free html hit counter
 
Borsa.hu fooldal
KirakatHímtagKultúrtrippTárgyPúderÍz-iGalériák / Videók

Az 5 legrosszabb remake

Borsa         Címkék: feldolgozás, film, legrosszabb, lista, remake 0 hozzászólás

Bár nem minden remake csapnivaló, de tény, hogy sokkal könnyebb mellényúlni, mint beletalálni a tutiba. Összeszedtük az elmúlt évek öt legvacakabb filmes feldolgozását.

Vannak olyan mozik, amik úgy jók, ahogy vannak, fölösleges őket újragondolni, mert nosztalgikus bájuk ellenére is vadul aktuálisak, ezeket hívjuk örökérvényűeknek. Már a reklámszlogen is megmondta, hogy az eredeti a legjobb, és ez a filmek esetében is a legtöbbször bejön. Ha valaki mégis remake-elésre adja a fejét, annak kínosan kell ügyelnie arra, hogy ne egy semmitmondó analógia süljön ki a dologból, mert egyetlen mozi sem érdemli meg az ilyen szintű lealázást. Hollywoodban mégis egyre divatosabb - kontroll nélkül - régi nagy kasszasikerekhez nyúlni, vagy külföldi mozikat amerikásítva kiköpni a világnak. A legnagyobb baj minden esetben a mondanivaló hiánya, a fájó dilettantizmus, és a mocskos profitorientált hozzáállás. Nem véletlen, hogy főleg az utóbbi évek remake-termése nyomta föl bennünk a pumpát, íme az öt legkiakasztóbb filmes feldolgozási kísérlet.

www.imdb.comA szem - The Eye (2008)

Kezdjük mindjárt egy abszolút aktuális darabbal, aminek megtekintésétől mindenkit óva intünk. Pár hete került a hazai mozikba a Pang-fivérek azonos című, vérbeli keleti horrorjának amerikai remake-je. És hogy mennyiben különbözik a pár éve gombaként szaporodó ázsiai halottlátó sztorik egy az egybeni koppintásaitól, mit például a Kör, vagy az Átok? Hát semmiben! Felturbózott, de hatástalan színészgárda, hajszálra ugyanolyan sztori, motiválatlan rendező, ez esetben kettő is. David Moreau és Xavier Palud is nyugodtabban alhatna, ha ezt a mozit örökre kitörölhetnék a portfoliójukból. 

www.imdb.com Invázió - The Invasion (2007)


Ezen a filmen már a premier kapcsán is látványosan kiakadtunk, merthogy nem egy sima remake-ről beszélünk, hanem egy negyedszeri álomgyári nekiszaladásról, ami nem elég, hogy hervasztóan unalmas, de még az eredeti koncepciót is a halálba alázza. Don Siegel 1956-os A testrablók támadása (Invasion of the Body Snatchers) igazi klasszikusnak számító remekmű, egyszerű és szokványos sci-fi sztorinak tűnik, de a hidegháború nyűglődésében erős politikai tartalmakat is magába szívott. 1978-ban és 1993-ban is született egy modernizált átirat, de a pálmát a 2007-es Hirschbiegel-féle változat viszi, ami ostoba hajszamozivá alacsonyította a siegeli klasszikust.

www.psychomovie.comPsycho (1998)

A 98-as Psycho remake, ha nem is a legrosszabb a listánkból, de kétségkívül a leginkább pofátlan. Hitchcock 1960-as eredetije olyan alapmű, ami fogalmat teremtett az igényes pszichológiai thrillerek világában, a filmnyelvi finomságait okítani kéne, a rettegés és szorongás hatásfokaiban pedig olyan magasra tört, mint előtte senki. Erre jön Gus Van Sant, előkap egy kamerát, és szó szerint újraforgatja a legendás mozit; ugyanazt a helyszínt választja, ugyanazokkal a kellékekkel, még a kameraszögek is megegyeznek. Ezt hívjuk úgy, hogy másolat, itt nincs mire büszkének lenni, és ez az, aminek aztán tényleg semmi értelme nincs. 

www.imdb.com Ómen - The Omen (2006)

Az összes közül talán ez a film fájt a legjobban, hiszen Richard Donner 1976-os eredetije is megdönthetetlen horror-klasszikus. Olyan elemi erővel rendelkezik, hogy aki azon a filmen nem pisilte össze magát a félelemtől, az vagy nem lát, vagy ő a kis Damien. A feldolgozás ez esetben is egy olcsó másolat, fele annyira sem jó színészekkel, hatástalan képekkel és nyúzott sztorival, amit csupán a 06.06.06-os premierdátummal akartak érdekesebbé tenni. Ez sem sikerül, John Moore mozija botrányosan sivár lett, a sátán-mítosz pedig meghurcolt, ami a téma paráztató jellegére gondolva több is, mint merészség. Semmi kétség, a gonosz közöttünk jár, és úgy hívják, hogy "agyatlan újraforgatási kényszer".

www.imdb.comViasztestek - House of Wax (2005)

Ezen a mozin először röhögtünk, aztán mégis inkább úgy gondoltuk, hogy sírni kéne rajta. Nem is csak a feldolgozás újrafeldolgozása miatt - a sztori ugyanis Kertész Mihály 1933-as horrorjából, a Viaszbabák házából készült szintén magyar származású André De Toth 1953-as remake-jének a remake-je -, hanem a látványosan igénytelenre komponált és abszolút gyorsfogyasztásra szánt mozi-korcs miatt. Rossz ilyet látni alapból is, valami jó sárbatiprásaként pedig egyenesen rettenetes. Jaume Collet-Serra nemhogy mellélőtt, de még arra is sajnálta a fáradtságot, hogy egyáltalán célozzon, Paris Hilton is csak azért tűrhető benne, mert hamar a viaszban végzi.



Ilyenek vagyunk

Egy leopárd mintás sállal is hazavághatjuk az amúgy egészen előnyös szerkónkat. Az utcán láttuk.

Álmoskönyv: megmondjuk mit jelent az álmod

ABC sorrend »

Megszületett...

A zeneiparnak új hercegnője lett: Beyonce és Jay-Z hétvégén világra jött kislányát máris mindenki imádja.



Add a startlaphoz
evomedia
Médiafigyelő - IMEDIA médiafigyelés