free html hit counter
 
Borsa.hu fooldal
KirakatHímtagKultúrtrippTárgyPúderÍz-iGalériák / Videók

A befolyásolás hatalma

Borsa         Címkék: befolyásolás, élmény, hatalom, hímtag, tévé 1 hozzászólás

Persze, a média hatalom, a tömegkommunikáció agyonpolitizált, a tévés dolgozók meg emberek, de a távirányitón marakodni szex helyett idiótaság. Hímtag tévézik.

Alap, hogy legalább annyi értelme van egy stabil, hosszútávú kapcsolatban az aktuális partnernek esti közös programként tévénézést  felajánlani, mint moziba szervezni az első randit.  És az is alap, hogy a csajok még csak-csak, de a pasik egyáltalán nem képesek megosztani a figyelmüket, és a legtöbbjüket idegesíti, hogyha dumálnak hozzá,  amikor boxmeccset vagy krimit bámul a képernyőn. Közismert, hogy egy átlagos magyar néző naponta körülbelül négy és fél órán keresztül bámulja a televízió készülékét.

Egy átlagos családnál például ez azt jelenti, hogy egy anyához, egy apához, és a két gyerekhez többet beszél egy műsorvezető, vagy egy szerkesztő, vagy egy sorozathős, vagy egy kvízmester naponta, mint a családtagok egymás közt. Alap, hogy a közösen tévézni társas magányban lehet. És hogy stabil kapcsolatban egy lazázós hétvégi délutánon a szex helyett a távirányító birtoklásán marakodni idiótaság.



Alap, hogy vannak olyanok, akik nem engedhetnek meg maguknak más szórakozást, csak a tévézést. Nekik azt javaslom, hogy adják el a tévékészülékeiket, és az árából vegyenek annyi könyvet egy antikváriumban, amennyit csak bírnak. Vagy olvassák végig a cikket és az esti tévézés helyett beszéljék meg partnerükkel, hogy ő mit is gondol a témáról. Persze vannak olyanok is, akik sajnálják a tévézésre szánt időt, és bár fontosak nekik a hírek, meg az értékközvetítő filmek, meg az ismeretterjesztés, de információ- és élményigényüket más forrásból elégítik ki.

 

A tévétársaságok meg kezdenek átállni az új szokásokra, nyomják a digitet meg az online-t, miközben évek óta működik a  magazinműsor-vetélkedő-szappanopera tengely, no meg sorozatokkal is próbálnak hűséges nézőket szerezni. De a televíziós szakemberek azzal is tisztában vannak, hogy a csajok úgy is tévéznek néha, hogy közben vasalnak, a pasik meg barkácsolnak, esetleg főznek, de a főműsoridőt szigorúan betartják, sőt elvárják, mert ezt a modellt közvetítik például a reklámokban, hogy fiatalok társaságban meccset vagy romantikus filmet néznek, vagy életvitelsorozatot. Vannak, akik unaloműzésből tévéznek. Szöszölnek mellette, esetleg esznek, de ha valami érdekeset észlelnek, vagy fognak fel az űzött tevékenység mellett, szellemi és koncentráló képességüktől függően, azért mégiscsak felkapják a tekintetüket a tévé műsorára.



A tévés dolgozók is emberek. Vannak jófejek, rosszfejek, közömbösek, megbízhatatlanok, bénák, elkeseredettek, boldogok, talpnyalók ésatöbbi, de egy dolog közös bennük. Egy izmus. Az exhibicionizmus. Más néven népszerűsködési hajlam. Vagy így vagy úgy, de meg akarja mutatni magát a tévében népszerűsködő. Osztani akarja az észt. Például egy híradóban a szerkesztők írják azokat a szövegeket, amit beolvas a műsorvezető, vagy a hírolvasó. A szerkesztő már akkor osztja az észt, amikor kiválasztja témáját, mert ugye miért is pont azt, és akkor is, amikor a hírolvasó elmondja a szerkesztő által írt szöveget. Rosszabb amikor a tévéműsor nem tájékoztatni, hanem befolyásolni akar.

Amikor a tőke és a politikai erők direkt érzékeltetik hatalmukat, vagy amikor önszántából elfogult egy tévécsatorna. Közhely, hogy a média hatalom, meg az is, hogy a tömegkommunikáció agyonpolitizált. Hat éve, az első valóságshowk idején, inkább volt egy melóhelyi kávézós munkamegszakítás beszédtémája BB Évi, mint az önkormányzati választások. És két éve is inkább szóltak  a hírek az utcai harcokról, mint a reformpolitikáról. De három hete sem az autópálya építkezésekről készült számvevőszéki jelentésről harsogott a sajtó, hanem a melegfelvonulás eseményeiről. Viszont a tévések is emberek, nem kell feltétlenül megbízni bennük, és bízni az értékítéletükben, adni a véleményükre, mert érdekek miatt teszik, amit tesznek, és a személyes indítékaik érdektelenek. A tévé mégiscsak élményt ad.



Olyan, mint az összes tömegközlési és tájékoztatási eszköz, mint a rádió, az újság, az internet, és befolyásolja a gondolataidat. A meccsről, a hírekről, a hírességekről cserélsz eszmét a szomszéddal, vagy egy folyóiratban olvasott életviteli tanácsot vitatsz meg egy munkatárssal, vagy azt, hogy mi a divat, vagy hogy neked ki mondja meg, hogy hogyan szakíts, vagy hogy milyen a jó szex…ésatöbbi. Ha van is kialakult álláspontod egy üggyel kapcsolatban, de azért megragad ott hátul valahol, hogy egyszer valaha ilyenről is láttál valamit a tévében, hogy abban az újságban azt írták erről, hogy…



Ilyenek vagyunk

Egy leopárd mintás sállal is hazavághatjuk az amúgy egészen előnyös szerkónkat. Az utcán láttuk.

Álmoskönyv: megmondjuk mit jelent az álmod

ABC sorrend »

Detektív-képző

Ha szeretnénk kideríteni férjünk megcsal-e, jelentkezzünk a Harriet Bond detektív-képző iskolába.



Add a startlaphoz
evomedia
Médiafigyelő - IMEDIA médiafigyelés