free html hit counter
 
Borsa.hu fooldal
KirakatHímtagKultúrtrippTárgyPúderÍz-iGalériák / Videók

Tesco-divat Angliából

Borsa         Címkék: anglia, divat, jelentés, kollekció, tesco 0 hozzászólás

A Tesco úgy döntött, bevonul a divat világába is. Londoni tudósítónk ebből kiindulva, izgatottan vetette be magát a legújabb hírverés szerinti, friss kollekciók helyszíni felfedezésébe. Londonból jelentjük.

Ha legközelebb a havi vásárlás keretében beugrunk valamelyik Tescoba, ne felejtsük el nagyító alá venni a ruházati részleget is, mert a szupermarket lánc a fejébe vette, hogy versenybe száll a divatpiacon. Igaz, itthon még csak a cherokee márka képviselteti magát az áruházlánc falain belül, de nem árt tudni, mi vár ránk, ha tényleg beindul a dolog. Az új márkák, a Stonebay - Rhode Island, Florence & Fred, F&F Collection, F&F Signature, Petite és a True. Angol tudósítónk utánanézett a média kampánynak, és átható vizsgálatnak vetette alá a lakóhelye környékén lévő bolt óriások kollekcióját. Nézzük mit talált.

Nos, úgy tűnik néhány márkával a Tesco is beáll "Fast fashion-t" (gyors divat) produkáló boltok csoportjába (Primark, Matalan, Zara, H&M). Ez egy viszonylag új jelenség, és gyakorlatilag az jelenti, hogy a ruhakészítőknek eszük ágában sincs az örök darabot megalkotni. Inkább sikkes, legfrissebb divatot tükröző, kifutó és tervezői másolatokat gyártanak, olcsón és eldobható minőségben. Az egyszerhasználatos ruhák azonban kínosan szembe helyezkednek a másik - ugyancsak egyre népszerűbb - trenddel, amely "Fair trade" (egyenlő esélyek) néven fut, és amelynek lényege, hogy a harmadik világbeli termelőknek, készítőknek, rendes fizetést és munkakörülményeket kínálnak a nyugati kizsákmányolók. A Tesco polcai is roskadoznak a Fair trade holmiktól, és reklámkampányaiban rendszeresen sulykolja is a lepedő tiszta lelkiismeretét. Ezért is érintette kínosan az áruházláncot a ruházati kollekciók felfuttatásakor a sajtóban elhangzott vád, miszerint az új ruhák beszállítói bangladesi gyárakban, cseppnyi gyerekekkel készíttetik a ruhadarabokat.

Na, de térjünk vissza a ruhákra! Az alacsonyabb kategóriájú angol női lapok, mint a Woman’s Weekly, a Closer, a New! vagy a First, már felkarolták a kollekciókat, és az oldalaikon rendszeresen látható pár Tesco-s darab. Általában a "hogyan legyünk sikkesek fillérekért" szekciókban. Ami a magasabb kategóriájú magazinokat illeti, a Marie Claire, a Company, az Eve, a Red, és a Cosmopolitan ugyan ritkábban, de ugyancsak közöl egy-két tagot a fent említett Tesco kollekciókból. Gyanítjuk, emögött az utóbbi mögött komoly "befolyásolási kampány" lakozik, a divat szekciók szerkesztőinek meghódítására, a kollekció ugyanis nem olyan nagystílű, hogy egy-egy ingyen darab, levegye a lábáról a Manolo Blahnik cípőkhöz és a Prada táskákhoz szokott felső beosztásban dolgozó sajtómunkásokat.

A Florence & Fred kollekció tűnik a legsikeresebbnek a magazinok és a Tesco szerint is, már csak azért is, mert van három változata. Az áruház média-közleményében ez a definíció olvasható: "A kollekciót az egyenes vonalak, az erős formák, és a színek magabiztos használata jellemzi. Garantált, hogy a viselő kitűnik bármelyik tömegből." A tudósítónk által talált ruhák azonban semmivel sem tűntek izgalmasabbnak a Cheerokee-tól megszokott unalomig hétköznapi daraboktól. Ami a tömegből való kitűnést illeti, ha csak nem vagyunk afrikai szafarin, ahol mindenki más rejtőzködő zöldet visel, arra igen kevés az esély, hogy F&F darabunk kitűnjön bárhonnan is, vagy akár bárki is megdicsérje. Talán a túlméretezett táskákra és az átmeneti kabátokra mondhatnánk, hogy megkapóak, mind szabásban, mind árban, de sajnos a három bolt egyikében sem lehetett kapni az áhított darab egyetlen színváltozatát sem. Az interneten elég sok F&F darab rendelhető, ennek azonban az a hátránya, hogy ha nem teljesen ránk öntötték a darabot, akkor jöhet a dobozolás, és a postai hercehurca, ugyanis a sarki Tesco nem veszi vissza az árut. Ennyire nem megkapó egyik darab sem, hogy ezt a zűrt felvállaljuk.

Az F&F Signature a fenti szuper márka még szuperebb kiadása. Az áruház vallomása szerint: "Igazi divatnak nem kell drágának lennie. Az egyetlen dolog ami egy darabtól elvárható, hogy úgy érezd magad tőle, hogy nap mint nap luxusban burkolózol... A kollekció, minőségi anyagból készül, ehhez jönnek a kifinomult részéletek. Legyen az női vagy férfi divat, minden egyes darab tükrözi az F&F Signature márka lényegét: "Tiszta stílust, nagyszerű minőséget, megfizethető eleganciát." A ruhákban van fantázia, és némelyik szabásban érezhető a minőség, sőt a méretek testre szabottabnak látszanak... a képeken. Ugyanis a boltban egyetlen Signature darab sem volt fellelhető, az eladó kisasszony pedig nem is hallott a márkáról. A Tesco internetes oldalán szó sincsen a Signature darabokról... megvásárlásra. A Magazin oldalon láthatunk egy arisztokratikus fotó kollekciót, amelyek tényleg nagyon szépek, de szinte kizárt, hogy a képeken reprezentált réteg a Tescoban vásárolja a rendszeresen adott estélyekhez és partikhoz való szerelést. Vajon az lenne a cél, hogy ha bele ugrunk egy ilyen csupa szatén kisestélyibe, egyből arisztokratának érezzük magunkat? A képek mellett jeges zuhanyként ott van a figyelmeztetés, "az áru csak kijelölt boltokban kapható, amíg a készlet tart".

Az F&F Collection (ejha, kezd fárasztó lenni ez az egész F&F dolog) ugyancsak nem prezentálta magát a megvizsgált boltokban. A Clothing Direct oldalon ezt olvashattuk: "We're sorry... we couldn't find the page you requested" . Ami gyakorlatilag azt jelenti, hogy az internet oldal sehol sem tart. Ezért csak a Tesco kampány költeményére tudunk hagyatkozni, amely így szól: "Az F&F Collection garantálja hogy az új szezon divat szirénjei ragyogóan mutatnak majd az élénk színekében, a postaláda vöröstől a tetőtől talpig bársony liláig... A márka a nőknek és a férfiaknak egyaránt egyet jelent.... köszöntsük a felnőtt divatot, egy szexisebb, és határozottabb vonallal."Meg kell, hagyni akárkik is fogalmazzák ezeknek a márkáknak a szövegét, tudnak valamit; ennyi dagályos, baromságot összehozni kivételes tehetséget jelent.

A Stonebay kollekció középkorú üzletemberek pénztárcájára vetett szemet. A ruhák többsége konzervatív stílusú. Pasztell színekben készült rögbi pólók, öltöny nadrágok, uralják a polcokat. A minőség kellemes meglepetés volt, de az újságírónk pasija - bár középkorú, sőt üzletember is - annyira nem volt elragadtatva, hogy haza vigyen egy darabot, a kopásállóság megvizsgálására. Így azt nem tudjuk megmondani, hány mosást bírnak ki elrongyolódás nélkül a minőséginek látszó darabok. A márka definíciója a következőket mondja: "Ha olyan ruhákra van szükséged, ami legalább annyira mutat rajtad, mint amennyire keményen dolgozol, a Stonebayre számíthatsz. Legyen az hétvége, egy kényelmesebb irodai nap, vagy akár egy ital a munka után.... a Stonebay újrafogalmazza a hétköznapi viseletet, egyesítve a luxus minőségű anyagokat, a klasszikus stílussal, hanyag eleganciát kölcsönözve a márkának. Mindezt elérhető áron."

Külföldön tartózkodó Borsamunkatárs pasija - aki veszettül ragaszkodik a farmerjához és a militarista nacijához a hétvégéken - viszont a következőket mondta: "Ha a vezetői, vagy az értelmiségi rétegebe tartozol és az öltönyödön vagy szabósági darabokon kívül pólóban és farmerben építőmunkásnak érzed magad, ennek ellenére azonban hidegen hagynak a Hilfiger, a Ralph Lauren, és az Armani szavak, a Stonebay csak neked szól."

[PAGEBREAK]A True a nagydarab nőket csábítja, és ez az a márka, amire igazán szükség van a piacon. Szeretnénk megint előráncigálni a definíciót, ami talán az egyetlen hibája a márkának. "Ünnepeld a méreteidet a True-val... Megtalálhatod nagyobb méretekben a legutolsó divat darabjait egy komolyan stílusos szezonhoz. A vidám ruhák, a sokoldalú cicanadrágok, az egyszerű szabás, vörösben és zöldben, csak ízelítő ahhoz képest, amit találhatsz. Állj neki, az új ruhatárad feltöltésének erre a szezonra, ahol alap darabokat keverhetsz igazi divattal, hogy a divat mostantól neked is szóljon igazi True stílusban." Hát ezzel a bibi megint csak ott van, hogy nem tudtunk nekiesni semminek, mert a boltokban nem volt kapható egyetlen darab sem. Így közelebbről ezt sem tudtuk megvizsgálni. A Tesco Direct oldalain lévő képekből úgy tűnik, a márka igyekszik a nagyobb méretű nőkkel elhitetni, hogy nem a krumpliszsák a megoldás a túlméretezett bájaik eltakarására. Sőt takarásól szó sincs, ami igazi felüdülésnek tűnik, és őszintén pártoljuk. Milyen kár, hogy még az internetes oldalon felvonultatott ruhák 90% sem kapható.

A Petite Bijou a True-hoz hasonlóan, piaci űrt kíván betölteni. Azt ígéri, nincs több nadrágszár vagdosás, ingujjj felhajtás, az aprócska nőknek. Semmi extra szabósági átalakítás. Az ötlet isteni! De már úgy ismételgetjük magunkat, mint a törött lemez, ugyanis ezzel a márkával is az a baj, hogy nem lehet kapni. A média brossúra definíciója, nagyjából ugyanaz, mint a nagydarab nőknek szánt True-é, ha nem még dagályosabb. Úgyhogy megkíméljük olvasóinkat az élménytől. Ezeknek a soroknak az írója - akármilyen hihetetlen is - lelkesen és pozitívan állt a feladat elé, hogy felderíti ezeket a márkákat. Sajnálatos, hogy amit talált, attól nem kerülgette az ájulás a gyönyörtől, pedig a felsorolt márkák között biztosan van egy-két olyan, ami tényleg a Cosmo oldalaira való. Kár hogy ezt csak a Cosmopolitan divatszerkesztője szemrevételezheti.

Nem tudni, hogy a hiánynak mi az oka. E-mailben megkerestük a Tesco angol média -ampányáért felelős Maverick Publicity ügynökét, aki a cikk elkészültéig nem reagált. Így csak feltételezésekre hagyatkozhatunk és gyanítjuk, ez csak egy régi marketingtrükk, miszerint csináljunk nagy hisztit és reklámkampányt valami körül, amiből aztán csak egy tucatot gyártunk (meg még párat ajándékba a divatlapok szerkesztőinek), és utána azt állítjuk - teljesen igazul - hogy elkapkodták, az összeset. Őszintén szólva azonban a tapasztalat után abszurd víziónak látszik az, hogy bármelyik Tesco előtt hisztérikus nők sorakoznának nyitáskor, hogy megkaparinthassák a vágyott darabot. Hazafelé a Tesco gigantból ugyanis a látott darabok megszólalásig hasonló verziói néztek vissza ránk főutcai kirakatokból. Isteni - szinte könnyfakasztó - élmény volt tapintani és felpróbálni némelyiket, ott helyben szimplán. És még az árcédula sem volt sokkoló. A fent említett Maverick ügynökség arra sem válaszolt, hogy Magyarországon mikor lehet kapni majd a fent említett márkákat. Gyanítjuk, erre még egy kicsit várni kell, mert amint láthatjuk még az Egyesült Királyságban is csak papíron léteznek.

Krisztina O'Brien



Ilyenek vagyunk

Egy leopárd mintás sállal is hazavághatjuk az amúgy egészen előnyös szerkónkat. Az utcán láttuk.

Álmoskönyv: megmondjuk mit jelent az álmod

ABC sorrend »

Fenék-tömés

Ha már a fenekünk méretével sem vagyunk elégedettek, mindössze 18 000 forintért miénk lehet egy fenék-tömés.



Add a startlaphoz
evomedia
Médiafigyelő - IMEDIA médiafigyelés