free html hit counter
 
Borsa.hu fooldal
KirakatHímtagKultúrtrippTárgyPúderÍz-iGalériák / Videók

A focivébé még a vásárlási szokásainkat is befolyásolja

Borsa         Címkék: cipő, focivébé, tévé, vásárlás 0 hozzászólás

Válság ide vagy oda, a 2010-es focivébé erősíti a sporttal kapcsolatos piacokat. Míg egyesek egy vagány tévébe fektetnek, mások focicipőt vesznek és mezeket.

A 2010-es focivébé több gazdasági szektorra is kitűnő hatással van, persze senki nem gondolt ennek az ellenkezőjére, viszont meglepő, amit egy hazai piackutató intézet közleményében találtunk. A GFK. Hungary felmérte a haza piacot az idei focivébé szemszögéből, és kiderült, hogy a focirajongó pasik vettek egy rakás lapos tévét, míg a kis srácok kisírták a legújabb focicsukát az anyjuktól. 

Amikor világszerte mindenki a focivébét kezdte el figyelni, és közben rendesen megteltek a különböző települések sörözői, kocsmái, azon morfondíroztam, hogy vajon mennyi pénzt hoz ez a cirkusz, és kinek a konyhájára. Megkaptuk a választ, legalábbis, ami Magyarországot illeti. Már a világbajnokság kezdete előtt, május elején fellendült a plazma- és LCD-televíziók piaca, ugyanis az apukák, férjek, agglegények igen nagy gyakorisággal elvándoroltak a műszaki áruházakba, ahol közel száznegyven százalékkal dobták meg vásárlásaikkal a tévépiacot. Ezen nincs is mit csodálkozni, hiszen a foci annyira látványos… ja, nem is, csak annyira aprók az emberek a monitoron, hogy muszáj erre az egy hónapra egy hatalmas felületű kijelzőt beszerezni. Persze közel sem biztos, hogy kizárólag a férfiak vásároltak látványos és méretes kütyüket a focivébére, de Borsaszerkesztő úgy véli: leginkább nekik szerez kielégülést a foci, sör és egy hatalmas tévé szentháromsága.



Mindeközben a csajok, amellett, hogy kiokosították magukat a focistákból, és a focivébé ideje alatt kedvükre mustrálhatják a gyönyörű testű sportolókat társuk nagy képernyőjén, unokaöccsel, gyerekkel, barátnő fiával elmentek shoppingolni, és beszerezték az összes olyan tárgyat, ami a labdarúgó világbajnoksághoz köthető - ezért lehet az, hogy az Adidas, a focivébé fő szponzora, az idei világbajnokság alatt másfél milliárdos bevételre számít. Pedig a nyár eleje nem számít éppen nagy forgalmú időszaknak, inkább a tavasz és az augusztus vége – iskolakezdést megelőző hetek - az, ami fellendíti a szabadidős sportokhoz alkalmas cipők, sportruházatok vásárlását, viszont a focivébé, természetesen ide is tolja pénzt. 

Nézzük az adatokat! A tavalyi év közepe óta pangó síkpaneles televízió piac 2010. májusától kezdve növekszik, az eladások száma június első hetében meghaladta a kilencezer darabot, tíz eladott készülékből egy televízió volt plazma technológiás, a többi LCD tv volt. A legtöbb sportáruház a futball-világbajnokság ideje alatt folyamatosan akciós áron kínálja a focicipőket. A futballcipők csupán 13-14 százalékos részesedéssel bírtak 2009-ben, de valószínűsíthető, hogy a világbajnokság miatt az idén megnő irántuk a kereslet, hiszen melyik kamasz srác ne szeretne egy olyan csukát, amiben a kedvenc játékosa rúgja a bőrt?

Ti mire költöttetek a foci-vb alatt? Kocsmázására? Nyaralásra a barátnőkkel? Esetleg tévére, vagy vettetek mezeket? 



Ilyenek vagyunk

Egy leopárd mintás sállal is hazavághatjuk az amúgy egészen előnyös szerkónkat. Az utcán láttuk.

Álmoskönyv: megmondjuk mit jelent az álmod

ABC sorrend »

Detektív-képző

Ha szeretnénk kideríteni férjünk megcsal-e, jelentkezzünk a Harriet Bond detektív-képző iskolába.



Add a startlaphoz
evomedia
Médiafigyelő - IMEDIA médiafigyelés