free html hit counter
 
Borsa.hu fooldal
KirakatHímtagKultúrtrippTárgyPúderÍz-iGalériák / Videók

Lazítani, próbálj meg lazítani

Borsa         Címkék: , lazítás, púder, stressz 0 hozzászólás

A mindennapi stressz oldása mellett nagyon fontos a stresszel való megküzdés is. Nem mindegy, hogy a számunkra idegesítő szituációkat hogyan értelmezzük.

Hazafelé vesszük az irányt a wellnessfarmról, magunk mögött hagyva a stresszpontjainkat kioldó masszőrt, a zuhanytemplomot és a méregtelenítő-fiatalító kúrákat. Mázlink volt: az ötezer forintos háziállat-ellátást csak csivavatulajok, és nem varánuszgyíkokat, meg pitbullokat dédelgető állatbarátok vették igénybe, kevés volt a hisztériás kisgyerek, és a jakuzziban sem a nárcisztikus közgazdászdumát kellett hallgatnunk. A lefagyott szerpentinutakat káromolva ugyanakkor felmerül a kérdés: meddig tart a jóllét, a nyugalom? Mit vihetünk át az élményből a mindennapokba?


A miniszünidő valóban testi-lelki felfrissülés, de ahogy a léböjtkúrát sem disznótoros komatállal illik befejezni, úgy nem mindegy, hogy a wellnessezést követően milyen környezetbe, illetve milyen képességekkel felvértezve térünk vissza. Lehet, hogy kipasszírozták a görcsöt a hátunkból, de nem biztos, hogy holnap, vizenyős főnökszemekbe tekintve nem tér vissza a korábbihoz hasonló lendülettel. Magyarán: az aromakabinban/infraszaunában henteregve érdemes végiggondolnunk, pontosan mi az az adott élményben, ami nyugtató, lazító hatással van ránk, és hogyan lehetne mindebből egy kopit átmenteni a hétfőtől-péntekig agymenésbe.



A relaxáció egyik legfontosabb eleme az ellazultság, az izmok nem feszített állapota. A medence mellett pihegve tudatosíthatjuk magunkban, milyen testérzésekkel jár, ha az izomzatunk a szokásos fájdalmas görcs helyett ernyedt, laza. Vessük össze mindezt azzal a méregzsák állapotunkkal, amikor a pasink bejelenti, hogy három hete nem volt képes az IKEA-ban vásárolt bútort összecsavarozni, mert fontos söröznivaló akadt a sorstársakkal. Ha sikerült megfelelő testtudatosságra szert tennünk, könnyen felfedezhetjük a nyak körüli/háttájéki izmok összerándulását, vagy a homlok környéki "húzást" (ami a pszichogén fejfájások egyik lényeges háttértényezője!). Megfelelő lélekjelenléttel megpróbálhatunk a feszesnek érzett izmokra koncentrálni - a lényeg, hogy egyáltalán vegyük észre: az idegességünk, dühünk egyik legfontosabb velejárója a görcs -, majd kíséreljük meg az izomcsoportok ellazítását (eközben használhatunk szóbeli instrukciókat is, például: Ellazul a nyakam, a fejem. Az arcizmaimat is elengedem. A homlokom kisimul). Ahhoz, hogy a wellness ne csak egy-egy hétvégére szóló, a feszkót csupán "kiseprűző" élmény legyen, hanem valóban képesek legyünk szembenézni és megküzdeni a stresszhelyzetekkel, érdemes a relaxációt/meditációt/jógát rendszeresen gyakorolni (az érdeklődők hasznos információkat, induló tanfolyamokat, szakembereket találhatnak a Magyar Szimbólumterápiás és Relaxációs Egyesület honlapján.


A stressz oldása mellett nagyon fontos a stresszel való megküzdés is (amire a wellnessközpontok szinte egyáltalán nem fordítanak hangsúlyt). Nem mindegy, hogy a számunkra idegesítő szituációkat hogyan értelmezzük, hogyan fordítjuk le a magunk számára. Ha a pincér érdesebb hangon szól hozzánk, akkor "szándékosan szemétkedik, lenéz, mert nem Gucci-kabátban érkeztünk az étterembe". Ha a fintessportás ránk mosolyog, akkor "biztos kiröhög, hogy egy ilyen torz fazon miben reménykedik még egyáltalán". A főnökünk nyilván fél éjszakákat tölt azzal, hogy a velünk való kibabrálás minél változatosabb módozatait fundálja ki; a férjünk csak azért kapta el az influenzát, hogy plusz 12 órás melóval ajándékozzon meg és így tovább.



Amikor a legelvetemültebb underground technoritmusra dobol a fülünkben a vér, harapjuk a levegőt, és lila fátylakon át bámuljuk a külvilágot, próbáljunk visszagondolni arra, hogy az adott helyzetben melyek voltak azok a gondolatok, amelyek a düh megjelenését megelőzték. Tudatosítsuk magunkban, mi az adott szituáció szubjektív jelentése a számunkra! Ha sikerül nyakon csípni és kinagyítani/felhangosítani az agyunkon automatikusan átfutó gondolatainkat, akkor egyidejűleg tehetünk is ellenük! Sorban állás közben azzal hergeljük magunkat, hogy "Már megint a leghosszabba álltam! Ennyi elvesztegetett időt!"? Nem! Ha dohányzás közben képesek vagyunk álmodozni és bambulni, miért ne tehetnénk meg ugyanazet a CBA-ban is. Ha a főút közepén bevillan, hogy a biciklisfutár "szándékosan vágott elém, hogy akadályozzon a haladásban", kísérletezhetünk alternatív interpretációkkal. Mondjuk: "Nyilván nem engem akar bosszantani, egyszerűen ebben a városban nem lehet jól közlekedni kerékpárral. Úgy halad, ahogy tud. Én ülök a kocsiban, inkább nekem kell rá vigyáznom és nem fordítva". A főnöki morgásnak sem mindig az az oka, hogy utál, "talán keveset aludt, ezért feszült. Ennek semmi köze az én munkámhoz."


Ha sikerül a helyzetértelmezéseinket átgyúrnunk, azaz a realitásnak megfelelő, nem túlzó, és nem énközpontú értelmezésekkel dolgoznunk, akkor a szituk kisebb hányadában fogjuk úgy érezni, hogy szándékosan bosszantanak, aláznak meg vagy gúnyolnak ki. Így lényegesen kevesebb stresszt élünk majd át, s kevésbé terheljük le a megküzdő kapacitásunkat és a szervezetünket is. Persze ettől még nem fognak csődbe menni a wellnessfarmok, hála Istennek!



Ilyenek vagyunk

Egy leopárd mintás sállal is hazavághatjuk az amúgy egészen előnyös szerkónkat. Az utcán láttuk.

Álmoskönyv: megmondjuk mit jelent az álmod

ABC sorrend »

Detektív-képző

Ha szeretnénk kideríteni férjünk megcsal-e, jelentkezzünk a Harriet Bond detektív-képző iskolába.



Add a startlaphoz
evomedia
Médiafigyelő - IMEDIA médiafigyelés