free html hit counter
 
Borsa.hu fooldal
KirakatHímtagKultúrtrippTárgyPúderÍz-iGalériák / Videók

Szándékosan rosszul címkézett borok

Borsa         Címkék: alkohol, bor, íz-i, kishír 0 hozzászólás

Szándékosan "gyengébbnek" címkézik a boraikat a gyártók a magasabb profit reményében. Mi pedig csodálkozunk, hogy miért vagyunk másnaposak, ugye?!

Egy több mint 16 éven át tartó, a világ számos országára kiterjedő, 129 000 bort magába foglaló kutatás eredményeképpen a szakértők arra jutottak, hogy a gyártók - nagy általánosságban - szándékosan alacsonyabb alkoholtartalmúnak tüntetik fel boraikat. A megvizsgált borok 57 %-ánál a címkén feltüntetett alkoholtartalom nagyjából 0,5 %-kal kisebb volt, mint a bor valós "erőssége", így az átlagos 13,6 % helyett azokon 13,1 % szerepelt. A félszázalékos eltérés ugyan még a hibahatáron belül van, ezért ezt a gyártók legálisan tehetik meg, a szakértők mégis furcsállották, a forgalmazók miért akarják szándékosan félrevezetni a vásárlóikat.



"Valószínűleg úgy gondolhatják, hogy a magasabb alkoholtartalmú borok általában ízesebbek, teltebbek, nagyobb élményt nyújtanak a fogyasztók számára, akik azonban a bor megkóstolása előtt először a címkét "kóstolják meg", az emberek pedig hajlamosabbak alacsonyabb alkoholtartalmú bort választani" - nyilatkozta Jancis Robinson, brit borkritikus. A felmérés során egyébként azt is megfigyelték, hogy a borok erőssége folyamatosan növekszik, 1992-ről 2006-ra alkoholtartalmuk átlagosan 12,6 %-ról 13,6 %-ra emelkedett.



Ilyenek vagyunk

Egy leopárd mintás sállal is hazavághatjuk az amúgy egészen előnyös szerkónkat. Az utcán láttuk.

Álmoskönyv: megmondjuk mit jelent az álmod

ABC sorrend »

Stresszoldó ételek

Van, akin a fokhagyma, van, akin a gyömbér segít idegei megnyugtatásában.



Add a startlaphoz
evomedia
Médiafigyelő - IMEDIA médiafigyelés