free html hit counter
 
Borsa.hu fooldal
KirakatHímtagKultúrtrippTárgyPúderÍz-iGalériák / Videók

Apró lépések, hogy leszokj a cukorról

Borsa         Címkék: cukor, édesség, íz-i 10 hozzászólás

Mindenki azt tanácsolja, hogy szokj le a finomított cukorról - mintha az könnyű lenne. Mi a fokozatos eltávolódás hívei vagyunk, bár mi is csak ugatjuk a Holdat.

Optimális esetben már az anyatejjel hozzászokunk az édes ízhez, s ez olyannyira igényünkké válik az életünk folyamán, hogy felnőttként már akár évi 40 kilogramm cukrot is elfogyaszthatunk. A legtöbb életmódmagazinban a fehér cukorról való leállásra biztatnak - mintha ez olyan könnyű lenne. Mivel mi a mértékletesség hívei vagyunk - már ami a táplálkozást illeti -, nem mondjuk, hogy ne fogyassz cukrot, csak ha szeretnél tenni egy kicsit az egészségedért és a súlyodért, próbálj meg tudatosabban merni a javakból.


Az 1800-as évek elejéig a cukor különlegességnek, csemegének számított. Akkoriban átlagosan öt kilót fogyasztottak fejenként évente, ez a szám napjainkra több mint a nyolcszorosára emelkedett! A cukorfogyasztás mindennapjaink szerves részévé vált. Az iparosodással, a készételek, finomított ételek megjelenésével, a konzervipar fejlődésével mind több és több cukrot veszünk magunkhoz. A legnagyobb probléma, hogy legtöbbször nem is tudunk róla, hiszen rejtett formában tartalmazzák ételeink a cukrot. A természetben is találkozhatunk a cukorral, hiszen minden gyümölcs tartalmazza azt, de kis mértékben megtalálható a zöldségfélékben is. Ezek a természetes cukrok azonban egyéb tápanyagokkal és vitaminokkal együtt kerülnek be a szervezetünkbe. A finomított cukor (szacharóz) nem tartalmaz se vitaminokat, se ásványi anyagokat, csupa üres kalória.


Ahogy már említettük: a cukormegvonással csak óvatosan! Nem megy egyik napról a másikra! Szerintünk, a következő hat tipp segíthet a cukorról való leállás folyamatában.

Fokozatosan, szélsőségektől mentesen:
- Használj cukor helyett mézet. Mindenhez.
- Olvasd el a címkét! Ha a címkén a cukor külön alapanyagként szerepel, biztos lehetsz abban, hogy az nem természetes eredetű, hanem hozzáadott, lehet szelektálni.
- Ne használj mesterséges édesítőszereket sem. Méz, méz, méz. Akár dinsztelt káposztához is. Igen, kipróbált recept. Méz és citrom. Igazán finom.
- Használj sztíviát, vagy egyéb természetes édesítőszereket, mint például a xilitet - más néven nyírfacukrot. Akik kipróbálták a sztíviát, gyakran panaszkodtak a furcsa mellékízre - egyesek szerint ehhez hamar hozzá lehet szokni -, de a xilitnek - ami sajnos igen drága - nincs ilyen furcsa plusz íze.
- Ha édességre vágysz, egyél aszalt gyümölcsöket! De még jobb, ha elkap az édességvágy, eszel egy almát! Beválik. Egészen egyszerűen csak oda kell menni a hűtőhöz.



- Kerüld a készételeket, a konzerveket és a finomított lisztből készült ételeket! Olvasd el az összetevőket, és bízunk benne, hogy ezek után nem kell majd tovább érvelni, miért is hagyd figyelmen kívül ezeket.
- Üdítőitalok, nektárok helyett jöhet az ásványvíz. Legjobb, ha a cukros löttyökből nem is vásárolunk, így nem fognak kísérteni.
- Sütemények édesítésére használhatsz mézet, természetes cukorpótlókat vagy felfőzött, majd leturmixolt mazsolát, és datolyát is.

A változás pozitív hozadékai napokon belül éreztetik a hatásukat. Két-három hét – de ha egy-két hónap, az sem gond -, és el sem tudod majd képzelni, hogyan is tudtad valaha olyan édesen inni a teádat, kávédat! A fáradékonyság megszűnik, energikus leszel, az arcbőröd kitisztul. És még valami. Az, hogy te leállítottad magadat a fehér cukor használatáról, az még csak az első lépés. Ott a család férfitagja is - már ha van, úgyhogy szabad behelyettesíthető más személlyel...



Ilyenek vagyunk

Egy leopárd mintás sállal is hazavághatjuk az amúgy egészen előnyös szerkónkat. Az utcán láttuk.

Álmoskönyv: megmondjuk mit jelent az álmod

ABC sorrend »

Stresszoldó ételek

Van, akin a fokhagyma, van, akin a gyömbér segít idegei megnyugtatásában.



Add a startlaphoz
evomedia
Médiafigyelő - IMEDIA médiafigyelés