free html hit counter
 
Borsa.hu fooldal
KirakatHímtagKultúrtrippTárgyPúderÍz-iGalériák / Videók

Shoppingolj tudatosan!

Borsa         Címkék: bolt, kirakat, shoppingol, tudatos, vásárlás 3 hozzászólás

Borsastylist régen a spontán vásárlók közé tartozott, de megelégelte, hogy szekrénye sosem hordott ruhákkal van tele. Tudatos vásárló lett, és most erre tanít minket is.

A vásárlás több szempontból is zűrös ügy, az esetek túlnyomó részében berohanunk az első bevásárló központba és megvesszük, amibe éppen belebotlunk, ezért aztán mindannyiunk szekrénye tele van olyan ruhadarabokkal, amit még soha nem vettünk fel és igen gyanús, hogy nem is fogunk. Az ilyen történeteknek az a vége, hogy szépen lassan megtelik a gardrób felesleges ruhákkal és mi azon kapjuk magunkat, hogy még mindig ugyanabban a farmerdzsekiben húzzuk ki az őszt, amiben érettségiztünk. Borsastylist sem tökéletes ebben a tekintetben, rokonságának nagy része csak azért nem vásárol ruhát, mert az ő sosem használt darabjaiból öltözködik, és bár nagy a szíve és semmi baja az adakozással, mégiscsak vérlázító, hogy egy stylist nem tud felmutatni legalább egy tuti őszi kabátot. Egy napon felkelt és megelégelve a helyzetet elhatározta, hogy attól a naptól kezdve tudatos vásárlóvá válik, és erre a Borsaolvasókat is megtanítja.

 

A tudatos vásárló több tekintetben is felkészültebb, mint random shoppingoló társai. Egyrészt tisztában van a saját méretével, ismeri a különböző anyagok tulajdonságait és pontosan tudja, hogy mit, hol keressen. Ezeknek az ismeretében nemcsak időt, de pénzt és energiát is könnyen meg tudunk spórolni. A sorozat első részében tehát azt nézzük végig, hogy mit hol érdemes keresni, hogy ezek után senki se bolyongjon E.T.-ként a különböző áruházakban. 




A C&A már jó pár éve jelen van a magyar piacon, azonban azt csak kevesen tudják, hogy a különböző áruházak kínálata között igen nagy eltérés lehet. A márka több saját almárkával is rendelkezik, külön név alatt kínálnak ruhákat fiataloknak, férfiaknak és telteknek is. A Westendben lévő boltjukban inkább a 35 év feletti teltebb nőkre számítanak, a ruhák nagy része csak M-es méret felett található meg, és hiába van a cédulán feltüntetve, hogy S-től XL-ig gyártják, az esetek nagy részében már csak L-es és XL-es darabokkal találkozunk. Aki szélesebb méretválasztékra vágyik, az menjen el a Váci utcában lévő üzletükbe, itt minden méretből több darabot is találunk.

A legjobb, legtrendibb kínálattal a MOM Parkban levő üzletükben találkoztunk, volt olyan ruha aminek a megkaparintásáról Borsastylist azért csúszott le, mert "ej ráérünk arra még" alapon a Westendben lévő árukészletben bízott, ahol azonban hírből sem ismerték az általa keresett kabátot. Ráadásul igencsak megnehezíti a vásárlást, hogy a különböző üzletek kínálatát központilag tudják csak lekérdezni, ezért ha adott esetben egy barna nadrágot keresünk a nekünk megfelelő méretben, akkor a várt információra két napot kell várni, és gondoljuk, mondanunk sem kell, hogy mire odaérünk a nadrágnak már talán hűlt helye.

A Zara bevonulása Magyarországra, megtörte a Promod és a Mango egyeduralmát, ráadásul a Zarában az a jó, hogy a kínálat minden boltban ugyanaz és a minőségre sem lehet panaszunk. Szintén saját tapasztalatból állítjuk, hogy a Zara által árult cipők és ruhák jóval tartósabbak, mint a Mangóban található darabok. A spanyol érdekeltségű cég az elmúlt évben több üzletet is behozott kis országunkba. 

 



A Stradivarius és Bershka a fiatalabb korosztályt célozza meg; az anyaghasználat korántsem annyira igényes, mint a Zarában, de talán kárpótolnak minket a szinte egyedi darabok. Ha valaki egy szezonban gondolkozik, akkor bátran keresgéljen a két üzlet bármelyikében. A teljes kínálattal két helyen találkozhatunk, az Aréna Plázában és a Vörösmarty téren. Az, hogy ki, hol válogat, csupán ízlés kérdése, bár az igazat megvallva mi jobban preferáljuk a Vörösmarty teret, már csak a hangulat miatt is.

A New Yorker egyre több kellemes csalódást okoz nekünk, a kezdeti silány minőségű ruhák kellőképpen kiábrándítottak bennünket, ezért aztán hosszú éveken keresztül megpróbáltuk elkerülni a New Yorker egyik vezető márkáját a Fishbone-t, aztán idén nyáron az történt, hogy Borsastylist egy fotózáshoz maxiruhákat keresett és meglepő módon a legnagyobb kínálattal a New Yorkerben találkozott.



Ezek után vett egy nagy levegőt és leküzdve a korábbi aggályait, körbenézett. Az igazat megvallva, akkora az árudömping, hogy csak kitartó munkával találunk egy-két igazi kincset, de a lényeg, hogy találunk. Az árait tekintve pedig kifejezetten barátságos áruházzal van dolgunk, a márka két saját "luxusmárkája" az AMISU és az Ann Christie sem tartozik a húzósan drága kategóriába. A minőséget nézve még nem tudunk mit mondani, ugyanis a stylistunk most teszteli az első New Yorekeres darabjait, bár a júliusi vásárlás óta még bírják a kiképzést. A kínálat tekintetében a Vörösmarty teret tudjuk ajánlani, ugyanis itt három szinten válogathatunk a ruhák közül.

A kínált ruhák szempontjából talán a H&M esetében van a legszembetűnőbb különbség, szinte olyan, mintha két külön boltban járnánk. A Vörösmarty téri üzletben sokkal nagyobb és igényesebb a választék, mint a Váci utcai boltjukban, aminek a célközönsége leginkább 14 és 18 év közötti brit popos lányokból áll. Ezzel szemben a Vörösmarty téri üzletben már az idősebb korosztályra is gondoltak, itt bőven van választék kosztümökből, elegáns ruhákból is, sőt a fehérneműosztály sem kizárólag Hello Kitty-s bugyikból áll. Viszont aki volt már külföldön H&M-ben, az tudja, hogy a kínálat ennél azért sokkal bővebb, de valamiért ránk nem gondoltak, és néha úgy tűnik, mintha ide csak a maradékot küldenék. Az is elég kiábrándító, hogy a különböző neves tervezők által a H&M-nek tervezett kollekciókból csak alig egy pár darabot szállítanak a magyarországi üzletekbe, ha egyáltalán jut belőle nekünk is.



A Benetton boltok polcain található ruhák nagyjából megegyeznek, azonban az jár a legjobban, aki vagy a MOM Parkban nyílt új üzletben vagy az Arénában válogat, utóbbiban a cég által gyártott fehérneműket is megtalálhatjátok, ami ugyan az ár szempontjából kicsit húzós, de még mindig nem annyira ijesztő, mint mondjuk a Palmersé és a minőségre garantáltan nem lehet panaszunk. A Fashion streeten található üzletben sincs gond a kínálattal, de valamiért ott végig az volt az érzésünk, hogy csak a külföldieket tekintik potenciális vásárlónak.

1. Shoppingolj tudatosan!
2. Cipőt a cipőboltból



Ilyenek vagyunk

Egy leopárd mintás sállal is hazavághatjuk az amúgy egészen előnyös szerkónkat. Az utcán láttuk.

Álmoskönyv: megmondjuk mit jelent az álmod

ABC sorrend »

Fenék-tömés

Ha már a fenekünk méretével sem vagyunk elégedettek, mindössze 18 000 forintért miénk lehet egy fenék-tömés.



Add a startlaphoz
evomedia
Médiafigyelő - IMEDIA médiafigyelés