free html hit counter
 
Borsa.hu fooldal
KirakatHímtagKultúrtrippTárgyPúderÍz-iGalériák / Videók

Hétköznapi csoda, és tényleg

Borsa         Címkék: afrika, christinacisilino, divatipar, éhezés, ékszerek 0 hozzászólás

Egy igencsak elhivatott angol nő és férje új értelmet próbál meg adni néhány elkeseredett afrikai munkanélkülinek. Ezen felül a divatiparnak is beint egy kicsit.

Hétköznapi csodák néha ott vannak, ahol nem is számítanánk rá, Kenyában járva az ember legkevésbé sem gondolna arra, hogy az ország mélyében egy elszánt angol asszony új értelmet próbál adni egy maroknyi elkeseredett embernek. Azt pedig végképp nem gondolnánk, hogy ezeknek az embereknek a divatipar jelenti a megélhetést.

Nézd meg galériánkat a Made ékszerekről!

Christina Cisilino 2003-ban látogatott el először az afrikai országba és az ott tapasztalt nyomor és éhínség elkeserítette, ám az őshonos lakosok találékonysága és munka iránti tiszteletük láttán merész elhatározásra jutott. Az addig Londonban élő családanya feladta régi kényelmes életét és beszerzői állását a Harrodsban, és lecserélte egy akkor még kicsi kunyhóra Kenyában. Nem titkolt célja volt, hogy egy olyan divatcéget hozzon létre, ami nem a kizsákmányolásra és a tömeggyártásra épül. 2004-ben férjével együtt megalapították a Made-et, ami napjainkban már az angol TopShop és Sainsbury’s legfőbb ékszerbeszállítója.

Kate Moss is velük dolgozik

A márka a legnagyobb elismerést Kate Mosstól kapta akkor, amikor a hírhedt celeb személyesen kereste fel a céget, és kérte meg őket arra, hogy az általa a TopShopnak tervezett táskakollekcióját ők készítsék el.

Bár a cég egyetlen alkalmazottja sem hallott még korábban Kate Mossról, ezután biztosan imába foglalták a botrányairól híres topmodell nevét, hiszen a táskák gyártása több bőrdíszművesnek és fémöntőnek jelent mind a mai napig megélhetést.


A házaspár nem hisz abban, hogy Afrika a segélyek országa, szerintük nem az állandó és folyamatos ételadományok jelentik a megoldást, rizstől és kukoricaliszttől még egyetlen államban sem csökkent a munkanélküliek száma. Mivel Kenyában minden második ember munkanélküli, szerintük az elsődleges megoldást az jelenti, ha a munka nélkül, segélyeken tengődő embereknek munkát kínálnak, és megtanítják őket arra, hogy hogyan kamatoztassák a már meglévő tudásukat. Miután az alapokra megtanították a munkásaikat, szabad kezet adnak nekik, így a tevékenységük sokkal inkább hasonlít egy gondoskodó szülő féltő aggódására, mint könyörtelen divatcég tulajdonosok zsarnokoskodására.



A cég jelmondata: "Emberektől embereknek" magában hordozza a márka alapítóinak gondolkodásmódját, mindenféle kizsákmányolást és embertelen bánásmódot elutasítanak. Jelenleg körülbelül száz alkalmazottat foglalkoztatnak, de ez még csak a kezdet.

Mindent felhasználnak

A házaspár alkalmazásában lévő helyiek tanulékonyságának csak a képzeletük szab határt, ki gondolná, hogy a használt flip-flop papucsok későbbiekben játékszerként vagy ékszer alkatrészként születnek újjá, egyszerű homokból pedig öntvényminta készül, ami csak arra vár, hogy otthont adhasson a folyékonnyá olvasztott lakatoknak és egyéb fémhulladékoknak.


A kézműves termékek minden egyes alapanyaga Afrikából származik, a fém alkatrészeket használt csapokból, kilincsekből és lakatokból készítik. Ugyanezzel az eljárással készülnek az általuk forgalmazott ékszerek is, a gyöngyök sem egyenlők a megszokott kínai fröccsöntött műanyag gyöngyökkel, az apró darabok egyesével, kézimunkával készülnek. A házaspár az ékszerek csomagolására is nagy gondot fordít, minden egyes darabot kézzel font és hímzett ékszertartóban árulnak. Papírzacskóik pedig a Kawangware program keretében készülnek, amelynek célja, hogy az afrikai utcagyerekek is munkalehetőséget kapjanak, így ezzel valamennyire visszaszorítsák a bűnözést. Ezen kívül gyártanak bowling táskákat is, amelyek még a híresen finnyás franciák igényeit is kielégítik.


Az alapítók Tanzániába készülnek, ahol az ottani menekülttáborokban élő asszonyokkal szeretnének együttműködni. Mindeközben persze próbálnak újabbnál újabb felvevőpiacot találni, egyelőre Európában, de a többi kontinenstől sem zárkóznak el.



A minőségre pedig mi lehetne nagyobb garancia annál, minthogy a világ vezető divatlapjai hónapról hónapra bemutatják a cég egy-egy termékét, ahhoz pedig nem fér kétség, hogy bármely általuk készített nyaklánc, karkötő vagy táska akármelyik nagy divatház által készített termékkel felveszi a versenyt. Ráadásul számos nagy márka, a kétség kívül rendkívül olcsó Kínában gyártat, és a fillérekért legyártott termékeket méregdrágán árulják. Ehhez képest a Made által kínált kiegészítők szinte fillérekért beszerezhetőek, és viselésük egészen különleges érzést adhat.



Ilyenek vagyunk

Egy leopárd mintás sállal is hazavághatjuk az amúgy egészen előnyös szerkónkat. Az utcán láttuk.

Álmoskönyv: megmondjuk mit jelent az álmod

ABC sorrend »

Fenék-tömés

Ha már a fenekünk méretével sem vagyunk elégedettek, mindössze 18 000 forintért miénk lehet egy fenék-tömés.



Add a startlaphoz
evomedia
Médiafigyelő - IMEDIA médiafigyelés