free html hit counter
 
Borsa.hu fooldal
KirakatHímtagKultúrtrippTárgyPúderÍz-iGalériák / Videók

5 trükk, amitől jobban és könnyebben alszunk

Brabham         Címkék: alvás, lista, pihenés, púder 0 hozzászólás

Alvás terén mindig van hova fejlődni. Az alábbi trükkök az elszenderedést is megkönnyítik, és a pihenés minőségét is javítják.

Van, aki állandóan alvászavarokkal küzd, és van olyan is, aki minden este úgy dől el, mint egy zsák. Néhány apró trükk azonban mindenkinek jól jön, amivel megkönnyíthető az elalvás és javítható a pihenés hatékonysága, mert mindig van hova fejlődni, és e téren nemcsak érdemes, hanem ajánlott is – úgyhogy az alábbiakban olyan praktikákat mutatunk be, amik a könnyebb és jobb alvást szolgálják.
 
Nézzünk az órára

És vegyük is észre, mi van rajta, mi több, igazodjunk hozzá. Súlyos perceket, sőt akár órákat lehet nyerni vele, ha ugyanabban az időben fekszünk és kelünk, mert a megfelelő ritmus is fontos, nemcsak a mennyiség. Azt persze sokan nem engedhetik meg, hogy pontban ugyanakkor tegyék el magukat, de ha ez nem is megy, legalább egy órás idősávra érdemes belőnie magát mindenkinek, mert már az is rengeteget használ. És figyelem: egy dolog, ha munka van éjfélig, és egy másik, ha csak meghallgatunk még egy számot/még egyszer felmegyünk a Facebookra/stb., mert az ilyen időhúzással nem ér felborítani az este ritmusát. Nem is tilos persze, csak akkor nem kell másnap kialvatlanság miatt rinyálni.

Vessünk számot

Leköt és az agyunkat is tisztíccsa, ha összegezzük a napunkat. Nem kell feltétlenül a szuperpozitív életszemlélet álprófétáinak tanításait követni, és elkönyvelni, hogy mekkora királyok voltunk ma is, elég csak leírni a dolgokat, amik foglalkoztatnak, vagy fejben összefoglalni, mi történt, hogy s mint voltak az események, mert ez segít letenni a problémákat, és egyúttal azt sem hagyja, hogy össze-vissza csapongjunk, és ezáltal megnehezítsük magunknak az elalvást. Akkor persze nem ér semmit az egész, ha rágörcsölünk a dolgokra, de egyébként hasznosabb, mint bárányokat számlálni.

Tornázzunk

Nem egyórás elalvás előtti edzésről van szó, sőt épp ellenkezőleg: csak egy kis laza fekvő tornáról, ami épp az ellazulást szolgálja. A teendő egyszerű: pár másodperc erejéig meg kell feszíteni, majd el kell engedni az izmokat fekvő helyzetben, lentről felfelé haladva, a lábfejjel kezdve, végighaladva a lábakon és a karokon, a nyakkal zárva. Túl azon, hogy a figyelmet ez is jól összpontosítja, segít az izmok ellazításában, és ezáltal növeli a kényelemérzetet, ami elengedhetetlen az elalváshoz és a kiadós pihenéshez.

Szuszogjunk

Szintén sokat használhat, ha légző gyakorlatokkal próbáljuk magunkat álomba ringatni. Illetve hát ne túlozzunk: egyszerű, szabályos, ütemes légzésről van csak szó, ami segít ellazulni, ugyanakkor a figyelmünket is összpontosítja – mondhatni tehát, díszkíséretet nyújt az álomvilágba és a minőségi alvást is segíti. Az eljárás akkor az igazi, ha menet közben egy kicsit lassítjuk is az ütemet, mert így befékezzük a testünket az alvás mérsékelt tempójához – és egyébként azért sem rossz az egész, mert így nagyobb az esély rá, hogy a jó alváshoz szintén szükséges szellőztetést sem fogjuk megspórolni lefekvés előtt.

Alakzatba

Mindenkinek van egy kedvenc pozíciója, amiben el szokott aludni. Ha ráérünk, felvehetjük persze hosszas fészkelődés árán is, de ha ezt meg akarjuk spórolni, ki is figyelhetjük a szokásainkat, és tudatosan vághatjuk magunkat hasra vagy hanyatt vagy épp oldalra, netán tekeredhetünk spirálba vagy merevedhetünk imádkozó sáska pozícióba. Ez egészen biztosan elő fogja segíteni, hogy hamarabb sikerüljön elszenderednünk, ha pedig kombináljuk némi légző gyakorlattal vagy számvetéssel is, akkor annak már egyenes következménye az álom luxuskivitelben.



Ilyenek vagyunk

Egy leopárd mintás sállal is hazavághatjuk az amúgy egészen előnyös szerkónkat. Az utcán láttuk.

Álmoskönyv: megmondjuk mit jelent az álmod

ABC sorrend »

Detektív-képző

Ha szeretnénk kideríteni férjünk megcsal-e, jelentkezzünk a Harriet Bond detektív-képző iskolába.



Add a startlaphoz
evomedia
Médiafigyelő - IMEDIA médiafigyelés