free html hit counter
 
Borsa.hu fooldal
KirakatHímtagKultúrtrippTárgyPúderÍz-iGalériák / Videók

Csajbandák - Utánpótlásképzés

HT         Címkék: csajbanda, gazdaság, kultúra, pénz, zene 0 hozzászólás

A könnyűzenébe milliókat feccölni nagy kaszával kecsegtet. Na de hogy milyen minőségű termékbe is csordogálnak azok a dollárok, az azért nem mindegy.

Bár még a leggyökerebb marketinges is tisztában van azzal, hogy hogyan kell sztárt csinálni, azaz gyors növekedéssel nagy piaci részesedést elérni, és tudja, hogy mit jelent építkezni, szinten tartani, kaszálni és kivonulni, de a nem marketingesek meg úgy képzelhetik el legegyszerűbben az ügyet, hogy van ugye ez a termékéletgörbe.

A termék lehet egy zenekar, vagy lehet akár egy üdítőital is. Az most nem érdekes, hogy mindkét előbbi példát nagyrészt multinacionális cégek állítják elő világszerte, mert a termékéletgörbe hasznos egy hazai kisvállalkozónak is. Bár kétségtelen, hogy amíg a nagy számok törvénye alapján egy multi akár évente is új terméket dobhat a piacra, addig egy kisvállalkozónak ez sokkal nehezebben megy. Ennek ellenére, aki mondjuk ezekben az ínséges időkben például elvi okokból, például mert erősen hiszi a feminista elveket, és ezért a könnyűzenébe fektetné a pénzét, nem árt ha tudja, hogy nagyon fontos az utánpótlásképzés.



Bármennyire is elkeseríti a harmincon túliakat, de a könnyűzene a nagy kapitalista összeesküvés-elméletben inkább a tin- és hunédzsereké, mint a harmincasoké. Persze nyugdíjaskorú világsztárokat mindenki ismer, és még a magyar könnyűzenei piacon is tényező számos hatvan feletti honpolgárunk, és persze egy joviális nagypapának is lehet simán annyi pénze, hogy boldog fiatalkorát megidézendő megvásárolja például a Rolling Stones-összest, de aki megtakarított forintjait a könnyűzenébe fekteti, az nem árt, ha tudja, hogy ha hosszú távú befektetésben gondolkodik, hogy a könnyűzene szórakoztatóipari sikerének titka a lázadás, és első vásárlói az ötvenes évek - például szüleik életformája ellen lázadó - tinijei voltak. Vagy elég csak napjaink magyar televíziózásának zenecsatornáira és célcsoportjukra gondolni. Ennek ellenére a könnyűzene mindenkié, és legalább annyira ér mondjuk egy miniszterelnöknek Tina Turner-koncertre vinnie a becses nejét, mint születésnapi ajándék gyanánt egy rózsaszínű elektromos gitárt rendelni a neten egy hatéves kislánynak.



Alap, hogy a könnyűzene az élő kultúra része, még akkor is, ha világválság van. Mint, ahogy az is alap, hogy attól még, hogy válság idején például kevesebben fektetnek be kortárs képzőművészeti alkotásokba, nem jelenti azt, hogy a festészet nem az élő kultúra része. Most hagyjuk a magyarázatokat, hogy kínálat meg kereslet, válság meg ilyenek, meg hogy a cédé halott, és hogy internetes zenefelhasználás. És az sem fontos, hogy az első számú jóléti mintaállamban tavaly közel 70 millió darab ilyen-olyan hanganyaghordozóval kevesebb kelt el, mint az azt megelőző évben, magyarán 500 millió helyett csak 430 millió példányt értékesítettek, mert napjainkban egy popsláger legalább annyira hatékony mém, mint egy operaária vagy mint egy képzőművészeti alkotás.

A könnyűzene az egyetlen kortárs művészeti ágazat világszerte, ami piaci alapon működik, még akkor is, ha a szórakoztatóipar agyonpolitizált, és/vagy az állam beavatkozik a könnyűzenei bizniszbe. Mondjuk a nyolcvanas évek szocialista országainak monopolhelyzetben lévő hanglemezkiadóinak a cenzorait más miatt érdekelték a zenefogyasztók szokásai, mint napjaink multijainak értékesítési igazgatóit, de például idén Dél-Koreában húszmilliárd forintnyi wont fektet az állam a kpopba. Egy közéletileg tájékozott illető meg tudja, hogy a dél-koreaihoz hasonlóan a magyar állam is beavatkozik a magyar könnyűzenei életbe, hogy enkáa meg pankkk, kis pénz kis zene alapon.

http://en.wikipedia.org

Egy olyan illető meg, aki mindezek ellenére lóvét tolna a csajok egyenjogúsításának okáért a könnyűzenébe, nem árt, ha megnézi ezt a filmet, vagy elmegy ide tanulmányútra.


Ilyenek vagyunk

Egy leopárd mintás sállal is hazavághatjuk az amúgy egészen előnyös szerkónkat. Az utcán láttuk.

Álmoskönyv: megmondjuk mit jelent az álmod

ABC sorrend »

Detektív-képző

Ha szeretnénk kideríteni férjünk megcsal-e, jelentkezzünk a Harriet Bond detektív-képző iskolába.



Add a startlaphoz
evomedia
Médiafigyelő - IMEDIA médiafigyelés