free html hit counter
 
Borsa.hu fooldal
KirakatHímtagKultúrtrippTárgyPúderÍz-iGalériák / Videók

Ilyen volt 2009-ben a divat világa

Borsa         Címkék: 2009, divat, divattervező, modell, reklám 0 hozzászólás

A 2009-es év a sztárvilág és a divatházak együttműködése kapcsán igen zsúfoltra sikeredett. Összegeztük az év legfontosabb történéseit a divat világából.

Az mostani év a nagy volumenű kampányok éve volt, a pr-osok - talán a gazdasági válság hatására - a sztároktól remélték, hogy megnő a kereslet portékáik iránt. Nos, hogy ez mennyire jött be, azt nem tudhatjuk, de hogy nagy felfordulást és izgalmat okoztak a közéletben, az biztos.

Híres együttműködések

Itt van elsőként Madonna, akinél már megszokhattuk, hogy évről-évre valamilyen együttműködés kapcsán emlegetik a nevét. Idén azt rebesgették, hogy Christian Audigier ajánlott fel tetemes összeget azért, hogy tervezzen az Ed Hardy márkával egy közös kollekciót. Madonna érthetően hezitált az ajánlaton, hiszen a 2006-os H&M együttműködés után az egy évvel későbbi csúfosan megbukott, de azért mégiscsak rábólintott. Igaz, hogy mikor kerülnek az üzletekbe a luxus árkategóriás ruhadarabok, arról még nincs információ.

A napokban láthattunk először képeket a Chanel új kampányáról, akik még az év elején Audrey Tautou-val készítettek a Nº5-hoz reklámfilmet, most a rebellis Lilly Allent választották a Chanel arcának. Az ifjú énekesnő nem kis átalakuláson ment keresztül, ledobott néhány kilót és a hangos balhéjai is alábbhagytak - lehet, hogy Lagerfeld úr hatására? Mindenesetre a ruhák nagyon jók, a klasszikus Chanel-stílus újraértelmezett változatai, vagányak, ugyanakkor ragaszkodnak a hagyományos értékekhez. Jimmy Choo-t megszokhattuk, hogy állandóan a Szex és N.Y. kapcsán emlegetik, nos, ez június óta megváltozott. Na, nem, most is a csapból folyik, csak most a H&M-mel való együttműködése miatt, aminek eredményét már a hazai vásárlók is megtapasztalhatták novemberben pár óra erejéig, ugyanis az egész világon elkapkodták a sztártervező elérhető árú munkáit.   

www.dailymail.co.uk
Karl Lagerfeld és Lilly Allen

Hazai szempontból örömteli hírt kaptunk augusztusban, ugyanis akkor jelentették be, hogy a magyar modell, Mihalik Enikő lesz a H&M őszi kollekciójának egyik arca. A képeket már láthattuk, és csak gratulálni tudunk Enikőnek, igazán szép lett a végeredmény. Nem csak vidám híreket kaptunk idén: szeptemberben az Ungaro divatház bejelentette be, hogy az amerikai botrányhősnőt, Lindsay Lohant nevezik ki művészeti igazgatónak. Hogy erre mi szüksége van a divatháznak, fogalmunk sincs, de elnézve Lohan kisasszony egy-egy outfitjét, mi inkább nem kérünk az együttműködésből.

A 2009-es év eseménydúsan alakult a Chanel cégnél, kezdődött a Coco film bemutatójával és reklámkampányával, aztán jött a már említett Lilly Allen, és most ősszel Vanessa Paradis-zel való közös együttműködésüket tették közzé, aki immár negyedszerre vesz részt kampányukban. Johnny Depp párja a Coco de Chanel luxusrúzsait fogja majd népszerűsíteni.  

Születésnapok

Márciusban az egész világsajtó Barbie 50. születésnapját ünnepelte, ki így, ki úgy, de a francia Colette divatház megadta a módját: Karl Lagerfeldet kérték fel, hogy készítsen egy sorozatot a kultikus plasztik babáról. A sorozat érdekessége az, hogy a műanyag bábu mellet egy hús-vér Ken szerepel a képeken.

www.nitrolicious.com, www.trendhunter.com
Barbie a hús-vér Kennel

Barbie után a hasonló hírnévnek és vékonyságnak örvendő, Twiggy ünnepelte 60. születésnapját. Az egykori modell bár már nem az a csont és bőr, hosszú végtagú lányka, mégis nagyon jól néz ki. Tiszteletére fotókiállítást rendeztek Londonban, ahol Twiggy évről-évre történő változása mellett jól végig lehetett követni az akkori divat alakulását is.

Harc a természetesebb modellvilágért

A sorozatos modell halálozások miatt 2009-ben is egyre többen léptek és szólaltak fel annak érdekében, hogy egészségesebb lányokat foglalkoztassanak a kifutókon és a divatfotózásokon egyaránt. Ennek érdekében több magazin is kijelentette, többek között a német Brigitte magazin is, hogy csak normál, egészséges testalkatú modellekkel fog dolgozni. Meg is kapták Lagerfeldtől a magukét. A kreátor elhízott múmiáknak nevezte azokat, akik a döntés hátterében álltak, és kijelentette, hogy a legtöbb modellnek nincs súlyproblémája és nem drogosok - mint ahogyan a média beállítja őket.

www.fashionologie.com
Sztárok smink nélkül

Szintén a természetességért szállt harcba az Elle: 2009 áprilisában elsőként Franciaországban, a francia Elle címlapján láthattunk olyan neves sztárokat smink nélkül, mint Sophie Marceau, Eva Herzigova. A képeket a neves divatfotós Peter Lindberg készítette. Azóta már hazánkban is megjelent ez a kezdeményezés, nálunk többek között Hámori Gabriella, Eszenyi Enikő és Gryllus Dorka is megengedte, hogy smink és utólagos retusálás nélkül jelenjenek meg fotói egy női magazin hasábjain.

Nyugdíjba vonulások (?)

A 2009-es év a nagy "nyugdíjba" vonulások, illetve visszatérések éve is volt. 45 év aktív munka után Valentino tavaly bejelentette: végleg kilép a divatszakmából. Ezt egészen egy évig ki is bírta, ugyanis májusban kiszivárgott, hogy a Bécsi Filharmonikus Zenekarnak ő tervezi az újévi koncertre a fellépő ruhát.

www.oeirasparque.com
Claudia Schiffer

Év vége a nagy bejelentések időszaka volt: két "veterán" modell is a visszavonulás mellett döntött. Claudia Schiffer októberben közölte a világgal, hogy abbahagyja a modellkedést, bár fotózást továbbra is vállal. Az ok nem más, mint hogy az idősödő modell nem akar plasztikáztatni, így pedig már nem tudja felvenni a versenyt 20 évvel fiatalabb kolléganőivel szemben. Szinte kísértetiesen hasonlít erre a bejelentésre Cindy Crawfordé, aki egy hónappal később szintén azt nyilatkozta, hogy visszavonul a kifutóktól, ő ugyanis már nem versenyképes, inkább a családjával tölti szabadidejét.

Nos, láthatjuk, hogy idén sem unatkoztak sztárjaink, és az előrejelzések szerint a jövő évben sem fognak. Ekkorra várható ugyanis Jimmy Choo első parfümjei, Sonia Rykiel kötöttáru kollekciója a H&M-nél, és még ki tudja, hogy melyik híresség érez magában elég ambíciót a divatvilágban való kontárkodáshoz.



Ilyenek vagyunk

Egy leopárd mintás sállal is hazavághatjuk az amúgy egészen előnyös szerkónkat. Az utcán láttuk.

Álmoskönyv: megmondjuk mit jelent az álmod

ABC sorrend »

Fenék-tömés

Ha már a fenekünk méretével sem vagyunk elégedettek, mindössze 18 000 forintért miénk lehet egy fenék-tömés.



Add a startlaphoz
evomedia
Médiafigyelő - IMEDIA médiafigyelés