free html hit counter
 
Borsa.hu fooldal
KirakatHímtagKultúrtrippTárgyPúderÍz-iGalériák / Videók

Parfüm-razzia

Borsa         Címkék: döntés, parfüm, púder, razzia, sztárok 1 hozzászólás

Nem könnyű megtalálni a megfelelő parfümöt, ezért a hozzáértők véleménye és a kis parfümminták hasznunkra lehetnek. A probléma csak az, hogy manapság mindkettő hiánycikk. Minta-nyomon jártunk.

Parfüm-razzia

Ajánló

Mi Budapesten csak két helyet találtunk, ahol mintát vehetünk: A Deák-téri metróállomásnál szerény, a Blaha Lujza-téri aluljáróban viszont gazdag mintaválasztékot találunk.Ha már tudod, mit szeretnél neten keresztül is érdemes vásárolni: gyakran találhatsz akciós terméket.

Itt, a szerkesztőségben szóba került a parfüm, mint téma. A beszélgetésekből kiderült, hogy egyetlen borsamunkatárs sem használt celeb parfümöt, ám az mindannyiunknak feltűnt, hogy választékuk egyre nő. Közvéleményt kutattunk, melynek eredménye: a környezetünkben lévő, különböző generációt képviselő nőtársaink sem. Akkor minek ennyi sztár-illat? - adódott a kérdés, és hogy megadjuk rá a választ, irányba vettünk néhány budapesti parfümériát. Kíváncsiak voltunk, hogy a bővülő kínálat a celeb parfümök népszerűségét jelzi-e - és azt, hogy nekünk, valamint barátainknak és hozzátartozóinknak nincs ízlése -, de nem jártunk sikerrel. Nem árulták el, hogy mi, magyar nők vevők vagyunk-e a celeb parfümökre, de még azt sem, hogy melyik illatokat szeretjük leginkább. Nem tudtuk meg, hogy a közízlés mire voksol, ezért úgy gondoltuk, hogy minták segítségével mi magunk teszteljük az illatokat. Az ötlet jónak tűnt, de a kivitelezés nehézségekbe ütközött, mivel a parfümériákból gyakorlatilag eltűntek azok a kis minták, amelyeknek köszönhetően viszonylag olcsón kipróbálhatjuk, melyik illat a nekünk való.

Nem tudni, hogy melyiket kedveljük

Szupertitkos adatokA bevásárlóközpontokban található nagy, és az aluljárókban található kisebb parfümériákba is érdeklődtünk, de sehol nem adtak egyértelmű felvilágosítást arra vonatkozóan, hogy mennyi fogy ezekből a sztár-parfümökből, de arról sem, hogy mit vesz a magyar nő. Talán üzletpolitikai érdekeket sért, ha kiderülnek a parfümök tetszési indexére vonatkozó adatok. Értetlenségünket tovább erősítette, hogy a Douglas és a Marionnaud honlapján találunk egy top 10-es listát, bár az senkinek nem derült ki, hogy milyen szempontok alapján kerültek a listába a különböző parfümök: lehet, hogy éppen a kevésbé keresetteket szeretnék így népszerűsíteni.

Természetesen tudjuk jól, hogy a sztárok nem feltétlen az önkifejezés eszközének tekintik az általuk kreált illatokat, sokkal inkább egy üzleti vállalkozás részei, mellyel nevüket köztudatban tartják és még kereshetnek is rajta.

Kellő információ hiányában, úgy döntöttünk, hogy mi magunk fogjuk tesztelni környezetünkön a parfümöket. Ehhez éppen tökéletesek azok a kis minták, amelyeknek köszönhetően elfogadható áron tudjuk meg, melyik parfüm, hogyan áll nekünk, tudjuk-e viselni, bírjuk-e egész napon át. Úgy tűnik, túl régen voltunk parfümvadászaton, mert közölték velünk, hogy már jó ideje nem, vagy éppen sosem árultak ilyen mintákat.

Illat-invázióNem maradt más megoldás, mint az üzletekben körbenézni és végigszagolni a kínálatot. Ehhez viszont nem volt túl sok kedvünk, és különben is. Ismerjük azt az állapotot, amikor már 20 perce állunk egy parfüméria polcai előtt és - három különböző parfümmel kezünkben - azt latolgatjuk, melyik lenne a számunkra legmegfelelőbb. Nehéz dönteni, mert a papírcsíkokra fújt illat a bőrünkön teljesen másként hat, és magunkat sincs értelme egyszerre nyolc parfümmel befújni. Végül már azt sem tudjuk, hogy melyik illat, melyik parfümhöz társul vagy, hogy az az illat, ami végül megtetszik nem kettő másiknak a keveréke-e.

Nehéz a döntés, viszont fontos választani, különben drága mulatsággá válik a próbálkozás. Mi már jártunk úgy, hogy a hasonló körülmények között kiválasztott parfümöt gyakorlatilag csak egyszer használtuk. Kiadtunk tizenötezer forintot egy olyan illatért, ami otthon már teljesen másként hatott rajtunk; nem éreztük magunkénak, így használni sem akartuk.

Mintákat a különböző márkakereskedésekben sem kaptunk, de az Yves Rocher-nál és a Clinique-nél némi felvilágosítást azért adtak: az előbbihez a zöld tea és a bambusz illata, utóbbihoz pedig leginkább a virágos illatok vonzzák a vásárlókat. Így továbbra is minták után kutattunk, hiszen nem tűnhettek el teljesen. A parfümériákban ugyan nem árusítják őket, de vásárlásnál ajándékba adnak még mintát. Úgy gondoltuk, hogy az aluljárókban nagyobb sikerrel próbálkozhatunk, de tévedtünk: az aluljárókban található boltok sem a régiek már. Itt sem divat mintát árulni. Ennek okáról még szűkszavúan sem nyilatkoztak, már ha egyáltalán szóba álltak velünk. [PAGEBREAK]

Minta-boltA várost járva a Deák téren felcsillant a remény, hogy celeb-mintákhoz jutunk, de csak csillant, mert a parfümériában ülő kicsi kínai bácsi csak néhány mintát tudott adni, és ebből egyik sem volt celeb parfüm. Már éppen feladni készültünk, amikor az egyik Blahán található parfüméria kirakatában megláttuk a kis üvegcséket. Ott sorakoztak az egészen kicsik és nagyobb társaik is. A hírességek közül viszont itt is csak kettőt: Naomi és Cindy illatát találtuk meg. Egyéb parfüm-mintákból viszont igen nagy volt a választék. Itt már az eladólány is egész "bőbeszédű" volt. Elmondta nekünk, hogy véleménye szerint a többi illlatszerbolt azért nem árul mintát, mert egész egyszerűen nem éri meg.

Az már más kérdés, hogy akkor nekik miért éri meg, de tény, hogy beszélgetésünk alig tíz perce alatt vittek is; ebből is, abból is: vagyis a 30 és 50 milliliteresből éppúgy, mint a mintákból. Egy fiatal lány például kifejezetten az újdonságokra vadászott, de persze először csak a mintákból kért. Na ugye. Biztosak vagyunk benne, hogy ha megtalálja a nekivalót, akkor viszont nem mintákat vásárol majd, hanem majd a nagyobb kiszerelést veszi meg. Mi legalább is, így tennénk.

Még nem láttunk például szórakozóhelyen vagy színházban olyan nőt, aki a táskájából egy helyes üveg helyett inkább valamilyen mintát kapott volna elő. Szerintünk, ha a minták ráfizetésesek is, ez a ráfizetés előbb-utóbb megtérül, hiiszen a parfümvásárlásnál számos szempontot veszünk figyelembe: hétköznapra, alkalomra, télre, nyárra és ha megtehetjük, többet is használunk. Az idő múlásával úgyis változunk, és folyamatosan kísérletezünk, ezért van szükségünk újból és újból mintákra. A minta, ebben a vadászidőszakban tökéletes.

Hamis érzékelésAz ízlésünk tehát idővel megváltozik, van viszont egy örök szempont a parfümválasztásnál: a tartós illathatás. Ezt a szempontot szinte mindenki szem előtt tartja, ha parfümöt vásárol. A hamis parfümök nem tartósságukról híresek, így ezeknél nem is számítunk nagyon másra, a gond csak az, hogy magunkon már sokszor a minőségi parfümök hatását sem érezzük. Ha kételkedünk, a parfüm kidobása helyett, érdemes ismerőseinket megkérdezni, hogy érzik-e rajtunk az illatot. Ne kezdjük el brutálisan parfümözni magunkat, mert éppen ellentétes hatást fogunk vele elérni. Sok esetben csak a mi orrunk az, ami telítődött az illattal, és ezért nem érezzük a parfümöt.

Kis történetünk konklúziójaként elmondhatjuk, hogy hosszas utánajárás után sem tudjuk, hogy mennyire népszerűek a celeb parfümök hazánkban, de azt legalább igen, hogy kevés helyen ugyan, de még kaphatók minták. Mivel általában nem fér bele a hétköznapi programba a hosszas parfümvadászat, ezért ha még még nem tudjuk, hogy mit szeretnénk, érdemes a Blahánál kezdeni, ha viszont céltudatosan vásárolunk, akkor a nagy parfümériák is tökéletesek. Igaz, hogy a celeb parfümökre a fellelhető két minta megszagolása után sem voksolnánk, de biztos, hogy vannak, akik mégis ezekre szavaznak. Mi egyelőre maradunk a régi, bevált illatainknál.



Ilyenek vagyunk

Egy leopárd mintás sállal is hazavághatjuk az amúgy egészen előnyös szerkónkat. Az utcán láttuk.

Álmoskönyv: megmondjuk mit jelent az álmod

ABC sorrend »

Detektív-képző

Ha szeretnénk kideríteni férjünk megcsal-e, jelentkezzünk a Harriet Bond detektív-képző iskolába.



Add a startlaphoz
evomedia
Médiafigyelő - IMEDIA médiafigyelés