free html hit counter
 
Borsa.hu fooldal
KirakatHímtagKultúrtrippTárgyPúderÍz-iGalériák / Videók

A plasztikai sebészetek stiklijei

Krisztina O'Brien         Címkék: anglia, morális, plasztikai, sebészet, válság 0 hozzászólás

Angliában mostanában a plasztikai sebész szakma morális válsága borzolja a kedélyeket. Némelyik orvos ugyanis futószalagon, normára végzi a műtéteket, és ocsmány marketing trükköket alkalmaz.

Plasztikai stiklik

Ajánló

A kozmetikai sebészetek marketing stratégiája ma már semmiben sem különbözik a biztosítási ügynökökétől, és az alany ki van téve az összes marketing mesterkedésnek. Csakhogy egy műbaki vagy egy operáció utáni fertőzés, a páciens életébe kerülhet.

A kliensek gyakran sebezhető, önbizalomhiányos emberek, akiknek problémájuk van a külsejükkel, így igen csak könnyű prédák a meggyőzéshez.

Nem vitás, a plasztikai sebészet multimilliárdos iparrá nőtte ki magát. 2001 óta Nagy-Britanniában megkétszereződött a páciensek száma, és a kereslet miatt a praxisok ma már úgy szaporodnak mint a gomba. A klinikák között pedig bőven akadnak szörnyetegek, ahol az eladási előirányzat bőven megelőz mindenfajta morális mérlegelést. A verseny miatt a kozmetikai sebészetek marketing stratégiája ma már semmiben sem különbözik a biztosítási ügynökökétől, és az alany ki van téve az összes marketing mesterkedésnek. Csakhogy egy műbaki vagy egy operáció utáni fertőzés, a páciens életébe kerülhet, így elég gyomorforgató az aktus, amikor egy sebészet pénzt csikar ki valakiből, aki nem szorulna korrekcióra. Vajon meddig mennek el a plasztikai sebészeti klinikák recepcióján a "kliens koordinátorok", hogy valakit rávegyenek egy műtétre? És vajon a doktoroknak akik ezeket a koordinátorokat alkalmazzák, és meghatározzák a képtelen összegű havi eladási előirányzatot, mennyire van a helyén a gerincük? Londonból jelentjük.

Ügynökké válni

Emma Larter megkönnyebbült, amikor megkaparintotta az előleget egy mellműtétre és egy tenyérnyi méretű zsírleszívásra. A kliens csinos, 38-as méretű nő volt, akinek a testén csak nagyítóval talált a koordinátor esztétikátlan zsírpárnát, a B méretű mell sem szorult volna műtétre, úgy állt mint a cövek. Larter mégis levette a nőt, és bebiztosított magának 6000 fontot erre a hónapra. Emiatt akár bűntudatot is érezhetett volna, ha mint "kliens koordinátor" nem lógott volna a nyakában a 80 000 fontnyi eladási előirányzat. Ez az összeg havi 25 szilikon implantátumot, és 12 arcfelvarrást jelentett, és hogy mennyi "apróbb" beavatkozást, abba belegondolni is izzasztó. Óriás feladat ez, nincs idő morális lamentálásra.

Emma Lartert azután fűzte be egy plasztikai sebészeti társaság, miután a saját mell- és hasműtétjét követően több embert is a klinikára küldött. A doktor saját maga telefonált az asszonynak, ezzel a szöveggel: "Ha ilyen könnyen rábeszéli a barátait és ismerőseit, jöjjön és tegye ugyanezt pénzért!" A kliens koordinátori tréning abból állt, hogy a nő naphosszat ücsörgött a főnöke irodájában, aki eladási technikákra tanította, és erősen elbagatellizálva a részleteket, elmagyarázott a nőnek minden egyes műtétet. Larternek a saját előtte és utána képeit is mutogatnia kellett a klienseknek, ha az hasonló műtétre jelentkezett. De mivel a nő hasa nem volt elég ronda, az operáció előtti képeket meghamisították, a komolyabb meggyőzés érdekében. Így Larter az egyik recepciós hájtömegét mutogatta a sajátjaként. A klinikán egy koordinátronak sem volt orvosi képzettsége, így a szakmai kérdésekre vagy betanulták a válaszokat, vagy blöfföltek.

"Leesett az állam, amikor megláttam az előirányzott összeget. Az első szabály az volt, hogy egy potenciális pácienst soha nem lehetett elengedni, mielőtt az előleget otthagyta volna a klinikán" - mesélte a nő a Daily Mail angol napilapnak.

Teljesítmény bérezés

Larternek és a koordinátor csapatnak a sebészek órarendje szerinti helyek kétszeresét kellett eladnia. Ez abszolút biztosította a maximum bevételt akkor is, ha valamelyik kliens mondjuk betegség miatt kidőlt, vagy esetleg meggondolva magát visszalépett. Ha valaki netán előleg nélkül távozott, akkor Larternek többszöri telefonhívásokkal kellett zaklatnia az illetőt, és foglalási időponthoz kötött árleszállításokkal rávennie a műtétre. Ez az ősrégi marketing taktika pedig mindig bejött. Az a kutyát sem érdekelte, hogy a műtét fizikailag és/vagy pszichikailag esetleg nem megfelelő a kliensnek. "Ha az állandó fenyegetettség ott lóg a fejed felett, hogy kirúgnak, ha nem hozod az eladási előirányzatot, akkor ez a tény elhomályosít minden mérlegelést, vagy morális kételkedést." - vallja Larter, aki fél év után otthagyta a munkahelyét, mert nem bírta a lelki megterhelést. És Larter nem az egyetlen koordinátor meghökkentő történetekkel. Sőt, ez a történet esti mese ahhoz képest, amivel Katie Maloy találkozott.

Katie Maloy a híres londoni Harley Street egyik plasztikai sebészének volt a PR ügynöke, egy csapat kliens koordinátor és egy klinikai menedzser mellett. "Akkor kezdetem dolgozni ennek a doktornak, amikor még híres volt. De három év után, már stopperrel mérte az időt, hogy milyen gyorsan tud megoperálni egy pácienst, hogy minél több operációt bele tudjon préselni egy napba. Hencegett azzal, hogy egy mellműtétet 15 perc alatt lebonyolított, pedig az normálisan, több mint egy órát venne igénybe. Rosszul voltam a gondolattól. Mivel bérelte a műtőt, akár 12 operációt is bevállalt egy napra. Ez pedig azt jelentette, hogy valaki arcfelvarrásra volt előjegyezve este 9:30-ra, miután a doktor már 14 órája egyfolytában dolgozott" - mesélte Maloy.

Nem érdekük a lebeszélés

És itt még nincs vége a horrornak. Maloy plasztikai sebészét nem érdekelte a hírnév. Rendszeres gyakorlat volt, hogy volt pácienseit vagy a látogatók listáján szereplőket meghívta egy extravagáns, zárkörű ebédre, és amikor azok már lerészegedtek a pezsgőtől, a doktor előkapta a felszerelését és Botox injekciókat árult a helyszínen, árleszállítással. Maloyt kiborította annak a szupermodellnek az esete is, aki egy mütyürke toka problémával érkezett a klinikára, és teljes arcfelvarrással távozott onnan, pedig az illető csak 28 éves volt. Ezek után már nem bírta gyomorral a dolgot, és többszöri vita után, nemcsak hogy faképnél hagyta a klinikát, de fel is jelentette a helyet az Egészségügyi Felügyelőbizottságnál.

[PAGEBREAK]

A helyzet annyira aggasztó, hogy tavaly nyáron a The Observer és a Which? fogyasztóvédelmi magazin elküldte néhány emberét, hogy jelentkezzen be műtétre. Tizenkilenc klinikát jártak végig az újságírók, és tapasztalataik alátámasztották a fent elmesélteket. A meghökkentő az volt, hogy a fenti sztorik nem kirívó esetek voltak, hanem általánosan bevett gyakorlatok a klinikák többségnél.

Több a lelki hiba

Az időhöz kötött árleszállítások mellett, a firkász csapat kapott diszkont kuponokat, "egyet fizet, kettőt kap" (reméljük nem a mell implantátumokra gondoltak) ajánlatokat, és árukapcsolásos engedményeket. Tucatnyi hajmeresztően hamis ígéret is akadt a tarsolyban. Némelyik olyan arcpirító, mint az egy életre szóló szilikonbetét, vagy a Botox injekció hatásának kétszeresére nyújtása. A műtéteket természetesen, szinte mindenhol jelentéktelen beavatkozásnak titulálták, a pici vágással járó zsírleszívásokat pedig heg nélkülinek. A Which? újságírójának az egyik klinikán még ahhoz is volt szerencséje, hogy a koordinátor meghökkentő módon előkapja a melleit, reprezentálni kívánva a mellfelvarrás eredményét.

Szigorúbb szabályok kellenek

A két magazin tényfeltárói igen csúnyának találták a szépségipar ezen oldalát. Az összegezés az volt, hogy a plasztikai sebészeti klinikák, az esetek kilencven százalékában, a saját érdekeiket tartják szem előtt, és nem a kliensét. Annak ellenére, hogy a kliensek gyakran sebezhető, önbizalomhiányos emberek, akiknek problémájuk van a külsejükkel, így igen csak könnyű prédák a meggyőzéshez.

Vannak azért korrektek is

A BAPRAS-t (az angol plasztikai sebészek egyesülete) elgondolkodtatta felmérés. A helyzet annyira kínos volt a sebészekre nézve, hogy a társaság saját maga kérte, hogy a kormány hozzon valamiféle rendeletet a korruptan praktizálók ellen, hogy megtisztuljon az ipar, és helyreálljon a páciensek bizalma.

Douglas McGeorge, a BAPRAS elnöke azt javasolta, hogy a közegészségügyet is kordában tartó Egészségügyi Felügyelőbizottság vegye nagyító alá az ipart, szülessen végre egy mindenre kiható, átfogó szabályzat, és az összes olyan intézmény húzza le a redőnyt, amelyik nem felel meg ez előírásoknak. Az Egészségügyi Minisztérium nem volt elragadtatva az ötlettől, a szóvivőjük így nyilatkozott: "Mindenkinek tisztában kell lennie az összes ténnyel, mielőtt egy potenciálisan, életet megváltoztató műtétre vállalkozik. De van egy határ arra vonatkozólag , hogy mennyit fizessenek az adófizetők ezeknek az eljárásoknak a megregulázására." De hiába a szájhúzás, a plasztikai sebészeknek égető szükségük volna egy etikai kódexre, ami megállítja a pofátlan eladási gyakorlatot, és visszatereli a klinikákat arra a gyakorlata, hogy a kliens előre valóbb a klinika igényeinél. Lehetőleg még azelőtt, hogy valaki meghalna.



Ilyenek vagyunk

Egy leopárd mintás sállal is hazavághatjuk az amúgy egészen előnyös szerkónkat. Az utcán láttuk.

Álmoskönyv: megmondjuk mit jelent az álmod

ABC sorrend »

Detektív-képző

Ha szeretnénk kideríteni férjünk megcsal-e, jelentkezzünk a Harriet Bond detektív-képző iskolába.



Add a startlaphoz
evomedia
Médiafigyelő - IMEDIA médiafigyelés