free html hit counter
 
Borsa.hu fooldal
KirakatHímtagKultúrtrippTárgyPúderÍz-iGalériák / Videók

Ügetőpláza: tobzódás az új márkákban

Borsa         Címkék: beszámoló, legnagyobb, márkák, pláza, új 0 hozzászólás

Magyarország eddigi legnagyobb bevásárlóközpontját kicsit macerás megközelíteni, ám a nem is annyira gigantikus pláza erőteljes felhozatallal bír. Új üzletek, új márkák, van miről beszámolni.

A megboldogult Ügetőpálya helyén úgy-ahogy felépült és november 15-én meg is nyílt Magyarország sokadik, de minden eddiginél nagyobb területű bevásárlóközpontja, az Aréna Pláza. Borsamunkatárs megmerítkezett a nyitónap hangulatában és felmérte a legújabb fogyasztói szentélyt mind esztétikum és kényelem, mind pedig kínálat tekintetében. Szubjektív beszámoló következik.

Pléhdoboz a sárkupacban

Csütörtök délután, úgy tizenegy óra tájban szálltam le a metróról a Keletinél, majd a jeges esőben tett, lájtos, középtempójú, tizenkét perces séta után - igen, mértem az időt - érkeztem meg az Aréna Pláza impozánsnak egyáltalán nem tűnő épületéhez, mellyel kapcsolatban megállapítottam, hogy madártávlatból körülbelül úgy festhet, mintha egy sárkupacba belenyomtak volna egy pléhdobozt. A főbejárat előtt jelentősnek igazából nem mondható, ám annál átázottabb tömeg ácsingózott, ugyanis, mint az számomra is rögvest kiderült az ajtóra kiragasztott közleményből: a nyitást délután egy órára halasztották. Na, gondoltam, akkor majd visszajövök. Meg még sok minden egyebet is gondoltam közben, amikről azonban, a vulgaritást mellőzendő, itt inkább nem számolnék be.

Nézegess képeket a plázáról!

Közel két órával később újból az objektum felé közelítettem, ekkor már az egyetlen arra járó tömegközlekedési eszközt, a 80-as trolit igénybe véve. A jármű az oldalbejáratnál tett le. Itt az egykori Ügető meghagyott és felújított főlelátójával találtam szembe magam, amire fel lehetett menni. Én pedig, ha már, akkor fel is mentem és a nyitás pillanatáig hátralévő percekben a dicsőbb napokat látott falak fedezékéből, sokadmagammal figyeltem azon embertársaimat, akik szemben, a pláza bejáratára tapadva, feszülten, vágtára készen várakoztak már. Kétségkívül volt ebben a jelenetben valami sajátos költőiség, pedig korábban nem hittem volna, hogy egy plázamegnyitóval kapcsolatban valaha is ilyesmit felfedezhetek fel. Aztán, pontban délután egy órakor kinyíltak az ajtók.

Por és lufik

Az épületbe belépve, ami azonnal szembetűnő volt, az a burkolatot borító vaskos porréteg, melyet helyenként ottfelejtett szemét- és törmelékkupacok tarkítottak. Fekete cipőm perceken belül középszürkébe váltott a kosztól, ilyet utoljára a Sziget Fesztiválon tapasztaltam. Aki melegedni jött a megnyitóra, az nem találta meg a számítását, ugyanis ekkor még kutyahideg volt a bevásárlóközpontban. Kitakarítani és befűteni tehát nem sikerült nekik, ehelyett viszont hozattak annyi lufit, hogy az a mennyiség még egy boldogabb napon, a Városligetben is fullasztó lenne. Mindenfelé, kötelességszerűen és rámenősen osztogatták a léggömböket, na, meg a szórólapokat és a kétes értékű kedvezményekre jogosító kuponokat is. Ilyen körülmények között kifejezetten kellemes meglepetésként ért, mikor a H&M hoszteszlányai ajándék esernyőt nyomtak a kezembe. Mindeközben még gólyalábasok, krétafehérre festett szobrozóművészek és - szerintem szolidan rémisztő - öltönyös majomnak öltözött jelmezesek is felbukkantak a folyosókon, a színpadon pedig rázendített egy ABBA-imitátor együttes.

Szobrok és szobrozó művészek

A szükséges mértékű akklimatizálódás és körbelézengés után konstatáltam, hogy a pláza, akárhogy is nézem, egyáltalán nem tűnik olyan rettentően übergigantikusnak, és még kevésbé dekadensnek, mint amilyennek még látatlanban képzelni lehetett. Az egész érdemi része tulajdonképpen a földszintből és egy darab emeletből áll. Az épület hosszúkás és keskeny, a haladási lehetőségek tekintetében megtartotta az ügetőpálya-jelleget. A telken egykor működő Lovi iránti kereskedelmi álnosztalgia egyébként több helyütt is visszaköszön, például festett ló-sziluettek, régi lóversenyes fotókból készült plakátok, vagy épp egy hajtókat ábrázoló szoborcsoport formájában.

Márkák

Annak, hogy a pláza területe nem érzékelhető annyira hűde óriásinak, az egyik legvalószínűbb magyarázata az, hogy egyik végében, a földszinten egy bazi nagy Tesco, míg fölötte, az emeleten egy Hervis és egy Electro World áruház terül el, a többi üzlet így a fennmaradó területen osztozik. Felvillanyozó körülmény, hogy gyakorlatilag egyáltalán nincsenek tucat butikcuccokat árusító, lyukszerű, noname boltocskák. Szinte csak a nagyobb és/vagy jelentősebb márkák kaptak helyet, méghozzá egészségesen tágas, esetleg kifejezetten hodályszerű üzlethelyiségekben. Egyszerre jelen van az összes olyan kommersz márka, mely eddig a város különböző bevásárlóközpontjaiban elszórva volt megtalálható, illetve bejöttek újak is.

Van minden

A teljeség igénye nélkül először a már ismertekről ejtenék szót. A H&M-ben az idáig az Árkádban és a Camponában lévő üzletükből ismert, felnőtt nőknek szánt ruhák és kiegészítők, illetve gyermek és férfi holmik találhatók meg, az emós tinédzsereknek szánt vonalat - lásd: Váci utcai bolt - ide sem hozták. Újdonság nem sok van, a vásárlótér pedig kissé hektikus elrendezésű, de ettől függetlenül a kínálat korrekt.

A Zara az irodista stílusú, illetve az elegánsabb ruhakollekcióval jelent meg az üzletközpontban. A tinédzserekről és a lazább cuccokra vágyó fiatal felnőttekről másféleképp gondoskodott a tulajdonos, erről bővebben majd lejjebb lesz szó. Van Mango is, bár eléggé eldugva, az emeleten, az épület végében. A teret itt idegesítően éles, egy idő után nálam például szédülést kiváltó fények világítják be, és rendezettség tekintetében itt sem tudtak igazából megbirkózni az üzlethelyiség méretei adta lehetőségekkel, viszont jelen van a teljes termékskála a basic vonaltól az estélyiig.

Az alsó középkategóriás cuccokat előnyben részesítők megtalálhatják az Orsay-t és a Terranovát, melyek azonban itt is szokásosan unalmas árukészleteikkel vannak jelen. Diszkósoknak pénztárcától függően rendelkezésére áll a Retro, a Tally Weijl és a Mayo Chic. Akik pedig úgy érzik, tudnak mit kezdeni a C&A-ban kapható holmikkal, itt aztán egy a szokottnál is méretesebb lerakatban tobzódhatnak.

[PAGEBREAK]

Újdonságok

Említésre érdemes újdonság a nálunk eddig csak a Zarával jelenlévő, spanyol Inditex csoport fennhatósága alá tartozó további négy márka, a Pull&Bear, a Breshka, a Stradivarius és az Oysho megjelenése. Ezek közül a Breshka és a Pull&Bear nagyon hasonlóak, annyira, hogy simán futhatnának akár ugyanazon márkanév alatt is, senkinek nem tűnne fel. Igazából csak arra jó, hogy külön vannak, hogy ha valami megtetszik és utólag mennénk érte vissza, akkor ne tudjuk pontosan visszaidézni, hogy kettő közül melyiknél is láttuk. Amúgy mindkét bolt főleg trendfüggő tinédzserek számára kínál amolyan "mindent mindennel aggatható" cuccokat. Nagy pozitívum azonban, hogy ezek többsége nem annyira az emós, mindinkább a mozgalmasabb, retrós, esetleg birtpopos jellegű vonalat képviseli. A Stradivarius viszont már más, számomra ez volt az a bolt, ahol hosszabb időre képes voltam ott ragadni. Itt fiatal felnőtt nőknek való, tényleg stílusos cuccok találhatók: "van benne valami pláne" jelleggel megoldott basic és casual darabok, illetve dizájner-ruhák meggyőző koppintásai. A negyedik új Inditex-féle márka, az Oysho, fehérneműbolt. Aki a Hello Kittytől hozzám hasonlóan irtózik, az az üzlethelyiségbe lépve ne nézzen jobbra! Ettől függetlenül a kínálat többi része rendben van. Kaphatók elegáns, hétköznapi és a förtelmes rajzmacskán kívül egyéb, figurákkal ellátott fehérneműk valamint, alvós- illetve szabadidőruhák is. A Betty Boop-os kollekció például kifejezetten tetszetős és egyáltalán nem ciki.

Csillivilli üzletek

Fehérneműboltok tekintetében a fentebb említett Oysho-n kívül további kvázi-újdonság, hogy megnyílt a Calzedoniát és az Intimissimit is tulajdonló olasz cég az előbbieknél olcsóbb és egyszerűbb cuccokat árusító üzletének a Tezenis-nek a második hazai kereskedése.

Újdonság még a német Peek & Cloppenburg megjelenése is. Bár ez tulajdonképpen a második magyarországi üzletük hazánkban, hiszen néhány hónapja nyitottak már egy férfiruha boltot a belvárosban, azonban ez az első nagyobb, mindkét nemre és több korosztályra is kiterjedő kereskedésük nálunk. A két szintes üzletben valóban lehet kapni például Versace, Hugo Boss, Lagerfeld, Polo Ralph Lauren, Joop! vagy épp Tommy Hilfiger cuccokat, ám ezekből nem épp az izgalmasakat, ráadásul az egész helynek olyan az enteriőrje, mint az átellenben üzemelő C&A-nak. Az itteni kínálat főképp középkorú hölgyeknek és uraknak jöhet be. A fiatalosabb ruhákat felvonultatni próbáló szekció egyenesen hervasztó. Szintén újdonság a trendi cuccok lebutított változatait forgalmazó, francia Pimkie feltűnése, mely üzlet stílus és minőség tekintetében talán leginkább az Orsay-nek jelenthet konkurenciát.

Cipőt a cipőboltból!

A plázában rengeteg cipőbolt van. Ezek közül a legkellemesebb csalódást a számomra eddig ismeretlen Tamaris márkabolt okozta. Alacsonyabb árfekvésben megtalálható a Humanic és a Street Shoes, valamint a vadul terjeszkedő Leonardo. Akik a konszolidáltabb stílust részesítik előnyben és meg tudják fizetni a magasabb árakat, azok a Högl, a Bata és a Salamander boltokba vegyék az irányt. Akik még mindig ragaszkodnak az amúgy már egyáltalán nem divatos, hegyes orrú, úgynevezett "kutyabelező" fazonokhoz, esetleg mindenképp igénytelen, prolis darabokra szeretnének kiadni több tízezret, azok az Alfio Raldo-ban válogathatnak kedvükre. Akiknek pedig mindegy, csak hangozzék a márka olasznak, azok mehetnek a Rialto Guidibe a Nero Giardini-be vagy a La Scarpa-ba. Lehet kapni még J.Lo. cipőket is, méghozzá egy ravatalozói hangulatú üzlethelyiségben.

És még…

Szépségápolási termékeket forgalmazó üzletek szempontjából semmi felkavaró: megvan minden, ami máshol is. A könyvesboltokról, bankokról és mobilszolgáltatókról ugyanez mondható el. Étkezési lehetőségek szempontjából kissé alulreprezentált a bevásárlóközpont, bár aki szereti a klónkaját, az nem csalódik. Legfeljebb megeszi állva, ha nincs olyan mázlija, hogy a pofátlanul kevés e célra kihelyezett asztal valamelyikéhez le tudjon telepedni. Viszont amennyire kevés az étterem, annál több a kávézó, egy darabig számoltam is ezeket, aztán tíznél abbahagytam, de valószínűleg még több van.



Ilyenek vagyunk

Egy leopárd mintás sállal is hazavághatjuk az amúgy egészen előnyös szerkónkat. Az utcán láttuk.

Álmoskönyv: megmondjuk mit jelent az álmod

ABC sorrend »

Fenék-tömés

Ha már a fenekünk méretével sem vagyunk elégedettek, mindössze 18 000 forintért miénk lehet egy fenék-tömés.



Add a startlaphoz
evomedia
Médiafigyelő - IMEDIA médiafigyelés