free html hit counter
 
Borsa.hu fooldal
KirakatHímtagKultúrtrippTárgyPúderÍz-iGalériák / Videók

5 botrányos reklámkampány

Borsa         Címkék: borsa, botrányos, lista, reklámok 3 hozzászólás

A reklámok fogyasztói társadalmunk alappillérei, mivel versenyszférában mozognak, és a meggyőzés a céljuk, ne csodáljuk, ha néha meglepő módját választják a figyelemfelkeltésnek. Íme 5 botrányhős!

Életünk elkerülhetetlen velejárói a reklámok, mindenhol ott vannak és egyetlen céljuk a manipuláció, a minden áron meggyőzni akarás. A verseny nagy, és egy jól megtermett átlagfogyasztónak már mindene megvan, amire valaha szüksége lehetne, tehát olyan módját kell választani a rábeszélésnek, hogy a józan észnek esélye se maradjon az érzelmi ráhatás mellett.

A pszichológia már régóta betámogatja a reklámipart, a művészi eszközök is egyre gyakoribbak, de természetesen a humor és a pornó viszi a pálmát, a "minden áron" szóösszetétel pedig igen közkedvelt a propagandapiacon. Ha egy kampányra kiakad az egyház, pár emberjogi vagy gyerekvédő szervezet, és minimum egy vadfeminista csoportosulás, az már félsikernek számít, minél nagyobb a botrány, annál nagyobb az érdeklődés, és annál jobban beleragad az emberek fejébe. A tempót tartani kell, szóval ne lepődjünk meg, ha mostanában egyre több határfeszegető reklámba botlunk. Listánkban a szolidan szabott élvonal 5 precedens értékű példányának adtunk helyet.

A fintorkeltő kisautó

Ez az elsőre semmi erkölcsrombolást nem vétő plakát a Spanyolhonba szakadt kínaiaknál verte ki a biztosítékot. A fotón Mao Ce-tung nagyvezért látjuk, amint hatalmas grimasszal köszönti az elé beguruló kis autócsodát. A mondanivaló ugye triviális, az ábrázolás módja viszont már súlyos kérdéseket vet fel. Olyanokat, mint hogy kiből lehet büntetlenül közröhej tárgyát csinálni, anélkül hogy ne sértsünk egyén- illetve népérdekeket? Amúgy ennek a kampánynak volt egy elfogadott napóleonos változata is, úgy látszik a franciák nem ilyen érzékenyek exdiktátor-kérdéskörben.

Késelő diáklány 

A menő és strapabíró cuccokat forgalmazó cég mindig is hírhedt volt ötletes és megdöbbentő reklámkampányairól. Ez esetben viszont a cenzúrázó szemek több ponton is beleakadtak az ábrázolt képi elemek, és azok mögöttes tartalma által súlyosan ifjúságromboló összhatásba. A képen ugyanis egy iskolás lányt látunk kezében egy véres késsel, frissen skalpolt áldozata is ott fekszik a sarokban, a falon pedig trófeaként ott díszeleg a szimbolikus hátizsák. És ha az erőszak-motívum nem lett volna elég a hőbörgőknek, a fiatal lányka fél cicije is kilóg a blúzából, ami - mint tudjuk - erősen szexista, és a nőket lealacsonyító mozzanatnak minősíthető.

Testnedvek a combon

Egy már-már klasszikusnak számító botrányhős, a nőket megint csak súlyosan lealacsonyító és szexuális tárgyként kezelő reklám, ahol egy csupa menő cuccba öltözött fiatalkorú guggol félreérthetetlen helyzetben egy srác előtt. A kampány külön érdekessége, hogy a szóban forgó cég erősen tagadta, hogy bármi köze lenne a képekhez, állításuk szerint egy lejárató gerillaakció eredményeként juthattak fel a világhálóra. A képek ugyanis csak a netes véráramba kerülve hódítottak, ügyesen megtalálva pont a célcsoportot. Tippünk szerint nem buktak vele túl sokat...

Droggal a divatért

Az egyik nagy francia divatcég 2007-es őszi-téli reklámkampánya már igencsak a határon egyensúlyoz. A képen hófehér ruhapántot fölszippantó modellek vonzónak egyáltalán nem mondható üveges tekintete a divatfüggőségről árulkodik, a fashion junkie ihletésű kampány ötletként jól működik, de mint kép, leginkább visszataszító. Az illegális szerekre való felbujtás hátzöngéje pedig már csak hab a tortán. A kampány részeként amúgy megjelent egy alkoholizmusra sarkalló darab is a következetesség kedvéért, de az legalább jól is néz ki.

Csoportos erőszak vagy csak sima gruppen?

Domenico Dolce és Stefano Gabbana divatvállalkozása nem éppen a botránymentes kampányairól híres. A tervezőpáros magánélete sem mondható mindennapinak, ráadásul olasz temperamentummal áldotta meg őket az ég, így ne is csodáljuk, ha reklámötleteik erősen a normalitás határait súrolják, imádnak ugyanis szexuálisan provokatív elemekkel polgárt pukkasztani. Jelen darabuk is egy ilyen próbálkozás eredménye, melyen első ránézésre mintha egy csoportos megerőszakolás képeit látnánk; ívbe feszülő, padlóra szorított női test, az azt odaszegező félmeztelen férfi, és a szemlélődve várakozó többiek. Pártfogói szerint viszont az arcokról nyugalom árad, semmi jele az erőszaknak, ilyen formában pedig csak egy sima gruppenszexnek vagyunk a szemlélői. Amúgy éppen a Dolce és Gabbana páros gondolta úgy, hogy a fentebb említett szopós internetkampány megérne egy frappánsan reflektálást, így elkészítették saját letolt gatyás képüket, amin talán mondanunk sem kell, de csak férfiak szerepelnek...
 



Ilyenek vagyunk

Egy leopárd mintás sállal is hazavághatjuk az amúgy egészen előnyös szerkónkat. Az utcán láttuk.

Álmoskönyv: megmondjuk mit jelent az álmod

ABC sorrend »

Megszületett...

A zeneiparnak új hercegnője lett: Beyonce és Jay-Z hétvégén világra jött kislányát máris mindenki imádja.



Add a startlaphoz
evomedia
Médiafigyelő - IMEDIA médiafigyelés