free html hit counter
 
Borsa.hu fooldal
KirakatHímtagKultúrtrippTárgyPúderÍz-iGalériák / Videók

Szexista beszólás

HT         Címkék: férfiak, hímtag, konfliktus, nők, szex 2 hozzászólás

Hímtagunk már több részben ecsetelte a szexista beszólások férfi-női kapcsolatokra gyakorolt negatív hatását. Itt egy új sztori, amiben pont egy ilyen ment meg mindent.

Hímtagunk már több részben ecsetelte a férfi és női gondolkodás közötti különbséget, azt, hogy egy szexista beszólás mennyit árthat, most mégis egy olyan történettel áll elő, ahol a kínos szituációt egy szexista megnyilvánulás menti meg. 

 

Bármelyikünkkel előfordulhat, hogy dolgozik, munkát végez, pénzt keres. Nem számít, hogy nő vagy férfi az illető,  a számlákat be kell fizetni, a cash is king, még akkor is, ha sokkal több a vezető pozícióban lévő férfi, mint nő, és a bankvezérek többsége is pasi.  A munka-hierarchiában maximum a középvezetői magasságokban gondolkodnak a csajok, mert ugye anyaság vagy karrier a tét. A munkahelyeken egyelőre leosztott szerepek vannak: a felsővezetők, meg a döntéshozók többsége nem nő. A kevés kivételek ellenére azért akadnak tipikus csajszakmák az óvónőktől a személyzetisekig, de a legtöbb cégnél a marketing is a csajok szakterülete.

 

Az most nem fontos, hogy a világvallásoknak mi köze a marketinghez, de manapság a szó mondjuk gazdasági értelemben nagyjából azt jelenti, hogy egy cég marketingeseinek az a dolga, hogy például a vásárlói igény kielégítése érdekében elemzik a piacot, és/vagy, hogy a terméket megismertetik a vevőkkel, és/vagy, hogy kitalálják az árakat, és/vagy, hogy megszervezzék az értékesítést, vagyis hatékonyabbá és nyereségesebbé tegyék a cégük működését. 

 



A legtöbb cégnek saját marketinges csapata van, akik legtöbb esetben alkalmazottak, és mondjuk egy új termék piacra dobásánál határozott elképzelésük van például a célcsoportról, tehát a reklámkampányukról is, és ehhez képest adják le a cégük megrendeléseit egy kreatív ügynökségnek, egy reklámgyártó- és egy médiavásárló cégnek. Persze olyan is előfordulhat, hogy ködösek az elképzeléseik, vagy megbíznak a kivitelező szakértelmében, és csak úgy, egy az egyben kiadják a melót, de akkor is a megrendelő cég marketingesei döntenek a prezentáción. Manapság egy reklámbiznicben utazó pasi simán lehet alvállalkozója egy olyan cégnek, ahol csaj a marketingigazgató, tehát a megrendelő is egyben, és simán lehetnek kellemes tapasztalatai az alá-fölérendelt munkaviszonyról, de könnyedén kaphat ízelítőt a hozzánemértésből és vérszívásból is. Viszont nem feltétlenül kell úgy járnia, mint annak az illetőnek, aki bérbe adta az énekhangját egy-két hónapig futó televíziós reklámfilmhez, amit kicsit megsínylett a személyisége, viszont egy régi zenészkapcsolatot melegített fel.

A megrendelő külföldi marketingese, miután a helyi marketingesek megmutatták neki a határidőre elkészült filmet, úgy vélte, hogy a leforgatott anyagból hiányzik a termék ezüstjének a hangsúlyozása. Pedig az igen leleményes reklámfilmrendező, még a közlekedési táblákat is ezüstszínűre festette, pedig állítólag a brífben sem volt tisztázva az ezüstigény. A filmet újra kell vágni, de új képeket forgatni hozzá legalább három és fél millás többletköltséggel járna, amire nincs keret, ezért a szöveget kell megváltoztatni, tehát újra kell énekelni. Tűzoltás van ezerrel. A kreatív ügynökség ökantja és kreatívja és kopirájtere és általános ügyintézője és a megrendelő cég két marketingese úgy dönt, hogy  a zeneszerző otthonában a reklámzene elfogadáson kezeli a helyzetet, keresi rá a megoldást, és oldja meg a problémát, miközben játssza az agyát. 

 



Ezek a személyek meghívatlanul a zeneszerző otthonában gondolták, hogy megejtik a tanácstalanságuk utolsó mítingjét, a megbeszélt időponthoz képest másfél órát késve. Este fél héttől kilencig teljes gyávaságban és ötlettelenségben, a felelősséget nem vállalva ültek a zeneszerző otthonában és próbáltak megoldást találni arra, hogy hogyan kerülhet bele az ezüst egy olyan reklámfilmbe, amiből alaphelyzetben kimaradt. Hiába is toleráljuk a mammoniták hitét, de családhoz nem nyúlhat a tőke, főleg nem este kilencig, mert a gyerekeknek holnap iskola meg ovi van a szentségit neki.

Ennek ellenére a pénz iránti feltétlen vágy tartotta össze őket. 3,5 millió az ára annak, hogy az ezüst belekerüljön  filmbe. Meglehet spórolni. Azért szeretném a megrendelő külföldi marketingesének a fejét látni, amikor az ő otthonába vonul ki a stáb válságot megoldani. Ennek ellenére a zeneszerző stúdiójában azon dolgoztak az egybegyűltek, hogy a reklámzene dalszövegében is hangsúlyosabb szerepet kapjon az ezüst. A dalszövegíró telefonja kikapcsolva, kreatív ügynökség kopirájtere pedig nem áll a helyzet magaslatán, kétórás kísérletezgetés után a helyzet már annyira feszült, hogy diszkrét esemesváltás után a zeneszerző felesége benyit a stúdióba és azt mondta teljesen békésen a férjének, hogy mesélnie kell a gyerekeknek.

 



A zeneszerző stúdiójában nyolc személy szorongott egy térben. A szerző a számítógépe előtt ült, az énekes a mikrofonnál állt és várta, hogy énekelhessen, a reklámosok meg a marketingesek, meg mind a hatan üldögéltek a pamlagon vagy kinek hol jutott hely, de nagyjából a fejük egymagasságban volt az énekes fenekével. A megrendelő cég marketingosztályát a vezetőnője és annak asszisztensnője alkotta.  Az most mellékes, hogy a magyar marketingesek divatérzékenységére jellemzően az igazgatónő enyhén dekoltált élénkvörös nadrágkosztümben virított, az asszisztense pedig a klasszikus diákünneplős fehér blúz-fekete szoknya kűrruhában vett részt a kupaktanácson, mert a zeneszerző feleségének akciójára sem ébredt fel bennük az anyai ösztön, és nem vállalták fel a felelősséget, és nem szólították fel a társaságot, hogy rekesszék be a válságstábot, mert a gyerekeknek aludni kell.

A kínos helyzetet mégis egy szexista megnyilvánulás mentette meg. Az az illető szólt be, aki bérbe adta a hangját és az énektudását a megrendelőnek, és aki a legalvállakozóbb volt a szituációban. A sokadik sikertelen dalszöveg módosítási kísérletet követően háromnegyed kilenc körül megszületett a még prozódiailag is helyes, új és ezüstösebb dalszöveg. Az énekes pedig megkérdezte a jelenlévőket, hogy tényleg az-e a tervük, hogy amíg ő énekel, addig bámulják a seggét. Ezek után nagyjából öt percen belül mindenki elhúzott haza.



Ilyenek vagyunk

Egy leopárd mintás sállal is hazavághatjuk az amúgy egészen előnyös szerkónkat. Az utcán láttuk.

Álmoskönyv: megmondjuk mit jelent az álmod

ABC sorrend »

Detektív-képző

Ha szeretnénk kideríteni férjünk megcsal-e, jelentkezzünk a Harriet Bond detektív-képző iskolába.



Add a startlaphoz
evomedia
Médiafigyelő - IMEDIA médiafigyelés