free html hit counter
 
Borsa.hu fooldal
KirakatHímtagKultúrtrippTárgyPúderÍz-iGalériák / Videók

Szálljál ki!

Borsa         Címkék: autó, bkv, bringa, hímtag, tömegközlekedés 3 hozzászólás

Hímtag szerint hülyeség, hogy az autó státusszimbólum, és aki békávézik az lúzer. Kérdés, mire jó az autó, ha a dugóban ülünk. Ideje kiszállni az autóból és váltani!

Idén tízéves az európai autómentes nap, egy olyan kezdeményezés és rendezvénysorozat, aminek az a célja, hogy erősítse a társadalom környezettudatosságát, és felhívja a városvezetők és a városlakók figyelmét a fenntartható, környezet- és emberbarát egyéni és közösségi közlekedés előnyeire. Mert messze nincs még itt az az idő, amikor mondjuk egy teleportáló készülék segítségével jut el valaki az otthonából a munkahelyére egy hétköznap reggel. Manapság a városi emberek munkába jutáshoz leggyakrabban kerekeken guruló motorral hajtott személyjárműveket használnak, de egyre többen kerékpároznak, és sokan gyalogolnak.



Az európai autómentes napnak meg a mobilitás hétnek, mint a legtöbb világnapnak általában, semmi értelme, maximum annyi, hogy aktualitását adják néhány ezerszer szajkózott, riasztó példa megemlítésének: Európában minden nyolcadik autóval megtett utazás hossza nem éri el az ötszáz métert. Budapesten az elmúlt tíz esztendőben az egy főre jutó bejegyzett személygépkocsik száma 22 százalékkal nőtt.

A belvárosi kerületekben a gépjárművek átlagsebessége csúcsidőben 15 km/h-ra csökkent. Egy budapesti autós napi átlag 47 percet ül a dugóban. Egy fővárosi magyar három évvel korábban hal meg, mint ameddig élhetne, például ilyen-olyan légszennyező anyagok belélegzése miatt.



Alap, hogy az első szervezett közösségi közlekedési eszköz a nantes-i omnibusz volt 1826-ban, és az is, hogy Budapest, és a jelenlegi úthálózatának nyomvonala még akkor épült, amikor ezeréves volt a honfoglalás, és nagyjából hétszázezren lakták a várost, de még a második világháború előtti években is mindössze egymillió lakosa volt a fővárosnak, viszont a rendszerváltáskor már több, mint kétmillióan használták Budapest millenium kori útjait és épületeit életvitelszerűen. Gyarapodni jó. Éljen a nagy család. Éljen a magántulajdon.

Abban sincs semmi kivetnivaló, ha egy főváros világvárossá növi ki magát a huszonegyedik századra, de a békés együttélés fenntartása érdekében minden városlakónak ideje változtatnia közlekedési szokásain. Ideje leszokni arról, hogy az autó státuszszimbólum, meg szabadság jelkép, meg farokhosszabító és, hogy a vesztesek járnak békávéval. Mindenki tudja, hogy mozgásban az üzlet, meg hogy, ha nem közlekednénk, akkor behalna a Föld.



Vagyis nem egészen pontos a meghatározás, mert inkább csak az emberiség pusztulna ki, de ez sem igazán találó, mert talán csak a civilizációs fejlődés válna fenntarthatatlanná, vagy csak a gazdaság omlana össze. Mindenki tudja, hogy egyelőre közlekedési eszköz nélkül nehezebben juthat egy illető A pontból B pontba, mint nem. És azzal is mindenki tisztában van, hogy mik a budapesti közlekedési dugók okai és következményei.

Magántulajdon szentsége ide vagy oda, de az autómentes napon ér nem a volán mögé ülni, ér gyalogszerrel munkába indulni, békávézni, vonatozni. Az autómentes napon ér papírzacskóba gyűjteni egy autó kipufogójából előtörő különböző égéstermékeket, és a lehúzott ablakon keresztül, a személygépjármű légterében, a sofőr orra alatt kipukkasztani a zacskót, ahogy ennek a videónak a végén is látjuk.



És ér tüntetőleges kerékpározni, bringát emelni, közösségi taposni, környezettudatosan viselkedni rendőrségi biztosítás és felvezetés nélkül. Ja, és mindenki nagy örömére az autómentes napon ingyen vonatozhatnak az autótulajdonosok országszerte, a jegykezelőnek csak a forgalmijukat kell megmutatniuk. A békávéért sajnos fizetni kell.



Ilyenek vagyunk

Egy leopárd mintás sállal is hazavághatjuk az amúgy egészen előnyös szerkónkat. Az utcán láttuk.

Álmoskönyv: megmondjuk mit jelent az álmod

ABC sorrend »

Detektív-képző

Ha szeretnénk kideríteni férjünk megcsal-e, jelentkezzünk a Harriet Bond detektív-képző iskolába.



Add a startlaphoz
evomedia
Médiafigyelő - IMEDIA médiafigyelés