free html hit counter

KirakatHímtagKultúrtrippTárgyPúderÍz-iGalériák / Videók

5 fővárosközeli bringás hely

Borsa         Címkék: bicikli, bringás, fővárosközeli, helyek 0 hozzászólás

A városi biciklizés nálunk még nem igazán barátságos, ezért mindenkit arra bíztatunk, hogy menjen ki a zöldbe. Ötös listánkban olyan bicikilis kirándulásokat ajánlunk, melyekhez nem kell messzire menni.

Közeleg a tavasz, lassan előkerülnek a sufnikba, garázsokba elmenekített drótszamarak. Összeállításunkban ajánlunk néhány helyet, ha csak egy délutánt, vagy akár egy egész napot is kerekezéssel szeretnénk tölteni.

Az egyik legkézenfekvőbb választás a Budapesttől északra fekvő, festői szépségű kisváros. Biciklivel megközelíteni pofonegyszerű, a Római-parttól már táblák jelzik, s nincs szükség teljesítménytúrára, hogy odajussunk. Ha megérkeztünk, valami forgalmas helyen lelakatolva a bringát, érdemes körbesétálni a szűk, kanyargós kis utcákon, ahol többek között kiváló lángossütők és fagyizók várják a hajtásban megéhező sporttársakat. A templomhegyről szép kilátás nyílik a Dunára, és onnan fentről összeszámolhatjuk a kisváros templomtornyait (van belőlük egy pár).

www.geocaching.huEgy kis kör

Ha csak a délutánt szántuk bringázásra, akkor Szentendre fölött, a leányfalui réven átkelve a Szentendrei-szigetre, kényelmes tekeréssel elérhetjük Surány és Horány környékét, ahol a Duna partján beülhetünk valahová egy pofa sörre, illetve a klasszikus "strandkajákkal" tölthetjük újra az energiaraktárainkat. Ha Pest felé szeretnénk visszajutni, akkor a horányi réven érdemes áthajózni Dunakeszire, ahonnan 20-25 perc alatt beérhetünk Budapestre. Ha nem sietünk, érdemes az úgynevezett "alsó úton" menni - ez Káposztásmegyerre érkezik meg -, így ugyanis eltekerhetünk a Dunakeszi repülőtér mellett, ahol elgyönyörködhetünk a vitorlázórepülők kecses mozgásában. Sőt, ha szerencsénk van, esetleg légibemutatót is láthatunk.

www.termalfurdo.net...és tovább

Ha valamivel több időnk van, a szentendrei pihenő, Leányfalu irányába tekerhetünk tovább, ahol felfrissülhetünk a jól ismert strandfürdőben - itt egyébként, éjszakai fürdőzésre is lehetőség van - majd tovább haladva Tahinál átgurulhatunk a Duna felett a kis hídon. Innen körülbelül 3 kilométerre a Szentendrei-sziget túloldalán bukkanunk ki, ahol a váci révvel juthatunk át a pesti oldalra. Ez egy nagyobb kör, jópár kilométerrel számolni kell, így csak akkor vállaljuk be, ha bírjuk energiával. Ha nagyon elfáradnánk Vácott felszállhatunk egy vonatra, amellyel hamarabb hazajutunk.

http://happybike.blog.huFel a hegyre

Ha egy kicsit jobban szeretnénk megdolgoztatni az izmainkat, vegyünk egy nagy levegőt, és tekerjünk fel a Hármashatár-hegyre. A kemény munkáért a csodálatos panoráma és a jó levegő kárpótol, s innen tovább haladhatunk Hűvösvölgy irányába, ahol akár a kis utcákon is tekerhetünk. Olyan érzésünk lesz, mintha egy kis nyaralófaluban járnánk, ráadásul ekkor már lefelé kell haladni, így megtérül a korábban befektetett energiánk is.

A Margitszigetnél jóval kevésbé frekventáltabb, jóval nyugisabb - persze ha nem a nyári fesztivál idején megyünk -, s nagyobb családok számára is ideális hétvégi időtöltés lehet. Aki pedig csak a színpadok és a bazársorok között ismeri ki magát a Hajógyárin, annak meglepő lesz az üres réteket és facsoportokat felfedezni. A szigeten több étterem és büfé is található, így az energiapótlással sincs gond, ha pedig bulizni vágynánk, várjuk meg amíg besötétedik, és keressük fel valamelyik ismert szórakozóhelyet (persze leginkább azokra gondolunk, ahová beengednek olyan szerkóban, amit biciklizéshez veszünk fel). Jó kerekezést, és senki se felejtse otthon a láthatósági mellényt és a bukósisakot!

Ilyenek vagyunk

Egy leopárd mintás sállal is hazavághatjuk az amúgy egészen előnyös szerkónkat. Az utcán láttuk.

Álmoskönyv: megmondjuk mit jelent az álmod

ABC sorrend »

Detektív-képző

Ha szeretnénk kideríteni férjünk megcsal-e, jelentkezzünk a Harriet Bond detektív-képző iskolába.