free html hit counter
 
Borsa.hu fooldal
KirakatHímtagKultúrtrippTárgyPúderÍz-iGalériák / Videók

Hírességek imádata

HT         Címkék: celebek, hímtag, hírességek, imádat, tudatmódosítás 0 hozzászólás

Hímtagunk szerint a hírességek imádata mára már alapvető emberi tulajdonság. Mindenki híres akar lenni, de a hírességre vágyás igénye nagyban befolyásolja a nemcselebek tudatát és közvéleményét.

A celeb olyan híresség, aki ilyen-olyan okokból a nagyközönség figyelmének a középpontjába kerül, és lokálisan és/vagy globálisan ismert személy. Alap, hogy minden sztár celeb, de nem minden celeb sztár, az viszont biztos, hogy mindkettő piaci termék. Alapvető különbség a két hírneves embertípus között, hogy amíg egy sztár terméket állít elő a nézőszám és a fogyasztói réteg és/vagy az eladási mutatók növelése érdekében, addig a celeb maga a termék, és az is jellemző, hogy a celebek a sztárokkal ellentétben kizárólag a hírnévért akarnak híresek lenni.

Egy celeb nem feltétlenül tehetségtelen akarnok, de általában egyetlen kunsztja az ismertsége és ezért hagyja például, hogy turkáljanak a magánéletében, a sztárral ellentétben, aki általában csak akkor engedi a közérdeklődést a privát szférájába, ha üzleti érdeke diktálja. Celebek ide, sztárok oda, de az biztos, hogy mindenki híres akar lenni legalább egyszer az életében, és az is biztos, hogy a hírneves ismertségek életmódjának, szokásainak, értékítéletének másolása nagyban befolyásolja a nemcelebek tudatát és közvéleményét.



A tudomány mai állása szerint a gének olyan természetesen kiválasztódott és önző információtárolók, amelyeket a szüleinktől öröklünk, és amelyeknek az elsődleges célkitűzése önmaguk másolása. A tudósok azt állítják, hogy a gének önzősége ellenére néha véletlenszerű hiba csúszik a kopírozásukba és ezen bakik nélkül nem lenne evolúció, ezért egyesek úgy vélik, hogy a magasabb rendű szervezeteknek az alacsonyabbakból való folyamatos kifejlődése a génmásolás hibáiból eredő életképessé mutálódás következménye. Ez a másoláson alapuló elmélet nagyjából megmagyarázza, hogy hogyan alakulhatott ki például az emberi agy, de azt nem indokolja meg, hogy miért születnek gondolatok benne. Egyes tudományos elképzelések szerint az emberi ösztönökért a gének, a gondolatokért a mémek felelnek.

 

A mém egy olyan információs egység, ami utánzás módján másolódik az agyban. Végsősoron akármi lehet mém, amit utánzással le lehet másolni. A mémek a kultúra megnyilvánulásai, és bár lehetnek aprócskák, mint egy sláger, egy favicc, egy szoknyadivat, vagy egy viselkedési szokás, és lehetnek jelentősek is, mint a különféle ideológiák, politikai nézetek, vallási irányzatok, nyelvek, filozófiai tanok, de a mémek, hála az agyonmedializált világunknak, olyan mértékben és intenzitással szaporodnak, mint a vírusok. Bár egyes elméletek szerint az emberi tudat nem más, mint az agyunkban tanyát verő és folyamatosan váltakozó információs egységek halmaza, de az biztos, hogy korunk egyik uralkodó mémje a celebizmus.

Amióta ember az ember, celebek mindig is léteztek, a hírességek imádata pedig alapvető emberi tulajdonsággá vált. Egyes vélemények szerint a celebek legalább annyira fontos hozzátartozói az emberi közösségnek, mint a gének a törzsfejlődésnek, bár régen sokkal egyszerűbb volt a helyzet, mint a médiabiznic megjelenése után. Régen is pénzért lehetett legegyszerűbben celebséghez jutni, a királyi családok és udvartartásuk, vezető arisztokraták általában bírták is a celebstátuszt, de nagy szerencsénkre manapság mindenkinek jár az a bizonyos tizenötperc.

 

Manapság mindenki lehet médiahős, de egy celeb abban biztosan különbözik egy köznépből valótól, hogy amíg egy híresség börtönbe vonulása bulváresemény, addig egy közember lesittelése maximum a kékfényes sajtósokat érdekli, de őket is csak akkor, ha az illető minimum viszkizik bankrablás közben. Vagy amíg egy celebcsaj új hajszíne felcsikázza a médiaérzékenyek és a bulvárzsurnaliszták figyelmét, addig egy nem celebfeleség új frizurája jóesetben a férje érdeklődését kelti fel. A média- és szórakoztatóipar mémgeneráló törekvései ellenére mifelénk még mindig Jézus a celebritások legje, hozzá képest a mai sztárok és hírességek macskajancsik, annak ellenére, hogy életmódprogramjuk, viselkedési és öltözködési szokásaik, vagy politikai nézeteik, esetleg frizurahóbortjuk lemásolódik és beépül az emberek gondolataiba.   



LÉGY TRENDI!

Abercrombie@Fitch, Hollister, Stance, Oakley márkák webáruháza

Ilyenek vagyunk

Egy leopárd mintás sállal is hazavághatjuk az amúgy egészen előnyös szerkónkat. Az utcán láttuk.

Álmoskönyv: megmondjuk mit jelent az álmod

ABC sorrend »

Detektív-képző

Ha szeretnénk kideríteni férjünk megcsal-e, jelentkezzünk a Harriet Bond detektív-képző iskolába.



Add a startlaphoz
evomedia
Médiafigyelő - IMEDIA médiafigyelés