free html hit counter
 
Borsa.hu fooldal
KirakatHímtagKultúrtrippTárgyPúderÍz-iGalériák / Videók

Sminkkel hajtott repülő

Kriszta O'Brien         Címkék: london, repülő, smink, újdonság 0 hozzászólás

A Borsa londoni munkatársának volt szerencséje vasárnap végignézni, ahogy a világ legnépszerűbb légitársaságának, aVirgin Atlantic-nak a gépe, Londontól Amszterdamig repült egy új környezetbarát bio-kerozinnal.

A Borsa londoni munkatársának volt szerencséje vasárnap végignézni, ahogy a világ legnépszerűbb légitársaságának, a Virgin Atlantic-nak a gépe, Londontól Amszterdamig repült, egy új, környezetbarát bio-kerozinnal. A Boeing 747 gép egyik motorját - részben a kozmetikai iparban erőszeretettel használt -, kókuszolajból és a babassu pálma termésének az olajbából készült benzin hajtotta. Sir Richard Branson, a Virgin légitársaság elnöke, elmondása szerint bebizonyította, hogy igenis lehet környezetbarát anyagokból használható üzemanyagot előállítani: "Tessék követni a példát."

Mert szkeptikus az akadt bőven, a Heathrow 4 repülőtér, Virgin hangárjában tömörült újságírók körében is. Ide hívták meg a sajtó prominens személyeit, hogy egy késői reggeli és pár pohár pezsgő társaságában, részt vehessenek a történelmi pillanatban, és megnézhessék a Cosmic Girl (kozmikus lány) fantázianevű Virgin gép felszállását, és leszállását.

 fotó: Rebecca Meckevitt  

Sir Richard Branson társaságában volt még a Boeing európai részlegének a feje, Marlin B. Dailey, az üzemanyagot kikísérletező Imperium Renewables cég elnöke, John Plaza és Dr.Tim Held , a General Electric Aviation-tól. Ezeknek a cégóriásoknak mind-mind benne volt a keze és a pénze az üzemanyag kutyulásban, és a csapat "teljes magabiztossággal, indította a vasárnapi, történelmi légi demonstrációt az útjára." (Dr. Tim Held) A gépet a pirospozsgás arcú Geoff Andreasen kapitány vezette - utasok nélkül -, aki a sajtófotósok kedvéért kókuszgolyóból poharazgatott Sir Branson-nal a felszállás előtt (reméljük nem kókuszlikőrt).

A bio-kerozint a már említett Imperium Renewables (Seattle) társaság készítette, a Fülöp-szigeteken termesztett kókuszolajból és a brazil esőerdőkben őshonos babassu pálmák diójának az olajából. Arra a kérdésre, hogy mitől környezetbarát ez az üzemanyag Dailey (Boeing) azt válaszolta, hogy a keverékhez nem kellenek alapvető élelmiszerek előállításához szükséges termőföldek, a babassu pálma pedig az esőerdőkben terem, ami jó indok lenne a kipusztított erdők újraültetésére.

 fotó: Rebecca Meckevitt  

A történelmi pillanatot némi fanyalgás fogadta, mivel a sajtótájékoztatón kiderült, hogy csak az egyik motor működött az innovatív új üzemanyaggal, és az is csak 20 százalékban, ez pedig a gép összes üzemanyagának csak az 5 százalékát jelentette. Meglepő volt hát a magabiztosság, amikor John Plaza (Imperium) kilátásba helyzete, hogy hamarosan az egész légiközlekedés környezetbarát üzemanyaggal működhet majd.

A tagadhatatlanul amerikai magabiztosság után, a sajtó ízekre szedte Sir Richard Bransont és a csapatát. A legtöbben az iránt tudakozódtak, vajon mennyi kókuszdióra és babassu dióra van szükség ahhoz, hogy a világ összes légitársasága ezzel az új keverékkel tudjon repülni. Sir Branson pedig kitérően csak annyit mondott, hogy az üzemanyaggal csak a Virgin kérkedhet egyenlőre (illetve majd csak évek múlva), de ez egyébként is csak az első lépés egy új dolog felé. "A Virgin úttörő útja lehetőséget nyújt minden olyan légitársaságnak, amelyik komoly célul tűzte ki a karbon kibocsájtás csökkentését, hogy nekiláthasson kifejleszteni a jövő üzemanyagát. Olyan üzemanyagokat kell találnunk, amelyek gépeinket üzemeltethetik ez elkövetkezendő időkben. Ilyen könnyen előállítható, új-generációs olaj például a jathropa és az alga."

www.network6000.com, http://aquariumalgae.blogspot.com 

Ez pedig nem csak azt jelentette, hogy a különböző keverékekkel való kísérletezésben, minden olyan légitársáság is bekapcsolódhat (saját kasszából), amelyik a karbonlábnyom baba méretűre zsugorítására szeretne kísérletet tenni, hanem azt is, hogy nem kell itt pálmaültetvényeket számlálni. Van itt más olyan alapanyag is, ami szóba jöhet.

A jathropa egy már-már kaktusz szerű, szárazságtűrő növény, amely kedveli a meleget és nem bánja a sivatagos körülményeket. Emiatt rendkívül rokonszenves környezeti szempontból, ugyanis mindenhol megteremne, ahol más növény nem. Ez pedig azt jelenti, hogy ugyancsak nincs szükség termékeny szántóföldekre a termesztéséhez. Az olajos terméséből a kókusz-babassu keverékhez hasonló környezetbarát üzemanyag készíthető. Ezzel a megoldással a bibi megint csak ott van, hogy ha a világ légitársaságai jathropa olajjal akarnának repülni, nagyjából másfél millió négyzetkilométernyi területet kellene teleültetni a növénnyel. A növekedési idő ugyancsak kényes faktor, ennek ellenére, az ötletre már lecsapott egy másik bio-kerozint keresgélő cég, amelyik az elkövetkezendő négy évben 10 000 hektár beültetését tervezi.

1. Sminkkel hajtott repülő
2. Teátrális demonstráció



Ilyenek vagyunk

Egy leopárd mintás sállal is hazavághatjuk az amúgy egészen előnyös szerkónkat. Az utcán láttuk.

Álmoskönyv: megmondjuk mit jelent az álmod

ABC sorrend »

Detektív-képző

Ha szeretnénk kideríteni férjünk megcsal-e, jelentkezzünk a Harriet Bond detektív-képző iskolába.



Add a startlaphoz
evomedia
Médiafigyelő - IMEDIA médiafigyelés