free html hit counter
 
Borsa.hu fooldal
KirakatHímtagKultúrtrippTárgyPúderÍz-iGalériák / Videók

A magyar nők gyenge pontjai

Megyeri Nikolett         Címkék: felmérés, gyenge, magyar, nők, pontok 0 hozzászólás

Egy nemzetközi felmérés szerint tízből négy ember elégedett a külsejével, s ez hazánkban is így van. Kíváncsiak voltunk mennyire igaz ez a statisztika, ezért mini kutatást végeztünk, tíz ember bevonásával.

Egy nemrégiben napvilágot látott kutatási eredmény szerint világszerte tízből négyen elégedettek azzal, ahogy kinéznek. Ráadásul ebben - meglepő vagy sem - a Magyarországon mért adat sem tér el érdemben a globális átlagtól. Hogy leteszteljük a statisztikát, megkérdeztünk találomra kiválasztott tíz embert a témában. Némileg más eredményt kaptunk, mint a kutatás.

Nem változtatnának

A Gfk Roper piackutató cég 2006 novembere és 2007 januárja között, a világ mintegy harminc országában, összesen harmincezer, 13 évesnél idősebb emberrel készített személyes interjút, mely során azt kutatták, hogy elégedettek-e magukkal, változtatnának-e ha módjuk volna, ha igen, akkor mely testrészükön, valamint hogy honnan tájékozódnak az egészségügyi és szépségápolási termékeket illetően és hol szerzik be azokat.

A legelégedettebbek az oroszok és a spanyolok

Az eredmény szerint jelenleg, világszinten tízből négyen elégedettek a megjelenésükkel, melyen akkor sem változtatnának, ha arra ingyenesen módjuk nyílna. A legelégedettebbek a spanyolok és az oroszok, náluk 58 illetve 49 százalék érzi magát jól a bőrében úgy, ahogy van. A legelégedetlenebbeknek a svédek és a lengyelek bizonyultak, ezekben az országokban a válaszadóknak mindössze csak harmada nem változtatna külsején. Ebben a témában a Magyarországon mért adatok sem térnek el jelentős mértékben nemzetközi átlagtól. Nálunk a megkérdezettek 41 százaléka elégedett a külsejével.

Problémás testtájak

A kutatás arra is kiterjedt, hogy mely nemzetek tagjai, mely testrészükön változtatnának leginkább. Eszerint Olaszországban az orrukat korrigáltatnák a legtöbben, a csehek leginkább az öregedéssel járó ráncokkal és májfoltokkal nem tudnak kibékülni, a svédek főleg a pattanásaiktól, bőrkiütéseiktől szeretnének megszabadulni, a lengyelek és az oroszok pedig a fogaikon változtatnának. Általánosan problémás testtájaknak bizonyultak a has, a lábak és a csípő. Az első különösen a britek, a franciák, a svédek és a németek gyenge pontja, míg az utóbbi kettőt az olaszok, a britek és a csehek mellett mi, magyarok szabatnánk át legszívesebben.

A legelégedetlenebbeknek a svédek

Szépségápolási illetve egészségügyi termékek vásárlásakor, globálisan minden második fogyasztó saját ítélőképességére hagyatkozik vagy családja, barátai tanácsaira hallgat. Nemzetközi szinten 29 százalékra vannak hatással a televízióban elhangzottak, míg 18 százalék szakember - például bőrgyógyász - tanácsát is kikéri vásárlás előtt. Nyugat-Európában többen, az emberek 29 százaléka kíváncsi szakember véleményére és csak 18 százalék ad arra, amit a tévében hall. Kelet- és Közép-Európában ez az arány másképp alakul: a megkérdezettek 30 százaléka tekinti a televíziót információforrásnak és csak 13 százalék konzultál szakemberrel. Magyarországon 51 százalék hagyatkozik saját megítélésére, 24 százalék a tévéből informálódik és 13 százalék kéri ki szakember tanácsát. Világszinten minden második megkérdezett drogériában vagy patikában, míg a többiek diszkontokban, szupermarketekben, hipermarketekben szerzik be ezeket a termékeket.

Hatan maradnak

Eddig tehát az adatok. Nem kell matekfenoménnak lenni ahhoz, hogy elmondhassuk, mindezek alapján tízből hat ember marad, aki minimum nem érzi jól magát a bőrében és így vegetál, esetleg kétes hatással bíró csodaszereket ken magára vagy szed be, netán edzőtermekben esik túlzásokba, mániákusan fogyókúrázik és jut el adott esetben az anorexiáig, vagy pedig plasztikai sebész kése alatt köt ki, akár többször is - hogy csak a legnépszerűbb „megoldásokat” említsük. Ilyen szempontból tehát ez a statisztika nem valami szívvidámító. Persze azokat is meg tudjuk érteni, akik azt mondják, hogy ez kérdéskör árnyaltabb és nem feltétlenül hisznek az ilyen adatoknak. Nos, mi úgy döntöttük, hogy mini felmérést végzünk, méghozzá találomra kiválasztott tíz emberen - 17 és 52 év közöttiek, fele-fele arányban férfiak és nők - letesztelve, hogy mennyire igaz a statisztika.

Saját felmérés

Saját felmérésünk nem igazolta teljes mértékben a statisztikai adatokat. Nálunk az arány 7-3 a magukkal elégedetlenek javára. Egyik válaszadónk megjegyezte, hogy az, hogy jelenleg azt érzi, elégedett magával, a mostani élethelyzetének is betudható, ha néhány hónappal korábban kérdezzük, az ellenkezőjét válaszolta volna, pedig a külseje azóta drasztikusan nem változott.

Az örök probléma

Megkérdezettjeink közül többen is vannak, akik nem csupán egyetlenegy testrészükön változtatnának. Négyen vannak olyanok - nem meglepő módon kivétel nélkül nőneműek -, akik a melleikkel elégedetlenek, hárman nagyobb, míg egyvalaki kisebb melleket szeretne. Hárman szeretnének keskenyebb csípőt illetve kisebb feneket is. Szintén hárman változtatnának szívesen a lábaik alakján, közülük egyébként az egyik férfi. Ketten érzik úgy, hogy a fogaikat is illene megcsináltatni. Egyik női megkérdezettünk szeretne kevésbé férfias vállakat, egy hímnemű válaszadónk pedig úgy érzi, orrplasztikára szorul. Arra kérdésre, hogy amellett, hogy így gondolják, ki az, aki konkrétan tervezi, hogy gyakorlatban is változtat, illetve ha mondjuk ingyenesen megtehetné, akkor élne a lehetőséggel, már óvatosabban reagáltak. A négy, mellein változtatni vágyó hölgy közül például csak egyvalaki vállalná be valóban a műtétet, melyet állítása szerint eddig csak azért nem végeztetett el, mert nem volt pénze rá.

Egészségügyi és kozmetikai termékek vásárlásakor válaszadóink közül csupán csak ketten kérik ki szakember tanácsát. A legtöbben emellett vagy ehelyett egyrészt családjuk, barátaik véleményére alapoznak, másrészt pedig a médiából érkező információkra. Utóbbi nem feltétlenül jelenti kizárólag a televíziót, ugyanis válaszadóink közül csupán egyvalaki volt, aki ilyen szempontból azt tekinti fő információforrásnak. A többiek viszont az érdekesnek talált termékeknek rendszerint az interneten szoktak utánanézni és az ott talált vélemények, beszámolók alapján döntenek, hogy megvásárolják-e. Az ilyen jellegű cuccokat a legtöbben ott veszik meg, ahol kényelmesebb illetve ahol olcsóbb, nem attól teszik függővé, hogy az adott kereskedelmi egység éppen drogéria vagy mondjuk hipermarket.

 



Ilyenek vagyunk

Egy leopárd mintás sállal is hazavághatjuk az amúgy egészen előnyös szerkónkat. Az utcán láttuk.

Álmoskönyv: megmondjuk mit jelent az álmod

ABC sorrend »

Detektív-képző

Ha szeretnénk kideríteni férjünk megcsal-e, jelentkezzünk a Harriet Bond detektív-képző iskolába.



Add a startlaphoz
evomedia
Médiafigyelő - IMEDIA médiafigyelés