free html hit counter

Borsa.hu fooldal
KirakatHímtagKultúrtrippTárgyPúderÍz-iGalériák / Videók

Biciklin is lehet jól kinézni

TrappHenci és MEV         Címkék: bicikli, bringázás, divat, közlekedés, öltözködés 19 hozzászólás

Sokan élnek még mindig abban a tévhitben, hogy csak mackónadrágban, edzőcipőben vagy futártáskával lehet bicajozni. Pedig nagyon is változatos lehet a biciklis divat.

Néhány évvel ezelőtt a városok utcáin tekerő emberek többsége feltűnő színű, PVC oldaltáskával, tapadós nadrágban, speciális szemüvegben suhant el mellettünk. A városi közlekedés szerves részét képezik már a biciklisták. Elég megállnunk egy központi kereszteződésénél és néhány percen belül számtalan stílusban jelennek meg a kerékpárosok:
 irodisták, üzletemberek, pincérek, kreatívok és persze futárok. Divatot teremtett a kerékpározás, és ahogy az öltözködésünkre hatással van, úgy hat a küllemünk is a kerékpárunkra.

Stílus

Bármennyire is kiforrottnak tekintjük saját stílusunkat, bizony előfordul, hogy egyik nap egy szakadt farmerhez van csak kedvünk, míg másnap szívesen felvesszük a koppintott Chanel kosztümöt, ez normális. Épp emiatt érdemes olyan biciklit választanunk, ami nőies, de legalább elég homogén ahhoz, hogy magas sarkúban, de tornacipőben is jól nézzünk
ki rajta. Igen, magas sarkúban is lehet tekerni, főleg azok a darabok alkalmasak erre, amelyek kereszt- vagy bokapánttal rendelkeznek, hisz így akkor sem csúszik ki a lábunk előle, ha le kell lépnünk a pedálról, ez pedig gyakori a városi közlekedés során.

Nézd meg a biciklis divatot!

Természetesen a
finom darabokat nem árt kerülni, a lakk és szarvasbőr cipellőket hagyjuk meg olyan alkalmakra, amikor autóból be és ki kell csak szállnunk. Nyáron a flip-flop kevésbé jó választás, mint egy  szíjakkal, pántokkal rögzíthető darab, de nem lehetetlen a vietnami
 papucsban sem a bringázás, főleg, ha a lábfejünk rüsztje megfelelően magán tartja a lábbelit.

Egy szoknya, egy nadrág

A szoknyában való kerekezés aggodalomra adhat okot, hiszen a küllők ráharaphatnak a fodrokra, a szél pedig egyszerűen az anyag alá kaphat, esetlegesen felfedve így - nem a nyilvánosság számára felkapott - bugyinkat! Ezért tökéletes ruhadarab a leggings. Szoknya alá felvéve, még bringán is fesztelenül suhanhatunk a szélben, ráadásul egy kis leleményes hajtogatással, még a küllőink sem fanyalodnak rá a kelménkre.

Persze, akik biztosra akarnak menni szoknyavédőt szereltetnek a sárvédőre. Ha nadrágot választunk a napi szettünk
részéül, akkor csíptessük össze a szárát, esetleg - ha a fazon engedi - tűrjük fel térdig, mert bizony a küllők és a lánc is bekaphatja, összemocskolhatja. A legkedveltebb darabok bringázáshoz a térdig érő nadrág, a törökbugyi és a mindenkor jól kombinálható, kihasználható farmer.

Fehérnemű bringázáshoz?

Igen, meglepő lehet, hogy még a fehérneműnkre is figyelmet kell fordítanunk a kerékpározás megkezdése előtt, viszont itt egyáltalán nem kell arra figyelni, hogy illik-e a szettünkhöz. A lényeg a kényelem, a praktikum és az anyag. Mindenképpen pamut alsóneműket hordjunk, hiszen minimális testpárolgásunk biztosan lesz tekerés közben, és a pamut amellett, hogy átereszti a levegőt, felszívja a nedvességet. Figyeljünk arra, hogy a derekunk, a veséink tájéka mindig védve legyen. Még a legkellemesebb tavaszi napokon is könnyen felfázhatunk, ha kilóg a derekunk. Nagyon szép, színes vagy mintás derékmelegítőket lehet beszerezni, akár minden alap ruhadarabunkhoz választhatunk másfélét. Fontos még a zokni, ami akkor tökéletes, ha szintén pamut és térdig ér, így akkor is védjük a lábunkat, a térdünket a széltől, ha fel kell hajtanunk a nadrágszárat.

Bújjunk bele!

Hiába meleg a tavasz, a biciklin - főleg szembe szélben - néhány fokkal mindig hűvösebb van, de az is lehet, hogy melegebb, főleg, ha dinamikusan kerekezünk, netán sietünk. Emiatt fontos a réteges öltözködés, hogy bármikor levehessünk, felvehessünk néhány darabot.

Lehetünk blúzban, kardigánban, esetleg trikóban, melegítőfelsőben, de az a szexi megoldás, ami csak egy vékony pulóvert jelent, nem jó megoldás! Készülnünk kell, hogy a hőérzetünk bizony sokszor változhat.

Kiegészülünk

Ahogy a biciklink része a stílusunknak, a kiegészítői a bringánkat, a kiegészítőink minket dobnak fel. Természetesen ezeket jól lehet ötvözni. A kerékpár csengettyűje, ülése, markolata harmonizálhat színben, mintájában a bukósisakunkkal, táskánkkal, esetleg még az
esőköpenyünkkel is.

Tévedés lenne úgy gondolni, hogy biztonsági felszerelésből, praktikus kiegészítőkből csak a sportos stílus létezik. Akár még a konzervatív divatot is követhetjük, hiszen olyan nagy a választék a kiegészítők milyenségét tekintve.

Shopping and cycling

Természetesen néhány alapdarabot kénytelen vagyunk beszerezni, amennyiben úgy döntünk, hogy mostantól kezdve biciklivel járjuk a várost, és ezek még nincsenek a birtokunkban: leggings, térdzokni, pamut fehérnemű, hosszú derekú trikó, derékmelegítő, kendő és
 természetesen a biztonságot nyújtó bukósisak és fényforrás. Már léteznek olyan - kifejezetten kerékpározáshoz - ruhakészítők, amelyek nem csak a praktikus anyagválasztásban, de az esztétikum kifejezésében is jeleskednek.

A New York-i
 Outlier cég még az anyagválasztásra is figyel, nagyon sok ruhájuk alapanyaga a merinójuh szőréből készülő gyapjú, amely természetes antibakteriális hatású, ennek köszönhetően még akkor sem leszünk büdösek, ha megizzadunk. Természetesen Magyarországon is nagyon sok
márka foglalkozik kifejezetten bringás szettek árusításával, tervezésével, forgalmazásával, ezek közül nagyon sok egyedi tervek alapján is készít kiegészítőket.

Ilyenek vagyunk

Egy leopárd mintás sállal is hazavághatjuk az amúgy egészen előnyös szerkónkat. Az utcán láttuk.

Álmoskönyv: megmondjuk mit jelent az álmod

ABC sorrend »

Fenék-tömés

Ha már a fenekünk méretével sem vagyunk elégedettek, mindössze 18 000 forintért miénk lehet egy fenék-tömés.