free html hit counter
 
Borsa.hu fooldal
KirakatHímtagKultúrtrippTárgyPúderÍz-iGalériák / Videók

Divatcég, hirtelen felindulásból

Istvánffy Dávid         Címkék: divatcég, felindulás, fiatal, hirtelen, kreatív 0 hozzászólás

Budapestnek van még mit behoznia a divat tekintetében, de ha nem figyelünk fiatal, tehetséges tervezőink munkáira, még inkább lemaradunk. Íme két kreatív csaj, akik kézbe vették az irányítást.

Budapest távolról sem a divat fővárosa, mégis időről-időre feltűnnek tehetséges fiatalok, akikben van elég kreativitás, hogy szembe merjenek menni a mainstreammel és akik nem csak a levegőbe beszélnek, hanem megragadják a kínálkozó lehetőséget, hogy létrehozzák, amiről álmodtak. A Szigeten tartott divatbemutatójuk kapcsán Pácsonyi Daniellával és Szebellédi Krisztával, a Pepper Hot! mögött álló két fiatal tervezővel beszélgettünk.

A csajok. Nézd meg az általuk tervezett ruhákat!

Borsa: - Mikor és hogyan alapítottátok a céget? Milyen előzmények után?

PD: - Kicsit több mint egy évvel ezelőtt indult a cég, de kizárólagosan ruhákkal november óta foglalkozunk. A főiskola elvégzése után nem találtuk a helyünket, számos különböző területen kipróbáltuk már magunkat, de egyiket sem éreztük igazán testhezállónak, ám azt mindig is tudtuk, hogy olyan dologgal szeretnénk foglakozni, amelyben kiélhetjük kreatív energiáinkat és maradandót tudunk alkotni. Ez egy multinacionális cég berkein belül nem sikerülhet és nem is lettünk volna rá képesek, hogy ne a saját magunk által szabott kereteken belül dolgozzunk. Ezért inkább vettünk egy mély levegőt és ugrottunk a bizonytalanba, saját céget alapítottunk, az pedig, hogy éppen a divattal kezdtünk foglalkozni a sorozatos véletlenek eredménye.

SZK: - Mint minden nő mi is dédelgettünk álmokat, hogy "ilyen és olyan ruhában érezném jól magamat, de nem találom", így az ötlet alapjait már régen magunkban hordozzuk. Gondolkodtunk, agyaltunk és arra jutottunk, hogy talán kezdjük olyan pólók készítésével, amelyeket saját szánk íze szerint megtervezünk, majd elkészítünk. Persze ekkor már pattogtak az ötletek - "még egy ilyen szoknyát is kellene készíteni", és a többi... -, és ekkor kaptuk meg életünk nagy lehetőségét. Megkerestek minket, hogy három hét múlva részt vehetünk a Budapest Fashion Week-en, ahol kapunk 20 percet, amivel azt csinálunk, amit szeretnénk. Tehát volt három hetünk arra, hogy bármilyen körülmények között, de összehozzunk 20 szett ruhát. Tudtuk, hogy nagy fába vágtuk a fejszénket, de megcsináltuk. Szabtunk, varrtunk anyagot és kiegészítőket vettünk és édesanyáink varrási tehetségét felhasználva sikerült időre összehozznunk. Közben megkerestük régi ismerősünket, Székely Ernőt - a mostani vezető tervezőnket, aki tíz éve dolgozik a divatszakmában - hogy ha van kedve tartson velünk, de most rögtön. Végül ott álltunk 20 szett ruhával, nőivel és férfivel egyaránt, amelyeket szerencsére pozitívan fogadott a szakma. Aztán szépen lassan elindultunk, és most már semmi pénzért nem csinálnánk mást.

Menő

Hogyan állnak össze a kollekciók, illetve hogyan készülnek az egyes ruháitok?

SZK: - Szinte állandóan ötletelünk, meglátunk valamit az utcán, egy filmben, egy magazinban, egy érzésben, egy színben vagy csak valamelyikünk álmodik valamit az éjszaka és ez által jön az ihlet. A csapatban Ernő képes "papír", azaz rajz formába önteni az ötleteket így neki mesélünk, ő pedig rajzol. A saját maga által kreált és a mi álmainkat is.

PD: - Kriszta például olyan mint egy szobrász, aki meglát egy márványtömböt és máris tudja, hogy mit lehet kihozni belőle. Ő gyakorlatilag már akkor tudja, hogy kin és miért állna jól egy ruha, amikor meglátja az alapanyagot. Sokszor tűnik vad ötletnek, de valahogyan a végére mindig kiderül a helytállósága. Ernő bármikor képes a férfiak ruhatárát és öltözködési szemléletmódját pillanatok alatt átvarázsolni, mindemellett csodálatos host és hostess ruhákat képes álmodni. Én pedig a konzervatívabb de nőies darabok világában érzem jól magam.A ruháitokban az urbánus jegyek keverednek a különböző stíluselemekkel. Hogyan írnátok körül a stílust, amelyben alkottok, illetve van-e valamilyen fantázianeve?

SZK: - Nehéz lenne egyetlen szóval jellemezni a ruháinkat. A tervezési folyamatban mindhárman részt veszünk, mindannyian teljesen különböző stílussal, ez pedig a kollekciónkban is megmutatkozik. Talán néhol sportosan konzervatív, vagy elegánsan sportos, de lehetne az extrémen elegánst is választani…

Szerintetek mi lesz az őszi-téli divat a nemzetközi piacokon, illetve Magyarországon?

SZK: - Nemzetközi szinten a tavalyi téllel ellentétben idén mindenki bátran használ színeket (pink, lila, piros, sárga), és a nyári nagy trendtől, az A-vonalú szabástól is kezdenek eltávolodni a tervezők, újra visszatérnek a nőies, néhol már-már dívás formák. Ám a nagy divatházak kollekcióit elnézve, erre a télre igaz lehet a "bármiben divatos lehetsz" jelmondat is.

PD: - Ezzel szemben Magyarország sokkal merevebb ebből a szempontból - bár mi hiszünk abban, hogy ez változni fog, már lehet látni erre utalójeleket, akár az utcán sétáló emberken is. Néhol kevésbé színesek a ruhák, inkább a jól bevált szabásvonalak a "trendek". Jó példa erre sok külföldi tervező, akik sokkal inkább előnyben részesítik a magas derékállású nadrágokat, szoknyákat, nálunk azonban évek óta csípő fazon a legelterjedtebb, és valószínűleg ez az idei őszi-téli trendre is igaz lesz. A pasiknál pedig még igen csak kirívó hatást kelt, ha egy jól szabott öltöny belseje különleges színű (narancssárga, vagy pink), ez külföldön stílusos és sikkes, itthon pedig még igen csak megbámulnak érte. Persze ez csak egy nüansznyi példa a sok közül, az igazat megvallva Magyarország igencsak messze van Párizstól és Milánótól. Reméljük nem sokáig.

Hol találkozhatnak veletek az érdeklődők?

PD: - Utcafronti, kirakatos üzletünk nincs, és egyelőre nem is szeretnénk. Lehet, hogy ez lenne az evidens álom, ám egyelőre mi nagyon szeretjük látni azt, ahogyan a vendégeink szeme felcsillan egy-egy ruhadarab láttán, illetve amikor belebújnak a kész cuccba és mintha kicserélték volna őket. Ez ennek a munkának az egyik legcsodálatos pillanata.

SZK:- Ezért is szeretünk főleg egyéni megrendelésre dolgozni, nagy kollekciókat egyelőre nem készítünk, illetve ugyanabból a ruhából sem csinálunk túl sokat. Így arra is volt már példa, hogy egy-egy különlegesebb darabért szinte harcoltak a vevők. Persze egy "show-room-nak" más előnye is van, hiszen igen kiterjedt a baráti körünk, így nem ritka, hogy az éjszakai tervezés hajnalig tartó bulizásba csap át. Az Opera mellett van a szalonunk, ahol mindenkit szeretettel várunk, ha túl hangosak voltunk, akkor ezért, ha pedig túl halkak, akkor azért.



Ilyenek vagyunk

Egy leopárd mintás sállal is hazavághatjuk az amúgy egészen előnyös szerkónkat. Az utcán láttuk.

Álmoskönyv: megmondjuk mit jelent az álmod

ABC sorrend »

Fenék-tömés

Ha már a fenekünk méretével sem vagyunk elégedettek, mindössze 18 000 forintért miénk lehet egy fenék-tömés.



Add a startlaphoz
evomedia
Médiafigyelő - IMEDIA médiafigyelés