free html hit counter
 
Borsa.hu fooldal
KirakatHímtagKultúrtrippTárgyPúderÍz-iGalériák / Videók

A csajok szerint az autó...

Borsa         Címkék: autó, csajok, igényes, praktikus, vélemény 0 hozzászólás

Szeretjük azokat az igényes és praktikus autókat, amelyekkel parkolni, és amelyekbe pakolni sima ügy. Mindezt szem előtt tartva, Borsaízléshez mérten, megszületett a legvagányabb kisautók listája is.

A városi élet alapvetően formálta át az autóipart, s a városi használatra tervezett járgányok ma már legalább annyira divatos kiegészítői megjelenésünknek, mint amennyi csúcstechnika rejtőzik motorháztetejük alatt. Borsamunkatársak nőtagjainak vezényszóra kellett néhány szempontot figyelembe véve döntenie, hogy a jelenlegi kisautó felhozatalból mire szavazna. Véleményünket, férfikézbe adtuk, és ennek köszönhetően készült el az alábbi ötös lista. Felmérésünk jellegéből adódóan a reprezentatív jelzőt messzire elkerüli és elsősorban a Borsaízlést tükrözi. Eszerint - az első helyezettől az ötödikig haladva - a következő négykerekűek a legalkalmasabbak - szerintünk - a városi közlekedésre, bevásárlásra és nem utolsó sorban, önkifejezésre. Ja, és a zene na az még nagyon fontos.

Nézegess városi kisautókat!

Fiat 500Az idei év szenzációja lehet az olasz autógyár aprósága, a legendás cinquecento újjáélesztett változata. Az 500-as toronymagasan verte többi vetélytársát, s ebben alighanem jelentős szerepe van a közelmúltban feltámasztott legendás régi modellek - VW Beetle, Mini- közül talán a legsikerültebb külsőnek. A kisautó összetéveszthetetlen karakteressége valódi olasz stílusérzékkel társul, letisztult belső kialakítása szemet gyönyörködtető. A Fiat 500-assal az olasz gyár egyértelműen a nagyvárosi fiatalokat célozza meg, s a járgány iránt már most akkora az érdeklődés, hogy a torinóiak máris azt fontolgatják, hogy megnövelik az eredetileg gyártásra tervezett mennyiséget. A Fiat 500-ast 0,9 literes, 110 lóerő leadására is képes motorral szerelik majd, de választható lesz majd hozzá 1,4-es, turbós, 150 lovas erőforrás is. A kabrió változat is alighanem biztos siker lesz, különösen a mediterrán országban.

Nem hazai példány

BMW 1A nyugati fiatalokra belőtt, legkisebb BMW itthon inkább a tehetős, stílusérzékeny réteg autója, amely minden ízében a bajor gyár jegyeit viseli magán. Külső kialakításával illeszkedik a 3-as, 5-ös és 7-es modellek mellé, motorházában pedig a márkára jellemző izmos, sportos motorok dohognak. A legújabb modelleket már a modern kor követelményeinek megfelelően mp3-lejátszóval, iPod-csatlakozóval és sebességtartó automatikával is felszerelik. Persze a minőségnek ára van, az 1-es BMW alapára 6,9 milliótól indul, a felső határ pedig 10 millió felett van.

Zöldben még királyabb

Citroën C1Jóval elérhetőbb árkategóriát képvisel a gülüszemű űrlényre emlékeztető apróság a C1-es. Ez valóban a "bevásárlóautó"-ként is emlegetett kategóriát képviseli, nem arra tervezték, hogy száguldozzanak vele. Viszont kis helyen elfér, keveset eszik és - valódi franciaként - külső megjelenésével figyelmet követel magának. Belső kialakítására is a bohókás játékosság jellemző, akárcsak annak idején a meghökkentő Renault Twingó-ban. Közeli rokonok a Toyota Aygo nevű modelljével, ugyanis a két gyár közösen fejlesztette ki az alsó szegmensbe szánt járgányokat. Egyetlen problémája van csupán, az ára. A legfapadosabb verziót ugyanis 2,2 millió forintért kínálták megjelenésekor, ezért pedig még egy rádiót se kapott cserébe a kedves vevő. Ez nem túl barátságos hozzáállás, talán érthető is, hogy viszonylag kevés C1-es rohangál Budapest útjain. A csúcsfelszereltség pedig csaknem 3 millióba kerül, amennyiért egy - 6-7 éves - kabrió Saab-ot is kaphatunk.

A szexi dög

Volvo C30A szexi kis svéd döggel nagyon betalált a Volvo, amelynek a bukólámpás 480-as óta nem volt autója a városi, vagy élményautók kategóriájában. A C30-as széles csípőjével és formás hátsójával, valamint az abba épített óriási üvegablakkal vonzza a tekinteteket, továbbá a szalonban választható extrák garmadájával is. Ezek között gyári spoilerek és igény esetén kétszínű fényezés található, amelyhez a leendő tulajdonos a beltér színvilágát is hozzáigazíthatja. A C30-ast kifejezetten a divatos fiataloknak szánták, ehhez igazodik a belső kialakítás is, ahol csupán 4 - igaz teljes értékű - ülést találunk, amelyek úgy lettek elhelyezve, hogy a kocsiban utazók nyugodtan kommunikálhassanak egymással. Az 1-es BMW-hez hasonlóan egy ilyen verda sem olcsó mulatság, az alapfelszereltségű, 1,6-os, 100 lóerős motorral szerelt változat 4,7 milliónál indul, a csúcsmodell ára pedig meghaladja a 12 millió forintot is.

Ez is pénztárcakönnyítő

Audi A3 - Mercedes A-osztályHoltversenyben végeztek az ötödik helyen a két német gyár modelljei. Az A3-as a BMW-vel és a Volvó-val rivalizál, míg az A-Mercit kevésbé a sportosság, inkább az elegancia jellemzi. Mindkét járgány hamisítatlan német precizitást és minőséget képvisel, ez persze az árukon is érződik. Az Audi esetében a 100 lóerős modellnél indul a választék, ez ötmillió környéki összegbe kerül, ám a 265 lóerőt felmutató, felmérgesített S3 változat 10-12 millió forinttal is könnyebbé teheti a pénztárcánkat. A második generációját taposó A-Mercedest a német gyárban sportosabbra, picit teltebbre szabták mint a jávorszarvas-teszten kezdetben elhasaló elődjét, vérbeli városi energiabombát faragva belőle. Csupán 116 lóerős, 1,8-as motorral rendelhető, alapára pedig 5,7 milliónál kezdődik. Ez nem kevés pénz, de a csillagos márkának mindig is megkérték az árát.



Ilyenek vagyunk

Egy leopárd mintás sállal is hazavághatjuk az amúgy egészen előnyös szerkónkat. Az utcán láttuk.

Álmoskönyv: megmondjuk mit jelent az álmod

ABC sorrend »

Detektív-képző

Ha szeretnénk kideríteni férjünk megcsal-e, jelentkezzünk a Harriet Bond detektív-képző iskolába.



Add a startlaphoz
evomedia
Médiafigyelő - IMEDIA médiafigyelés