Notice: Undefined offset: 0 in /data/www/borsa.hu/modules/banner.php on line 345
Luxusmárkák igényteleneknek - Borsa.hu
 
Borsa.hu fooldal
KirakatHímtagKultúrtrippTárgyPúderÍz-iGalériák / Videók

Luxusmárkák igényteleneknek

Borsa         Címkék: gyönge, igényteleneknek, luxusmárkák, teszt, utánzat 0 hozzászólás

Nemrégiben a PeCsa Bolhapiacát néztük meg nagyítóval - luxusmárkák gyönge vagy épp pofásabb utánzatai után kutakodtunk. Most a szalonok, üzletek álláspontjait próbáltuk meg feltérképezni.

Múltkori sétánk a Petőfi Csarnok bolhapiacán, amikor azt próbáltuk felmérni, hogy hogyan, milyen minőségben és persze mennyiért lehet hozzájutni a nemzetközi luxus márkák utánzataihoz, sikerrel zárult. Nagy mennyiségben leltünk vállalt és tagadott, extrém gagyi minőségben előállított hamisítványokat. De hát az bolhapiac. Most körülnéztünk, hogy a Belvárosban mire bukkanhatunk. Egyrészt csalódtunk, másrészt azonban beleverték az orrunkat abba, amit eddig is sejtettünk: gagyiországban élünk.

Voltak valódi márkák is

Érdektelenség és cikiA Váci utca környéki séta majdhogynem totális kudarcba fulladt, az ok egészen prózai: a felkeresni kívánt forgalmazók vagy elköltöztek, vagy bezártak, vagy már réges-rég megszűntek, csak nekünk nem tűnt fel.Az Andrássy úti soron is gyöngécske a sikerhányados; nem, erről nem adhatnak tájékoztatást, szájzár, de hívjam a PR-os kolleginát, ott érdeklődjek a csalók és zsiványok ténykedéséről, s a cég állásfoglalásáról az ügyben - a telefonok hiperóvatos, nagyon píszí és hivatalos monológjai is az érdektelenségbe fulladtak.Aztán az egyik kis utcácskába lekanyarodva az Italian Glamour (olasz csúcsmárkákat kínáló üzlet) tulaja épp odabent szemlézi az árut, nosza, hátha ő. Nem csalódok: fiatal, dinamikus talján többméteres illatfelhőbe burkolózva, az a fajta, akire nagyanyáink hol a fess, hol a ficsúr jelzőt ragasztanák. Véleménye szerint hazánkban Nyugat-Európához képest extrém mértékben van jelen a gagyi (nem, nem a jól kimunkált utánzat, a siralmas semmik), és igen, ez azért lehet, mert veszik, mint a cukrot, akár az egész ország Dolce & Gabbanában meg Diorban rohangálhatna.Tény, hogy a profibb másolatoknak is nagy a piaca mifelénk, véli, de még ez utóbbi is kizárólag azt hivatott jelezni, hogy ha az eredetiekhez intenzív, majdhogy' kizárólagos viszony fűzné a kedves vásárlókat, még ügyesebb utánzatokkal se lehetne bepalizni őket. Hiszen aki kicsit is figyelemmel kíséri a szezonális kollekciókat, ha a fazonból nem is, a színárnyalatokból kiböki, hogy hamisítványokkal néz farkasszemet. Higgyem el, mondta: az övek csatja, a nadrágok dereka, a farzseb varrása, de akár a koptatás formája is mind-mind megannyi árulkodó szégyenfolt. Onnan, itáliai perspektívából tekintve a hazai palettára, bizony közel sem tűnik annyira bájos, úri huncutságnak a dolog - konkrétan vérciki. Aki nem engedheti meg magának a luxust, az válasszon az alsóbb árkategóriájú, de szintén jó minőségű márkákból. Értsem meg, ezek első blikkre kitűnnek, így nemcsak magunkból csinálunk hülyét, de a másiknak is ugyanezt a lapot osztjuk, és bizonyos körökben ez sértő, szégyenteljes. (Bár a talján mimikája és a hanglejtése arra enged következtetni, hogy a honi terep komolytalansága és szűk átmérője okán itt nem vérrel írjuk a szabályokat.)

Betű, betű hátán

BetűtésztaDivatlapnál dolgozó, neve elhallgatását kérő ismerősöm megerősíti a fentieket. Persze, a hitelrontás minden nagyobb céget érzékenyen érint, de nem a körúton grasszáló tizenéves, hamisítványokkal elborított leányzók a jelenség vérző sebe. A számtalan fogadáson, partin, ahol megfordul, nem ritka, hogy kis(ebb)pénzű honfitársaink - többnyire hölgyek, de urak is szép számmal - nagyot mernek álmodni; külsejükre tán találó hasonlat a betűtésztakondérból előmerészkedő gollam. Mellkasukon tenyérnyi CD-medál nyújtózkodik, a blúzokon hatalmas Chanel-, Dolce & Gabbana-, Fendi-feliratok éktelenkednek; az övek csatja Louis Vuitton kezdőbetűiből fonódik össze, és a farmerek zsebétől a kézitáskákig is merő ábécé a toalett.A hivalkodásnak imént említett torz szélsőségei még eredeti darabok esetében is a szándékkal ellentétes jelentést közvetítenek. Jómódot kommunikál a ruházat - de akkorát, hogy muszáj egyértelműen a világ tudomására hozni -, mert vagy egészen új keletű és bizonytalan, vagy már biztonságos, de gyökértelen, azaz: egyéb kézzelfogható dolgok híján kizárólag az öltözet válik a társadalmi státusz szinte kizárólagos jelölőjévé - többnyire nem a jó ízlés vagy a trendiség vezércsillagával. Az efféle túlzott igyekezetből legjobb esetben is a közröhej tárgyává avanzsálás és az outsider státusz stabilizálása a végállomás.A szomszéd zöldjeA hazai kínálat belterje és a nagy nevű láncok magyarországi foghíjai miatt leginkább a környező országokba jár shoppingolni a luxusra áhító magyar, amit erősít, hogy a Párizsból játszott cipellőnek vagy a londoni retikülnek a presztízse is nagyobb. Az eladók is a külföldi vásárlók verhetetlen túlsúlyáról beszélnek, hiszen aki teheti Bécsig minimum elmegy itthonról, akár ugyanazért a darabért (a szomszéd kertje, ugye). Akik viszont az internetről kívánnak csúcsmárkákból bespájzolni, és a portéka eredetisége sem mindegy, azoknak intő jel lehet, hogy a luxuscégek nyomonkövető vizsgálatai alapján, az egyik legismertebb netes aukciós ház által értékesített daraboknak kevesebb mint tíz százaléka bizonyult valódinak. S amíg mi itthon összekacsintunk, hogy értjük a kujonságot, addig odakünn ezrek véreznek el a renomé csorbítása miatt.- pészM -



Ilyenek vagyunk

Egy leopárd mintás sállal is hazavághatjuk az amúgy egészen előnyös szerkónkat. Az utcán láttuk.

Álmoskönyv: megmondjuk mit jelent az álmod

ABC sorrend »

Fenék-tömés

Ha már a fenekünk méretével sem vagyunk elégedettek, mindössze 18 000 forintért miénk lehet egy fenék-tömés.



Add a startlaphoz
evomedia
Médiafigyelő - IMEDIA médiafigyelés