free html hit counter
 
Borsa.hu fooldal
KirakatHímtagKultúrtrippTárgyPúderÍz-iGalériák / Videók

Ismerd meg: Versace

Borsa         Címkék: divat, ismerdmeg, kollekció, ruha, versace 0 hozzászólás

A márka, amiről a kilencvenes évek végén mindenki azt hitte, hogy az alapítóval együtt kell eltemetni, nővére azonban feltámasztotta a sztárok kedvenc divatházát.

Gianni és Donatella Versace Dél-Olaszországban, Regio di Calabriában született. Az 1946-os születésű Gianni már gyerekkorában is élénken érdeklődött a divat iránt, köszönhetően annak, hogy szabadideje nagy részét édesanyja szabóműhelyében töltötte. Gianni a hetvenes évek közepén Milánóba költözött, hogy ott próbáljon szerencsét. A Callaghennél és a Gennynél eltöltött gyakorlóévek után 1978-ban megalapította saját vállalkozását. A nyolcvanas évek elején mutatta be az első olyan kollekcióját, amivel igazán átütő sikert ért el, a mélyen dekoltált és teljesen testresimuló ruhák olyan sztárok tetszését is elnyerték, mint Tina Turner vagy Madonna, de pár évvel később a hatalmas rajongótáborba már olyan hírességek tartoztak, mint Diana hercegnő, Elton John, George Micheal vagy Tupac Shakur.

www.elleuk.com, www.corbis.com
Vannak még képek Versace-ruhákról

Gianni az első olyan tervezők közé tartozott, akik felismerték, hogy a sztárokban mekkora reklámlehetőség van, bemutatóit a társasági élet egyik legfontosabb rendezvényévé tette, kampányaihoz pedig rendszerint elismert színésznőket választott. A hírnévnek és sikernek köszönhetően a tervező egyre nagyobb távlatokban kezdett el gondolkodni, Milánóba hívta a nála jóval fiatalabb húgát, Donatellát. A lánytestvér feladata volt a Versace imázs kialakítása, és a reklámkampányok megtervezése, a cég neki köszönheti mai arculatát. Nemcsak a kollekciók, de a hozzájuk tartozó reklámok is a túlfűtött erotikáról szóltak; amíg Giannira a színes anyagok, nagy virágminták és mély dekoltázsok voltak a jellemzők, addig Donatella provokatív és harsány plakátokban és katalógusokban gondolkodott.

A kilencvenes évek közepére Gianni Versace a világ egyik legbefolyásosabb tervezője lett, ruháiért sorban álltak a hírességek. 1997. július 15-i halálának hírére – egy férfiprostituált lőtte le – az olasz tévék mindegyike műsort adott a tiszteletére, a Versace boltok pedig a világ minden táján bezártak. A hatalmas teherrel és felelőséggel járó örökséget Donatella vette gondozásába, egyszerre lett a cég kreatív és gazdasági igazgatója, és bár sokan azt hitték, hogy a feltűnően szőke Donatella romba dönti a családi vállalkozást a barátoknak köszönhetően mégis sikerült életben tartania a márkát. Olyannyira, hogy 2005-ben még Madonna is igent mondott neki egy reklámkampány erejéig.

http://bp0.blogger.com, http://gothamist.com, http://content.coutorture.com

Az általa tervezett ruhákban olyan híres színésznők vonulnak végig a vörös szőnyegen, mint Eva Longoria, Anne Hataway vagy Hilary Swank. Az egyik legszebb ruhája pedig egy epizód erejéig jelentős szerepet kapott a Szex és New Yorkban. A 2009-es tavaszi kollekcióját Barack Obamának ajánlotta, akinek a választási kampányban divattippeket is adott. A tavaszi-nyári kollekcióra is vidám színek és finom anyagok a jellemzőek, festett muszlinokat és harsány színű selymeket használt fel a ruhákhoz, amelyek arra hivatottak, hogy kiemelje a nőies vonalakat. Nála nincsenek szabatlan zsákruhák és férfias szabású ingek, ruháit olyan nőknek ajánlja, akik minden esetben vállalják önmagukat, és nem riadnak vissza a feltűnő daraboktól sem.


Ilyenek vagyunk

Egy leopárd mintás sállal is hazavághatjuk az amúgy egészen előnyös szerkónkat. Az utcán láttuk.

Álmoskönyv: megmondjuk mit jelent az álmod

ABC sorrend »

Fenék-tömés

Ha már a fenekünk méretével sem vagyunk elégedettek, mindössze 18 000 forintért miénk lehet egy fenék-tömés.



Add a startlaphoz
evomedia
Médiafigyelő - IMEDIA médiafigyelés