free html hit counter
 
Borsa.hu fooldal
KirakatHímtagKultúrtrippTárgyPúderÍz-iGalériák / Videók

Márkákat akarunk!

Borsa         Címkék: kellene, márka, nemzetközi, neves, ruha 1 hozzászólás

Bár az elmúlt években számos nemzetközi ruhamárka érkezett a magyar piacra, azért még van egy kis hiányzérzetünk. A következőkben azokat a márkákat mutatjuk be, amelyek igenis kellenének itthonra.

Szerencsére elmúltak azok az idők, amikor minimum Bécsig kellett utaznunk a H&M cuccokért. Olyannyira beindult a főváros, hogy az elmúlt néhány évben - a luxusmárkák mellett - több színvonalas, középkategóriás divatcég is boltot nyitott hazánkban. Ennek felettébb örülünk, ugyanakkor hiányérzetünk is van, ugyanis bőven akadnak még olyan márkák, melyeknek szerintünk igenis helyük lenne a magyar piacon. És bár ha arról van szó, vásárolunk a piacon, de álmodozni kötelező.

Gyorsdivat

A New Look angol ruhamárka. Legnépszerűbbnek a 12 és 24 év közötti nőneműek körében számítanak, de vannak kisgyerekeknek és férfiaknak szánt kollekcióik is. Stílusban valahol a Zara és a H&M közé lőhetnénk be, árfekvésben inkább utóbbihoz konvergál. A cég büszke arra, hogy a tervezés és a kész termékek boltokba kerülése között náluk általában, mindössze csak két hét telik el. Több száz üzlettel rendelkeznek Nagy-Britannia-szerte, illetve megjelentek már Franciaországban és Belgiumban is. Az utóbbi időben pedig sajnos még mindig nem felénk, hanem az arab országok irányába terjeszkednek, Dubaiban, Kuwaitban és Szaúd-Arábiában nyitnak boltot.

A Topshop évekkel ezelőtt megjelent már nálunk - konkrétan a Westendben - , de a dolog akkor még túl korainak bizonyult, és nem jött be, így azt az egyetlen magyarországi üzletet is rövidesen bezárták. Amúgy - nem elhanyagolható módon - nemzetközi szinten az egyik vezető fast fashion márkáról van szó, melyre mostanra talán már megértek a hazai igények is, szóval akár vissza is térhetnének. És hozhatnák a teljes termékskálát, de legfőképpen a basic és casual cuccokat, na meg - egye fene - a Kate Moss kollekció is jöhet.

A French Connection neve ellenére nem francia, hanem angol ruhamárka. Rövidítése a könnyen félreolvasható FCUK betűszó, voltaképpen erre építik az összes reklámkampányukat is, és igencsak sikeresek vele. Jó, persze nem csak emiatt, ugyanis a ruhák is nagyon rendben vannak. Szintén gyorsdivat, kifejezetten hasonló a Topshophoz, csak egy kicsivel drágább. Európában eddig még nem terjeszkedtek az Egyesült Királyságon kívülre, ugyanakkor Amerikában, Kanadában, Japánban és Ausztráliában vannak már boltjaik.

Reménykedhetünk?

Szintén brit márka az All Saints, amely igen karakteresen képviseli vintage-rock'n'roll öltözködési stílust, nem csupán hétköznapi viseletek, hanem kifejezetten elegáns darabok terén is. Fiatal nők és pasik számára kínálnak ruhákat és kiegészítőket, nem épp a legalacsonyabb, de azért még megfizethető árakon. Az Egyesült Királyságon kívül eddig Dániában és Spanyolországban jelentek meg. Nem sértődnénk meg, ha a következő gombostűt Magyarországon szúrnák be.

A Selfridges and Co. áruház-birodalom által, a hatvanas években alapított Miss Selfridge brand kifejezetten eredeti megközelítésű, helyenként finoman hippisbe hajló, mégis abszolút nőies vonalat képvisel, tűrhető árfekvésben. A márka többek között már a szomszédos Szerbiában és Horvátországban is jelen van.

Az Oviesse olasz szereplő a fast fashion-bizniszben. A nálunk is ismert márkák közül a Breshkához hasonlít leginkább. A közeli Romániában valamint Szerbiában is van már boltjuk. Persze a franciák sem maradnak ki a gyorsdivatosdiból, igaz, ők eléggé a maguk módján csinálják. Erre talán az egyik legjobb példa a bájosan sznob Camaieu márka. Hozzánk legközelebb Csehországban kapni.

Az amerikai Forever 21 színgazdag, csajos, ám a kellemetlen, infantilis beütésektől mentes irányzatot képviseli, így termékeiket huszonegytől egy-két évtizeddel felfelé is simán felveheti az ember anélkül, hogy túlkoros dedósnak nézné bárki. Aki viszont valami elegánsabbra vágyik hasonló stílusban, annak ott a Twelvebytwelve, mely az előbbi testvérmárkája. Ezek a brandek egyelőre nem hogy a közelünkbe nem jöttek, de még Európába sem tették be a lábukat, úgyhogy velük kapcsolatosan a halvány reménykedés is túlzás.

A Uniqlo japánból származik, de nem kell semmiféle távol-keleti extrémkedésre gondolni - ez egyeseknek jó hír, másoknak meg biztos nem. Egyszerű, pasztelles színvilágú és kisugárzású holmikat árulnak, kifejezetten olcsón. Kontinensünkön egyelőre csak Angliában és Franciaországban vannak jelen néhány üzlettel.

Megyeri Nikolett



Ilyenek vagyunk

Egy leopárd mintás sállal is hazavághatjuk az amúgy egészen előnyös szerkónkat. Az utcán láttuk.

Álmoskönyv: megmondjuk mit jelent az álmod

ABC sorrend »

Fenék-tömés

Ha már a fenekünk méretével sem vagyunk elégedettek, mindössze 18 000 forintért miénk lehet egy fenék-tömés.



Add a startlaphoz
evomedia
Médiafigyelő - IMEDIA médiafigyelés