free html hit counter
 
Borsa.hu fooldal
KirakatHímtagKultúrtrippTárgyPúderÍz-iGalériák / Videók

Utcakő és molotov koktél az ARC-on

Borsa         Címkék: arc, beszámoló, kiállítás, sokszínű, tárgy 0 hozzászólás

Ember legyen a talpán, aki elsőre kiismeri magát az idei ARC kiállításon. A rendezvény ugyanis minden korábbinál sokszínűbb és politikusabb. Beszámolónkban, ígérjük, nem lesz egyetlen szóvicc sem.

Kellemes meglepetés ért bennünket, amikor az Ötvenhatosok terén az idei plakátkiállítás helyszínére érkeztünk. A pályaművek ugyanis a korábbi évek gyakorlatával ellentétben idén valóban a közösségi tér részét képezik, azaz szabadon megközelthetők. Tavaly az érdeklődőknek át kellett jutniuk a hatalmas színpad előtti téren ahol magyar popsztárok hakniztak nagy számban öszegyűlt rajongóiknak. A szervezők idén megértőbbek voltak: Rúzsa Magdi és Sub Bass Monster hátrébb szorultak, a kiállítás pedig rögtön a tér bejáratánál várta a látogatókat.

Nézegess ARC-plakátokat!

A kreativitás ünnepeTermészetesen a kreatív óriásplakátokkal találkoztunk először. Az idei felhozatal minden korábbinál politikusabb lett. A fiatal alkotók munkái között kimondottan túlsúlyban vannak a tavaly őszi zavargásokra reflektáló munkák. Megdöbbentő látni, mennyi ötlet és fantázia szorult a pályázókba, akik főállásban valószínűleg májkrémket rajzolnak körül, vagy mosóporfeliratokat színeznek valamelyik reklámügynökségnél. Sosem értettük, miért "tilos" kreatív plakátot készíteni a hétköznapokban. Rendben, tudjuk, hogy a Ph-értéket tömegeknek értékesítik, így nem a művészi megjelenés a cél, ettől azonban még lehetne kicsit szellemesebb a hazai reklámszakma. Mondjuk az ARC-plakátok mintájára is készülhetnének hirdetések, olyanok, melyekben nem a közvetlen asszociáció az egyetlen eszköz. "Kamatot emelünk" - áll az egyik bank plakátján a belvárosban, a képen egy rakodómunkás magasra emel egy százalékjelet. Nos, a legendásan kreatív magyar nép ennél azért többre érdemes.A kiállításon ízelítőt kapunk abból, mire lennének képesek a hazai szakemberek, ha kedvükre dolgozhatnának. Úgy láttuk, elsősorban a közélet foglalkoztatja őket is: utcakövet hajító kapucnis tüntetők, pajzsukon reklámfelületet kínáló rohamrendőrök, halálfejes magyar zászlók, csempefugába képzelt önkényutalmi jelképek. Ahogy az évente megrendezett World Press Photo sajtófotókiállítás legérdekesebb képei is a Föld tűzfészkeiben készültek, az idei ARC plakátjait is az őszi események inspirálták. Kedvencünk a Tesz-Vesz Város játékos nyelvkönyv alapján készült budapesti utcakép, ahol a szereplő kisállatok molotov koktélt készítenek, autókat borogatnak, és árpádsávos zászlót lengetnek, miközben egy rózsaszín Barbie-buszról külföldi turisták fotózzák őket. Üdvözöljük Budapesten! Elgondolkodtató, vajon hol vannak ezek az alkotók évközben, amikor a szürke vizuális áradatban olyan nagy szükség volna rájuk?

Kiemelt téma

Az illetékesek helyettKiemelt téma még a környezetvédelem. Vöröslő látóhatár, füstöt okádó gyárkémények. A sivatagos tájon hullámzó homokdűnék között egy fiú szánkózni indul. "Anyu, ne aggódj, nem jósolnak homokvihart" - áll feliraton. Fagylaltként olvadozó világtérkép, pálmafákkal szegélyezett Gellért hegyi sétány. A fiatal kreatívokat úgy tűnik jobban foglalkoztatja a globális felmelegedés problémája, mint a magyar hivatalos szerveket. Milyen jó lenne egy minisztériumi kampány a tudatos fogyasztás mellett, vagy az erdők megóvásáért ahelyett, hogy jobb és baloldal vitatkozik egymással a nap huszonnégy órájában. Az ARC kiállítás mindenesetre alkalmat ad a hivataloknak arra, hogy legalább ezegyszer tegyenek vlami hasznosat is. Környezettudatos Civil Nap, Zöld Műhely és Hulladék Újrahasznosító Akció is lesz kiállítás ideje alatt, szeptember 18-ig.

Ez is reklám

Húsz fokkal a középtengely feléMivel az esemény fő támogatója a Magyar Telekom és a Nike, külön programok is kapcsolódtak a plakátkiállításhoz. A kommunikációs cég telefonfülke pályázatot írt ki, melyben fiatal képzőművészek kaptak egy-egy piros kabint, hogy saját ötleteik alapján kívül-belül átalakítsák. Huszas éveket idéző fülke-szalon, graffitis nagyvárosi, űrrakéta, kerti vécé és buja növényzettel bélelt dzsungel fülke is készült a pályázatra. A sportszergyártó multi fotópályázattal készült a lassan összművészeti fesztivállá terebélyesedő ARC-ra. A most futó NIKE kampány részeként egyik retro termékük, a nyolcvanas évek eleje óta forgalomban lévő Windrunner esőkabát V alakja szerint kellett fotómontázsokat készíteniük a pályázóknak. Láthatóan kevesen értették a koncepciót, noha hatalmas plakáton magyarázza a cég, miért dől minden fotó 20 fokkal a középtengely felé, a kabát mintájához hasonló V alakot formázva. Sörsátor, kerthelyiség, és nagyszínpad is áll az Ötvenhatosok terén még két hétig a sorban nyolcadik ARC helyszínén, ahol az első évekkel ellentétben ma már számos területen és programmal vannak jelen a kreatív fiatalok. Csak remélni tudjuk, hogy egyszer kitörnek majd a biztonsági drótkerítéssel körbevett térről, és elárasztják a médiát friss ötleteikkel, igényes alkotásaikkal.

 


Ilyenek vagyunk

Egy leopárd mintás sállal is hazavághatjuk az amúgy egészen előnyös szerkónkat. Az utcán láttuk.

Álmoskönyv: megmondjuk mit jelent az álmod

ABC sorrend »

Újrahasznosítva

Sok munkával újrahasznosított tárgyakból és bútorokból is stílusos otthont lehet varázsolni.



Add a startlaphoz
evomedia
Médiafigyelő - IMEDIA médiafigyelés