free html hit counter
 
Borsa.hu fooldal
KirakatHímtagKultúrtrippTárgyPúderÍz-iGalériák / Videók

A nők erős technikát akarnak

Borsa         Címkék: erős, használható, mobil, nők, technika 1 hozzászólás

Egy friss felmérés szerint a nőknek elegük van a rózsaszín cukitelefonokból, nyers erőre, memóriára, azaz használható mobilokra vágynak. Felmérés a jelenről, a jövőről és az új trend kialakulásáról.

A világ egyik vezető médiaügynöksége, a Saatchi and Saatchi néhány napja adta ki felmérését, amely szerint a csajok technológiát akarnak. Nem rózsaszín cuccokat, nem femininné tett tárgyakat és cuki bigyókákat, hanem nyers, erős technikát. Laptopot, okostelefont és memóriát ((ehetőleg minél többet), 3D effekteket és csúcskütyüket - mindenféle finomítás és nőiesítés nélkül.

Le a rózsaszínnel

A tekintélyes amerikai Wired magazin cikke szerint mindez azt jelenti, hogy ideje túllépni a pink iPod-on, és a csillogó mobiltelefon ékszereken. "Van néhány okos cég is a piacon, de amikor a női fogyasztókat célozzuk meg, valahogy mégis a régi rutin jön elő"- panaszkodott a tanulmány egyik szerkesztője a Wired kérdésére. Pedig az angol nők - a felmérés Nagy Britanniában készült - alig kevesebb kütyüvel rendelkeznek, mint a férfiak. "Egyre nő azoknak a független, erős nőknek a száma, akik ugyanazt a technikát keresik, mint a férfiak, és nem rózsaszínben." Otthoni pécé vagy laptop, mp3 lejátszó, plazmatévé és játékkonzol; ugye ismerősen csengenek ezek a nevek? Nos, az angol nők 37 százaléka maga is rendelkezik ilyesmivel.

Mint két tojás?

Azt gondoljuk, a magyar csajoknak is jár a csúcstechnika, hiszen miért ne lenne a trend globális érvényű, ha a társadalmi átrendeződés miatt kialakult szingli kultúra is az? Vagy a magyar lányok továbbra is rózsaszínben látják a világot? Nem gondoljuk. Ennek jegyében jöjjenek a multimédiás mobilok szép sorban, kezdjük mindjárt a legkívánatosabbal, az Apple iPhone-nal (kép1), amit egy korábbi cikkünkben már bemutattunk. Sok víz lefolyt a Dunán azóta ahogy mondják, a Magyarországon valamikor jövőre várható okostelefonnak számos riválisa akadt. Nemrég a szakemberek még azon vitatkoztak: vajon tényleg működik-e majd a telefon, vajon tényleg olyan lesz-e ahogy a bemutató videókban és a képeken láttuk. Olyan. Amerikában az első két hónapban egymillió darabot adtak el belőle, a felmérések szerint 2010-re ez a szám akár megtízszereződhet a globális piacon.

Utánozás, majom szokás

Az elsőket általában utánozni szokták, ez történt az iPhone-nal is. A gombok nélküli multifunkciós kezelőfelület, az internet kapcsolat és mp3 lejátszó valójában egy csúcstechnológiás PDA-vá teszik a készüléket, amivel éppenséggel telefonálni is lehet. Az egyik első másolat a 2008 januárra várt Meizu (kép2) telefon volt a piacon, ami gyakorlatilag egy az egyben másolja a kaliforniai csúcsmobilt. A kijelző, a gombok elosztása mind az elődre hajaz, az egyetlen különbség talán az, hogy a Meizu Windows Mobile szoftvert futtat, míg az iPhone-ban ott lapul az Apple verhetetlen oprendszere, az OSX.

Szintén iPhone rivális az LG (kép3) KE850-es modellje is: hatalmas érintőképernyő, virtuális gombok, kicsit még butább grafikával, és kezelőfelülettel. Az elegáns vevőknek szánt készülék márkaneve (Prada) és ára is (150000 Ft.) az exklúzív kategóriába emeli a mobilt, pedig valójában csak gyenge másolata a majdnem ennyiért megszerezhető eredetinek. Az Origo tesztje kiemeli: "az iPhone miatt mostanában elég nagy feltűnést lehet vele (az LG mobillal) kelteni kicsit is mobilmániás körökben" Huh. Kinek kell egy olyan készülék, amire azért figyelnek fel, mert hasonlít egy másikhoz? Nekünk biztosan nem.

Mint három tojás?

Az iPhone igazi trendsetter, azaz trendalapító. Példáját követte a Samsung (kép4) is, új mobilja a jenki teló szakasztott mása. Ebből látszik, milyen üdítően hat a piacra a verseny, a hazai viszonyokhoz hasonló tespedtség pedig csak a nagyvállalatok egyre zsírosodó menedzsmentjének kedvez. A Samsung Ultra Smart F700-at egyenesen egy feltámadt koreai istenség ajándékának titulálják, azonban ez a mobil is csak addig érdekes, amíg az emberek összekeverik az iPhone-nal. Ugyanez a helyzet az egykori finn gumicsizmagyár, a Nokia újdonságával is: a YouTube videón is megcsodálható kütyü hirdetésében a Nokia úgy tesz, mintha ők találták volna fel a spanyol viaszt, pedig dehogy. Telefonjuk egyértelműen lopja az Apple vonalait.

A birodalom is lép

Persze az amerikai designtelefon egyik igazi vetélytársa nem a mobilpiacról érkezik, mint a Samsung, az LG, vagy a Nokia. A legkomolyabb ellenfél a Google (kép5) keresőbirodalom lehet. A cégóriás ugyanis nemrég bejelentette: a mobil kommunikáció piaca felé veszi az irányt. A nagy kérdés "milyen lesz a jövő számítógépe?" ezzel eldőlni látszik. Mobil egység lesz, amivel internetezni, telefonálni, zenét hallgatni és filmet nézni is lehet. A Googlephone emellett az összes ismert Google szolgáltatást is kínálja egy trendi kis kütyübe integrálva.

Bárhogy is alakul a mobilkommunikáció jövője, két dolog biztos: az egyik, hogy Magyarország ezen a téren is lemaradásban van; a másik pedig az, hogy nekünk fogyasztóknak egyre kisebb és okosabb készülékeink lesznek. Minden egyben gombok nélkül: ez a jövő trendje, vagyis inkább a jelené, hiszen a karácsonyi szezonra az iPhone-on kívül sok újdonság megérkezhet kis hazánkba is. Bár a magyar csajoknak még van mit behozni angol kortársaikkal szemben tech fronton, azért semmi pánik: előbb-utóbb nálunk is beköszönt a hi-tech kánaán.



Ilyenek vagyunk

Egy leopárd mintás sállal is hazavághatjuk az amúgy egészen előnyös szerkónkat. Az utcán láttuk.

Álmoskönyv: megmondjuk mit jelent az álmod

ABC sorrend »

Újrahasznosítva

Sok munkával újrahasznosított tárgyakból és bútorokból is stílusos otthont lehet varázsolni.



Add a startlaphoz
evomedia
Médiafigyelő - IMEDIA médiafigyelés