kesztyű.

Ha szeles az idő egy szemüvegnek is hasznát veszed. Ez lehet napszemüveg vagy akár egy melós védőszemüveg is. Bármilyen modellt is válassz, a lényeg, hogy kényelmes legyen, hogy ne azzal kelljen babrálnod a kerékpározás közben. A kiegészítőkhöz tartozik a maszk is, ezt nálunk még viszonylag kevesen használják, de ha a 7-es busz mögött kell várakoznod rájössz, hogy nagyon hasznos is lehet. Induláskor ugyanis a busz minden kormot az arcodba nyom majd. Ami az utakat illeti azt sem árt tudnod, hogy merre érdemes menned; ebben segíthet a net. A www.utvonalterezo.hu bicikliseknek szánt verziója nem rossz, de nem veszi figyelembe a terepviszonyokat így előfordulhat, hogy beiktat néhány hegymenetet is. A www.bringaut.hu-n viszont valóban bicikliutakat találsz, melyeken könnyebb a haladás. A KRESZ szabályait, bárhol gurulsz is, mindenképpen be kell tartanod. Ha már régen olvastad őket, indulás előtt ezeket is érdemes átfutnod.

Végre elindulhatsz

Ha mindent rendben találtál a bicajodon, vess egy pillantást a ruházatodra is. Ha hosszú, bőszárú nadrágot vettél fel, hajtsd fel a szárát a jobb lábadon, különben beakadhat a láncba. A magyar bicajok többségén nincs láncvédő, ami nevével ellentétben nem is a láncot, hanem a ruhádat védi. Ha minden oké, akkor végre elindulhatsz. Jó érzés kellemes zene mellett gurulni, mégsem javaslom- legalább is a kezdetekben,- hogy biciklizés közben zenét hallgass vagy telefonálj. Elvonják figyelmedet a környezetedről és mindent lassabban észlelsz majd: az autókat, a gyalogosokat, az utcán rohangáló kutyákat, vagy éppen a gördeszkázókat. Eleinte jobb ha csak az útra és a forgalomra koncentrálsz.

Sokunk a légszennyezettség miatt nem választja a kerékpáros közlekedést. A Magyar Kerékpárosok Klubjának elnöke, László János szerint pedig éppen a bicajosok a legkevésbé veszélyeztetettebbek, mivel viszonylag magasan ülnek, és gyorsan mozognak.

Ha sötétben mész haza fontos, hogy láss, de az legalább annyira, hogy téged lássanak, ezért a lámpák mellett használj fényvisszaverő csíkokat. Minél többet jársz be egy útszakaszt, annál jobban fogod tudni, hogy hol vannak buktatók, magas járdaszegélyek és, hogy hol kell számítanod arra, hogy hirtelen vége szakad a bicikliútnak. Néha komoly kihívásnak és macerásnak érzed majd a kerékpáros közlekedést, de ha kitartasz, előbb-utóbb belejössz és élvezni fogod, hogy a dugókban te vagy a leggyorsabb.



Ilyenek vagyunk

Egy leopárd mintás sállal is hazavághatjuk az amúgy egészen előnyös szerkónkat. Az utcán láttuk.

Álmoskönyv: megmondjuk mit jelent az álmod

ABC sorrend »

Detektív-képző

Ha szeretnénk kideríteni férjünk megcsal-e, jelentkezzünk a Harriet Bond detektív-képző iskolába.



Add a startlaphoz
evomedia
Médiafigyelő - IMEDIA médiafigyelés