free html hit counter
 
Borsa.hu fooldal
KirakatHímtagKultúrtrippTárgyPúderÍz-iGalériák / Videók

5 üdítő kártyajáték

Borsa         Címkék: játék, kártya, lista, öt, szórakoztató 2 hozzászólás

Hiába várjuk már nagyon, a kinti programok időszaka még odébb van, bent a szobában pedig nem csak a tévét lehet bambulni, a kártya remek alternatíva erre.

Bár odakinn már kacérkodik a tavasz, azért naptári és meteorológiai előresejtések szerint is van még jócskán szufla a télben, így hétvégi vagy kora esti programként jól jöhet valami alternatíva a tévé helyett, ami nemcsak csapat- és családépítő hatású, de roppant szórakoztató is egyben. Természetesen a kártyajátékokra gondolunk, és most, hogy a pókerláz már lecsengőben, ideje kevésbé populáris válfajokba is belekóstolni. Megéri, mert mindegyik igencsak szórakoztató, íme a mi ötös listánk kevésbé ismert, de annál üdítőbb kártyajátékokból.

Fekete macska

4-en játszhatják, 52 lapos francia kártyával.

Unatkozó Windows felhasználók körében igen népszerű játék, de nem kevésbé szórakoztató a virtuális térből kilépve sem. A célja az, hogy a kapott kártyáinktól minél kevesebb pontot gyűjtve szabaduljunk meg. Az osztó 13 lapot oszt ki, ezután a játékosok 3-3 lapot - nyilván a legkevésbé szimpatikusakat - átcsúsztatják a tőlük balra ülő játékosnak. Színre kötelező színt rakni, de a felülütés nem kötelező, ha nincs a kezünkben a hívott szín, akkor bármit beledobhatunk a körbe. Azé az ütés, aki a hívott színből a legmagasabb értékű lapot tette, ugye az a cél, hogy ezt elkerüljük, vagy az összes pontot érő lapot vigyük, ez esetben tarolásról beszélünk. A pikk dáma a legpechesebb lap, ez 13-at ér, a kőrök pedig 1-1 pontot. Az nyer, akinek az egész játszma végén a legkevesebb pontja van.

Gyors pasziánsz

Egyedül játszható, egy szelektált csomag francia vagy egy egész magyar kártya szükséges hozzá.

Szintén egy Windows közeli játék, de kicsit egyszerűsítettebb formában. Attól gyors, hogy kevesebb lappal játsszuk, így egyébként nagyobb eséllyel is jön ki, ami felettébb üdítő érzés. A lényege, hogy 7-esektől kezdve kell sorozatot építeni a kártyalapokból, a pakliból 3 segédtalont alakíthatunk ki, itt eldönthetjük, hogy a talonokból, vagy a pakliról emelünk le egy-egy újabb lapot, de a sorrendet meg kell tartani, belenyúlkálni nem ér. Addig rakosgatjuk a lapokat, míg - jobb esetben - ki nem jön a négy adagnyi 7-estől emelkedő sor, és ilyenkor nagyon örülünk.

Kent

Négyen vagy hatan játszható, tetszőlegesen magyar vagy francia kártyával is.

Ez egy nagy kópé játék, mert nem csak szerencsés lapjárás a döntő, de az egymásra figyelés is nagyon számít benne. Ugyanis a játékosok párokat alkotnak, és előre megbeszélnek egy jelet, amely jól látható kell hogy legyen - tehát az asztal alatti rugdosás nem ér -, de nem egyértelmű az ellenfél számára. Mindenki négy lapot kap, az a cél, hogy ez a négy lap a játék folyamán négy egyforma lap legyen, ha kapásból három egyformát kapunk, amire azonban kicsi az esély, akkor a szabályok jegyében be kell dobni, és újraosztani. A folytatásban az osztó 4 lapot rak az asztalra színnel felfelé, itt sorban mindenki cserélhet a neki kedvezőre, illetve trükközhet, hiszen innentől nyílt a játék, és az asztalra helyezett lapokat mindenki látja. Ha sikerül összegyűjteni a négy egyforma lapot, akkor jön a titkos jel, amit a partnernek észre kell vennie, és bemondania a KENT-et, de csak mikor rákerül a sor. Ha az ellenfél kiszúrja a rejtett kommunikációt, akkor KUPÉ!-t mond, és ha igaza volt, ők nyernek, lehet viszont átverés is... A párok összhangjára épít az egész, így friss kapcsolatokban kipróbálása kötelező!

Rikiki

Hárman, négyen vagy többen játszható, francia kártya szükséges hozzá, ha sokan játsszák, akkor értelemszerűen több pakli.

Igazi társasági móka, nem köti le az agyat nagyon, így akár sörözés/borozás közben is lehet játszani. Más néven hívják ezt a játékot ütésvállalásnak is, a célja ugyanis az, hogy előre megtippeljük, hogy az adott körben mennyit fogunk majd ütni. Az első menetben az osztó egy lapot oszt mindenkinek, majd kettőt, majd hármat, így folyamatosan addig, míg lesz egy olyan kör, ahol az összes lap egyenlő kiosztásra kerül, majd vissza és az utolsóban megint csak egy lapot kapunk. Ha marad pakli, akkor annak felső lapja az adu, színre színt kell rakni, ha nincs, akkor adut, ha egyik sincs, bármilyen szín tehető. Felülütni nem kötelező, az ütést a legnagyobb értékű lapot tett játékos viszi. Több pakli esetén persze előfordulhat, hogy két azonos lap kerül az ütésbe, ilyenkor a később letett az erősebb. Amikor csak egy lapot kap mindenki, akkor a játékosok nem nézik meg a sajátjukat, hanem a homlokuk fölé csapva megmutatják mindenki másnak, így kvázi vakon vállal mindenki. Ha teljesítettük az ütéseinket, akkor pontot kapunk, ha nem, akkor logikusan levonás jár.

Svindli

Magyar vagy francia kártya és ketten, hárman, négyen vagy akár sokan is lehet játszani.

Egészen bájosan gyermekded játék, de nagyon szórakoztató és lehet gyakorolni rajta a blöffölést, ugyanis az egész erről szól. Kezdetnek mindenki kap 10-10 lapot, a cél, hogy ásztól királyig rakjuk sorba a lapokat, de mindezt színnel lefelé, tehát csak mi tudjuk, hogy a mondjuk hatosnak állított lap után tényleg hetest rakunk-e rá - ha van olyanunk, akkor nyilván -, vagy inkább blöffölünk. Persze ha nincs hetesünk, húzhatunk is egyet a pakliból, viszont, ha a blöff mellett döntünk, és bebukjuk, azaz valaki leleplez, és ránk kiáltja a Svindli!-t, akkor az egész addigi pakkot fel kell vennünk az asztalról. Nagyon bele lehet ám melegedni, és emberismereti tréningnek sem utolsó, de a lényeg, hogy borzasztóan jól lehet szórakozni rajta.


Ilyenek vagyunk

Egy leopárd mintás sállal is hazavághatjuk az amúgy egészen előnyös szerkónkat. Az utcán láttuk.

Álmoskönyv: megmondjuk mit jelent az álmod

ABC sorrend »

Megszületett...

A zeneiparnak új hercegnője lett: Beyonce és Jay-Z hétvégén világra jött kislányát máris mindenki imádja.



Add a startlaphoz
evomedia
Médiafigyelő - IMEDIA médiafigyelés