free html hit counter
 
Borsa.hu fooldal
KirakatHímtagKultúrtrippTárgyPúderÍz-iGalériák / Videók

Andrássy úti teszt - kiszolgálás felsőfokon

Borsa         Címkék: andrássy, bolt, kirakat, kiszolgálás, teszt 2 hozzászólás

Borsastylist felvette a pléhpofát és kekec vásárlóként tesztelte az Andrássyn a luxusüzleteket. Mindent megtett, hogy feldühítse az eladókat, mégsem sikerült neki.

Borsastylist nemrég bemutatta, hogy milyen új luxusüzletek nyíltak az Andrássy úton, de ezúttal továbbment a kirakat nézegetésnél. Szigorú főszerkesztői utasításra belefogott a nagy Andrássy úti tesztbe. A küldetés a következő volt: félredobni az előítéleteket, betérni minden neves boltba, mindent felpróbálni, amit fel lehet próbálni, és szigorúan zsákmány nélkül távozni. Egy kis szájhúzással ugyan, de Borsastylist szárnysegédjével együtt nekilátott a nagy feladatnak. A sorozat első részében a Jud Marceau-t és a Chopard-t tesztelték, és mindkettőben nem várt, kellemes meglepetések érték őket. Beszámolójuk következik.



A Jud Marceau-ban koktélruhát kerestünk, a rendkívül kedves és segítőkész eladó mindenben segített és bár minden lépésünknél ott volt a nyomunkban, mégsem éreztük azt, hogy potenciális tolvajnak néz minket. A próbafülkébe behordtunk számtalan különböző fazonú ruhát, de az eladó feje még ekkor sem lilult, sőt spontán ötlettől vezérelve még a rejtett raktárkészletet is elkezdte kirámolni a kedvünkért. A tulajdonosok még arra is gondoltak, hogy vevőiket megkíméljék attól, hogy az aznapi sminkjük a felpróbált ruhán landoljon, ezért a próbafülkébe beraktak egy próbakendőt, amelyet ha a fejünkre teszünk és azzal együtt húzzuk fel a ruhát, biztosak lehetünk benne, hogy nem kenjük össze. Ami azért is jó hír, mert senki sem akar feleslegesen több ezer forintot kidobni ruhatisztításra. Attól pedig már szóhoz sem jutottunk, hogy a fülkében még zsebkendő is volt.

A ruhákat annak rendje és módja szerint szépen sorjában felpróbáltuk, de az első három egyáltalán nem jött be, amit őszintén az eladó tudomására is hoztunk, ő pedig türelmesen mosolygott és egyetlen kritikánkon sem akadt fent. Ekkor kezdtük el megérteni, hogy itt valami egészen másról van szó, mint amit korábban a bevásárlóközpontokban tapasztaltunk. Nem éreztük kényszernek a vásárlást, és mindenféle félelem és lelkiismeret-furdalás nélkül adtuk vissza a ruhákat. Ezzel szemben mindenki tapasztalhatta már, hogy néhány közepes árfekvésű boltban sokszor félünk megmondani, ha valami nem tetszik, egyrészt a rendkívül tapintatos eladó rendszerint megpróbál minket meggyőzni arról, hogy mi vagyunk elszabva és nem a ruha, másrészt pedig előre rettegünk azoktól a tekintetektől, amiket akkor kapunk, ha netalántán nem találunk semmi kedvünkre valót és üres kézzel távozunk a boltból. Értjük mi, hogy az eladók fizetésének jelentős részét a jutalék teszi ki, de nem lenne csak egy kicsivel is kényelmesebb a vásárlás, ha a ezt nem hoznák léptem nyomon a tudtunkra?



De visszatérve a Jud Marceau-ra, ebben a pici, de tényleg barátságos boltban egy pillanatig sem éreztük magunkat feszélyezve, nyugodt szívvel járkálhattunk a felpróbált ruhákban és még próbacipőt is kaptunk, ugyanis itt azt is tudják, hogy egy kisestélyi nem ugyanúgy néz ki tornacipővel, mint tűsarkúval. Ezek után a bolt teszt szabályaihoz tartva magunkat vásárlás nélkül hagytuk el a boltot, a végtelenül megértő eladó ekkor is kedvesen mosolygott ránk, mi pedig régóta először nem éreztük magunkat főgonosznak csak azért, mert nem növeltük a napi forgalmat.

Nem messze a Jud Marceau-tól található a Bulgari és Chopard ékszereket árusító Gold and Diamond. Az a belépésnél kiderült, hogy viszonylag nagy alapterületű boltban, a kezdeti koncepcióval ellentétben nem árulnak ékszereket, mivel a tulajdonos az utolsó gyűrűig átszállíttatta őket a Deák téren található üzletébe, helyette viszont vannak órák gyémánttal és anélkül is. Bár eredetileg a gyémánt fülbevalók kínálatát akartuk felmérni, meg kellett elégednünk néhány brillel kirakott órával. Mivel a Chopard idei órakínálatát még hírből sem ismertük, így heves improvizálásba kezdtünk. Egy rózsaszín bőrszíjas óra felől érdeklődtünk, amit az elképzeléseink szerint egyetlen gyémánt díszít, nem meglepő módon az eladó viszonylag gyorsan a tudomásunkra hozta, hogy ez az óra sajnos nem létezik, cserébe viszont elénk pakolt nagyjából 20 órát, ami szerinte minden igényünket kielégíti. És nemcsak, hogy kirakta, hanem egyenesen arra biztatott minket, hogy próbálgassuk fel őket bátran. A több ezer eurós órákkal a karunkon kicsit meghatódtunk ugyan, de vérprofik lévén nem felejthettük el, hogy mi a küldetésünk.



Ekkor már tapasztalt bolttesztelők lévén nem ájultunk el elsőre a kínálattól, tovább kukacoskodtunk és afelől kezdtünk érdeklődni, hogy vajon a Chopard-nál van-e lehetőség arra, hogy tetszőlegesen válasszuk ki a szíj színét. A végletekig türelmes eladó nem a magyar gyakorlatot követte. Más esetben kaptunk volna egy flegma "nemet" vagy egy hanyag "csak az van, ami ki van rakva" mondatot, de itt egyszerűen csak előhúzott egy úgynevezett vásárlói kartont, felvette az adatainkat és megígérte, megkérdezi a központtól, hogy milyen opciók közül választhatunk, de addig is ad nekünk egy katalógust, hogy pontosabb képet kapjunk a márka idei kollekciójáról. Bár az igazat megvallva azt hittük, hogy ez a kukacos nézelődők lerázásának huszonegyedik századi módja, azonban négy nap múlva kaptunk egy kedves és pontos levelet arról, hogy a Chopard-nál milyen megoldások között válogathatunk. Ez teljesen levett minket a lábunkról.

Kekeckedő hangulatban, a legrosszabbra felkészülve indultunk túránkra, de a vásárlóközpontú szemlélet és a kedvesség minden provokáció dacára tartotta magát a tesztelt üzletekben.



Eltöprengtünk, hogy vajon mennyivel kerül az eladóknak több energiájába normálisan közelíteni a vevőkhöz, és hogy ezt más, kevésbé luxus márkáknál miért képtelenek megtenni. Borsastylistnak az az elmélete, hogy ha az eladók nem utáltatták volna meg a vevőkkel a vásárlást, és nem rettegne mindenki előre már a gondolatától is, akkor a kevésbé határozott és tudatos vásárlók nagy része nem venné meg az első kabátot, amit felpróbál, függetlenül attól, hogy jól áll-e neki vagy sem.



LÉGY TRENDI!

Abercrombie@Fitch, Hollister, Stance, Oakley márkák webáruháza

Ilyenek vagyunk

Egy leopárd mintás sállal is hazavághatjuk az amúgy egészen előnyös szerkónkat. Az utcán láttuk.

Álmoskönyv: megmondjuk mit jelent az álmod

ABC sorrend »

Fenék-tömés

Ha már a fenekünk méretével sem vagyunk elégedettek, mindössze 18 000 forintért miénk lehet egy fenék-tömés.



Add a startlaphoz
evomedia
Médiafigyelő - IMEDIA médiafigyelés