free html hit counter
 
Borsa.hu fooldal
KirakatHímtagKultúrtrippTárgyPúderÍz-iGalériák / Videók

Fővárosi tivornya magyar divattal fűszerezve

Borsa         Címkék: beszámoló, divat, dizájn, rendezvény, stylewalkernight 2 hozzászólás

A múlt hét közepén rendezték meg az első Stylewalker Night nevezetű rendezvényt, amelynek az a célja, hogy népszerűsítse a magyar divatot. Beszámoló a tivornyáról.

Múlt hét csütörtökön egy vadonatúj kezdeményezés debütált a budapesti éjszakában, mégpedig a Stylewalker Night, amely arra hivatott, hogy népszerűsítse a magyar divat- és formatervezőket. A rendvény keretében szinte az összes belvárosi showroom és dizján bolt egész éjszaka nyitva tartott és minden egyes boltban 20 százalékkal olcsóbban lehetett megvásárolni az adott üzlet portékáit. Mivel minden olyan kezdeményezést pártolunk, amely a magyar divatéletet szeretné fellendíteni, így csapatba verődtünk és nekiindultunk az éjszakának. Beszámolónk és tapasztalatink következnek az első budapesti Stylewalker Nightról.


Nézegess képeket a Stylewalker Nightról!

Az első boltban, ami számunkra a Lollipop volt, beszereztük a túrához szükséges térképet, amelyben az összes, az akcióban részt vevő szalont megtaláltuk, a Váci utcában lévő üzlet ugyan különböző engedélyek hiánya miatt nem vett részt az akcióban, de ettől függetlenül már ott is jóval több vásárlóval találkoztunk, mint egy szokványos estén. Túránk következő állomása az Eventuell volt, ahol magyar ötvösök és textiltervezők munkáit lehet megvenni, a türelmes eladó és egyben tervező minden beérkezőnek lelkesen magyarázta, hogy miért érdemes és kell is magyar termékeket vásárolni, még akkor is, ha ezeknek az anyagoknak és ágytakaróknak az ára sokszor többszöröse a nagyobb bútoráruházakban kapható hasonló áruknak. Belegondolva azért van abban valami különleges érzés, hogy az ágyadat takaró hatalmas anyagdarabot nem egy gép készítette, hanem egy ember keze munkáját dicséri. Itt beszereztük az első pecsétünket is, ugyanis ha valaki öt különböző pecsétet összegyűjtött – mindegyiket más boltban -, akkor az estére vonatkozó 20 százalékos kedvezményt még ezen a héten is igénybe tudja venni. Ez azért jó gondolat, mert tapasztalatból állítjuk, hogy egy este kevés ahhoz, hogy minden boltot aprólékosan végignézzünk, ugyanis az akcióban 16 különböző bolt vett részt.



A második bolt a Kamchatka Design volt, ahol elsősorban különleges szoknyákat és koktélruhákat érdemes keresni, az viszont nem jó hír, hogy ez az üzlet csak a táskáiból enged 20 százalékot ezen a héten. A Kamchatka után az Eclectick volt a soron következő állomásunk, a korábbiakkal ellentétben itt már igazi buli hangulat volt, a műanyag pezsgőspoharak is előkerültek, és már az utcáról hallani lehetett az elektronikus tánczenét, bent pedig vásárlók és kíváncsiskodók együtt dübörögtek a dárenbészre. Ez volt az első bolt, ahol simán elidőztünk volna legalább egy fél órát, és az elfogyasztott pezsgő mennyiségével egyenes arányban nőtt volna a vásárlási kedvünk, azonban este tízre át kellett érnünk a Mono Fashionbe, ahol pezsgővel és eperrel, valamint utcai divatbemutatóval várták az érdeklődő közönséget.



Azért volt abban valami romantika, amikor a modellek a szebb napokat is látott Kossuth Lajos utcán vonultak végig magyar divattervezők által kreált darabokban, nekünk azok az idők jutottak eszünkbe, amikor még nem nagy plázákban vásároltunk kapkodva, hanem egy egész napot szántunk arra, hogy a tökéletes darabok kedvéért végigsétáljunk a Körúton, a Rákóczi úton és a Kossuth Lajos utcán. Valami ilyesmi juthatott az eszébe a szervezőknek is, ugyanis a rendezvény célja az volt, hogy a vásárlókat visszacsábítsák a városba, és felhívják a figyelmet arra, hogy vevők hiányában a magyar divat napjai meg vannak számlálva. A boltok mindegyikében arra panaszkodtak, hogy leginkább külföldiek vásárolnak, akik kifejezetten örülnek annak, hogy viszonylag olcsón juthatnak hozzá egyedi tervezésű limitált szériás dizájner darabokhoz, ráadásul a külföldi vásárlókedvnek a forint gyengülése is kedvez.



A Mono után már igencsak fáradtnak érzetük magunkat, de harcos divatrajongók lévén még megcéloztuk az Insitu Design Shopot, ahol csupa olyan árura bukkantunk, ami a gyerekkorunkat idézte: fémből készült tojós csirke, de bakelitlemezből készült táska is szerepelt a repertoárban, az egyedileg készült falimatricák pedig rögtön belopták magukat a szívünkbe. A Retrock boltja volt a soron következő állomásunk, ahova csak a legerősebb idegzetűeknek szabad bemerészkedni, ugyanis jelmezbálba illő szetteken kívül más értékelhető darabot nem igazán találtunk, de a hangulatra itt sem lehetett panaszunk.



Az extrém darabok után igazi felüdülés volt a Pazicski Showroomban megtartott piknik, a Stylewalker Nightra Vágó Réka még néhány új boríték táskával is készült, amelyeket teljesen baráti áron lehetett megvásárolni. Záróakkordként még benéztünk a Retrock Deluxe-ba, ahol nem igazán voltunk elájulva a kínálattól, sőt a bolt eléggé megviseltnek tűnt, legalábbis ami a ruhák számát illeti. Őszintén reméljük, hogy csak azért nem találtunk kedvünkre való darabokat, mert az előttünk érkezők már kifosztották a boltot. A hivatalos programban még szerepelt egy záróbuli a Csendesben, de ezt mi a másnapi munkanapra hivatkozva inkább kihagytuk. Összességében abszolút pozitív élményekkel zártuk az estét, és már várjuk, hogy következő alkalomra, amely előre láthatólag ősszel lesz, mennyit sikerül fejlődnie a most még gyerekcipőben járó rendezvénynek.



Ilyenek vagyunk

Egy leopárd mintás sállal is hazavághatjuk az amúgy egészen előnyös szerkónkat. Az utcán láttuk.

Álmoskönyv: megmondjuk mit jelent az álmod

ABC sorrend »

Fenék-tömés

Ha már a fenekünk méretével sem vagyunk elégedettek, mindössze 18 000 forintért miénk lehet egy fenék-tömés.



Add a startlaphoz
evomedia
Médiafigyelő - IMEDIA médiafigyelés