free html hit counter
 
Borsa.hu fooldal
KirakatHímtagKultúrtrippTárgyPúderÍz-iGalériák / Videók

Dizájntárgyak, amelyek jótékony célra készültek

Megyeri Nikolett         Címkék: betegség, disney, dizájn, jótékonyság, tárgy 0 hozzászólás

A dizájner méhkas, a virtuális toastkenyér vagy épp a mellekkel festett pandás tányér értelmetlennek tűnő tárgyak. Mégis van értelmük: jótékony célra készültek.

Egy új-zélandi kisváros, Hurworth lányai és asszonyai fedetlen melleiket festékbe mártották, majd pedig - mintegy pecsétnyomóként használva a testrészt - tányérokat dekoráltak. Volt, aki méhecskét, mások cseresznyét vagy pudingot, esetleg decens kis pandamaci-fejet (kép 1) festett. Mindezt pedig nem valami újfajta, bohókás perverzió, hanem a jótékonyság jegyében tették. A tányérokat ugyanis értékesítették, és a bevételt mellrákban szenvedő nők támogatására fordították. A kebelnyomatos tányérok azonban messze nem a legszokatlanabb tárgyak, melyeket valaki karitatív célból alkotott…

www.thenorthernecho.co.uk, www.trendhunter.com

Elég csak egy pillantást vetnünk például erre az édességekkel kirakott székre (kép 2), amely a floridai Good Golly Miss Holly dizájncukrászat remeke. A művet a Chair-iot Society nevű szervezet javára árverezték el, akik olyan súlyos betegségek megelőzésével, illetve gyógyításával kapcsolatos célokért küzdenek, mint a cukorbetegség és a rák.

Jenny Lai és Lidsay Perkins tervezők kezdeményezésére jött létre a KEZA, amely egy ékszermárka, s egyben jótékonysági szervezet is. A afrikai etnós stílusú papírékszereket (kép 3) ugyanis Ruandában gyártják, amivel munkát és pénzt biztosítanak olyan helyi nőknek, akiknek egyáltalán nem, vagy legfeljebb prostituáltként lenne lehetőségük dolgozni.

www.keza.com

A Phillips de Pury & Company nevű londoni aukciós ház és az Adventure Ecology tavaly tavasszal bonyolította le azt a projektet, amely során neves képzőművészek, építészek és dizájnerek terveztek méhek, denevérek, illetve madarak számára alkalmas lakhelyeket (kép 4) az aukciós házban feleslegessé vált csomagolóanyagok és katalógusok felhasználásával. Az elkészült művekbe persze nem költöztettek állatokat, hanem kiállították, nyáron pedig karitatív célra elárverezték azokat.  

www.trendhunter.com, www.breadartproject.com

"Készíts egy műalkotást és etess meg egy családot!" - ezzel a jelmondattal indította el a Grain Foods Foundation és Feeding America a Bread Art Project-et, mellyel az amerikai éhezőkre szeretnék felhívni a figyelmet. A kampány weboldalán bárkinek lehetősége van virtuális műalkotást készíteni, méghozzá nem is akármilyet, hiszen a "festővászon" egy szelet toastkenyér, melyet a rendelkezésre álló ecsetek és formák segítségével dekorálhatunk belátásunk szerint (kép 5). Amennyiben az elkészült művünket elmentjük a rendszerben, máris adakoztunk, ugyanis a Grain Foods Foundation vállalta, hogy minden elmentett alkotás után 1 dollárt átutal a Feeding America számlájára.

A fürdőszobai kiegészítőket árusító, dán VIPP cég tavaly ősszel ünnepelte fennállásának hetvenedik évfordulóját, ebből az alkalomból pedig ők is jótékonykodtak egyet. Dizájnereket és hírességeket kértek fel arra, hogy tervezzenek fürdőszobai szemeteseket (kép 6). Az alkotók között akadt, aki modern Pandora-szelenceként értelmezte újra a kukát, volt aki LED égőkkel, más egy hatalmas, kék szemmel és a hozzá illő ébenfekete toll-pillákkal turbózta fel, de akadt olyan is, aki a Twin Peaks című sorozatból merített ihletet. A szemeteseket a Design Industries Foundation Fighting AIDS (DIFFA) nevű szervezet javára árverezték el.

http://ifitshipitshere.blogspot.com

A párizsi EuroDisney tavaly "Mickey Magical Party" évet ünnepelt, s ennek keretében valósult meg az a projekt is, amely során celebek - például Geri Halliwell, Katie Price, Peter Andre, Estelle -, sportolók - így Amir Khan boxoló vagy épp John Terry focista -, valamint dizájnerek - többek között Giles Deacon, Corto Moltedo és Henry Holland - terveztek Mickey egér fülekkel ékesített fejfedőket (kép 7), illetve hajpántokat. Az exkluzív fülekre az interneten lehetett licitálni, a bevételt pedig az angol Great Ormond Street Gyermekkórház kapta meg.

www.thebaglady.tv, www.yankodesign.com

Bár egyelőre még csak ötlet, annak viszont annyira klassz, hogy muszáj megmutatnunk Sungjoon Kim és Jiwon Park 1/2 PROJECT-jét (kép 8). A koncepció lényege, hogy formatervezett fél-üvegekben vásárolhatnánk üdítőitalokat, ám nem fél-, hanem egy egész üveg áráért. Az összeg fele a szokásos módon vándorolna az italgyártó kasszájába, a másik felét viszont jótékonysági szervezeteknek utalnák át. A különféle italokon matricával jeleznék, hogy milyen karitatív célra - például egészségügy, oktatás, étkeztetés - fordítják az abból befolyó összeget.



Ilyenek vagyunk

Egy leopárd mintás sállal is hazavághatjuk az amúgy egészen előnyös szerkónkat. Az utcán láttuk.

Álmoskönyv: megmondjuk mit jelent az álmod

ABC sorrend »

Újrahasznosítva

Sok munkával újrahasznosított tárgyakból és bútorokból is stílusos otthont lehet varázsolni.



Add a startlaphoz
evomedia
Médiafigyelő - IMEDIA médiafigyelés