Borsa.hu fooldal
KirakatHímtagKultúrtrippTárgyPúderÍz-iGalériák / Videók

Dubajban az áldozat megy börtönbe?

Borsa         Címkék: áldozat, dubaj, emberijogok, nemierőszak, nők 41 hozzászólás

Dubajban szilveszterkor megerőszakoltak egy nőt, de a rendőrök szerint a nő csupán kitalálta a sztorit. Előfordulhat, hogy nem az elkövető, hanem ő kap büntetést.

Dubaj úgy igyekszik feltüntetni magát, mint egy toleráns, kozmopolita város, ahol kelet és nyugat találkozik, ahol a nyugati luxus látszólag könnyen megfér az arab-iszlám kultúrával. Alkohol minden további nélkül kapható a hotelekben és az éttermekben, a nem házas párok is megoszthatják egymással a szállodai szobájukat és a látogatók többségét egyáltalán nem, vagy legfeljebb nagyon ritkán éri bármiféle inzultus a hatóságok részéről. Ám a közelmúltban történtek olyan események, melyek igencsak cáfolják ezt a pozitív képet. A Guardian cikke.



Szilveszterkor egy fiatal, brit nőt állítólag megerőszakolt egy szállodai alkalmazott egy Dubaj Marinában található, felsőkategóriás hotelben. A nő egy háromnapos, romantikus kiruccanáson az eljegyzését ünnepelte 44 éves barátjával, ám a kellemesnek ígérkező utazás rémálommá vált. Az áldozat a rendőrségen azt mondta, hogy a hotel egyik alkalmazottja követte őt egy mellékhelyiségbe, ahol aztán megerőszakolta.

Egy nő joggal várhatja el, hogyha bárhol a világon, nemi erőszak miatt feljelentést tesz a rendőrségen, akkor számíthat arra, hogy az ügyet kivizsgálják. A világ bizonyos részein ez többnyire valóban meg is történik, még akkor is, ha a rendőrök nem feltétlenül olyan elkötelezettek és együtt érzőek, amilyennek lenniük kellene. A Közel-Keleten élő nők számára azonban nem mindig egyértelmű, hogy mit is kellene tenniük, ha szexuálisan zaklatják, kihasználják vagy megerőszakolják őket. Ugyanis számos példa van arra, hogy a hivatalnokok nem veszik őket komolyan, vagy épp őket titulálják bűnösnek.
 


A dubaji hatóságok a fentebb ismertetett ügyben sem törődtek igazán azzal, hogy a nőt valóban megerőszakolták-e. A Jebel Ali őrszobán dolgozó rendőrök az erőszak kivizsgálása helyett inkább megvádolták a nőt és a vőlegényét, hogy alkoholt ittak és törvénytelenül szexeltek. Az éjszakát mindketten börtönben töltötték, majd óvadék fejében távozhattak. Az útleveleiket elkobozták, és perre számíthatnak, melyben akár 6 év börtönbüntetésre is ítélhetik őket. A rendőrök azt állítják, hogy a fiatal nő csupán kitalálta az erőszakról szóló sztorit, bár ezt bizonyítékokkal nem tudják alátámasztani, és a nyomozás sem zárult még le. A szállodai alkalmazott, akit megvádoltak az erőszakkal, elismerte, hogy szexelt a nővel, azt azonban tagadja, hogy megerőszakolta. Őt jelenleg nem nemi erőszakkal, hanem törvénytelen szexuális kapcsolat létesítésével vádolják.

Ez a nő sajnos nem csak olyan tapasztalatokat szerzett Dubajban, mint általában a turisták többsége. Az ő története is példa arra, hogy a hatóságok ebben a régióban figyelmen kívül hagyják a nők elleni erőszakot, vagy egyenesen az áldozatból csinálnak bűnöst. A valódi probléma sokkal széleskörűbb és alapvetőbb, mint hogy a közel-keleti társadalmak hogyan bánnak a nőkkel, miképp határozzák meg, hogy hogyan kell öltözködniük, beszélniük és viselkedniük a nyilvánosság előtt. A nőkre a család tisztességének őreként tekintenek és házasságba kényszerítik őket. Még a régió leginkább nyitott, diktatúrától mentes társadalmai is cserben hagyják a nőket azáltal, hogy nem tisztelik az emberi jogaikat.



A Közel-Keleten a nőknek diszkriminatív törvények szerint kell élniük, melyek szabályozzák az életük szinte minden területét, beleértve a házasságot, a válást, a felügyeletet, a gyámságot vagy épp az öröklést. A büntető törvénykönyvek  rendelkezései akkor is a férfiakat védik, ha azok adott esetben megölték egy női családtagjukat. A nők pedig vonakodnak attól, hogy jelentsék a hatóságoknak, ha családon belüli erőszakot, nemi erőszakot vagy egyéb, nemi alapú erőszakot szenvedtek el, méghozzá a nehézségek miatt, melyekkel a jogorvoslatot keresve szembe kellene nézniük.   

Néhány héttel ezelőtt egy fiatal nőt állítólag megerőszakoltak egy mellékhelyiségben. A tény, hogy a rendőrségen mégis őt kezelték bűnösként, illetve hogy a nők a Közel-Keleten félnek jelenteni az ilyen bűntetteket, az bizony valódi morális gyalázat.



Szólj hozzá Te is!

41 hozzászólás   

Név:

Kötelező

E-mail:

Kötelező, nem jelenik meg

Hozzászólás:
Milyen nap van ma (pl: hétfő)?

Hozzászólások

41 hozzászólás   

fatehén 2010. március 05. péntek, 17:07

Egy rég halott, de sajnos mindig aktuális blogból http://piroska.blog.hu/2007/05/21/labjegyzet A provokációból. Ha bárány bőrbe bújik is, a provokáció mindig ott van.

olivia 2010. március 05. péntek, 16:52

Egyszer már volt itt egy hasonló vita, amikor még az is előjött, hogy az USA egyes államaiban elnézőek az erőszakot elkövető férfival, amennyiben az bizonyítja, hogy a nő felbujtotta őt: vagyis pl. rövid szoknyát, mély dekoltázst viselt. Akkor úgy emlékszem, volt egy olyan hozzászóló, aki konkrétan kijelentette, hogy az esetek nagyrészében a nők is hibásak, ha megerőszakolják őket, mert nyilván "kiprovokálták". Nagyon felháborított! Szóval védekezzünk...? Ha beleegyezünk abba, hogy nem öltözhetünk soha csinosan, szexin, akkor már csak egy fél lépésre vagyunk attól, hogy a fejünket is bekössék... Mondom ezt azért, mert nyomós okom van rá. A húgomat egy francia nagyváros főterén minden áldott nap molesztálták a beszólásaikkal az ott üldögélő munkanélküli férfiak, mert fehér bőrű, vörös hajú, számukra feltűnő a külseje, noha ősz lévén fekete kabátot, farmert, sportcipőt viselt (ő aztán tényleg soha nem öltözik kihívóan). Mivel iskolába menet muszáj volt ott elhaladnia, egy napon annyira felmérgelte magát, hogy reggel indulás előtt kendőt kötött a fejére, de nem amolyan divatos módon... Higgyétek el, azonnal megszűntek a beszólások, sőt, még csak rá sem néztek! Hát, lányok, így lehet védekezni! Jól hangzik, ugye?

Gréti 2010. március 05. péntek, 15:33

none én nem érzem, hogy támadnál, csak igyekszem megértetni magam:)csak közben mást is csinálok, és nehézkesnek tűnik "jól" fogalmazni.

Gréti 2010. március 05. péntek, 15:27

Ruszalka én none-t kértem meg... Ruszalka ez csak akkor igaz, ha A-t és B-t is Te definiálod. Ha én egyszer azt írom, hogy ami ellen lehet védekezni, az ellen kell is, akkor pusztán erre gondolok. Ezért tartják fenn a jónépek pl. a rendőrséget, ezért szereltetnek risztót a kocsiba stb. Feltételezzük (mindannyian), hogy a bűn létezik, nem nevesítjük, nem rendelünk hozzá arcokat, így nem is lealacsonyító. A te példádra szerintem a szomszédi pletyus jó, amikor a mosdatlan Ferit, aki nyalókát vett a kislánynak pedofilnak híresztelik. Ha soha többet nem teszi, igazad volt, lealacsonyították egy ilyen ember szintjére, korlátozták magukat mert direkt másfelé közlekedtek, nehogy találkozzanak vele stb. Ha kiderül, hogy tényleg pedofil volt, áldod a jószerencséd, meg az eszed, hogy mindent megtettél, hogy megvédd a gyermeked. Nekem nem okoz gondot, hogy elkerüljem a kiserdőt éjjel, sőt! De ettől még nem gyanusítom meg a szomszédot, hogy meg akart erőszakolni...

tecavüz 2010. március 05. péntek, 14:28

Azok a kedvenc eszmefuttatásaim, amik azt taglalják, hogy nálunk is szar a helyzet. Ez teljesen igaz. De ettől még nem kell az ilyen esteket elnézően kezelni. Se a szomszédban, se a közel-keleten. Az meg hogy bizonyos körültekintéssel elkerülhető? meg hogy léteznek ilyen kombinációk, hogy miniszoknya = erőszak, vastag pulcsi = nyugi ... egyszerűen nevetséges. Egyáltalán nem a miniszoknyás nők a veszélyeztettebbek hanem a kiszolgáltatottak. Tehát fiatalok, külföldiek, nyomorban élők. Ők azok ugyanis, akik a legkevésbé fogják tudni megvédeni magukat.

none 2010. március 05. péntek, 14:20

Gréti, nem arra gondoltam hogy szerinted a nő hibás a megerőszakolásáért hanem hogy szerinted mindent meg kell tenni a megelőzésért... Részben igazad van de ha belegondolok, hogy hány felelőtlen anya engedi el a tizenéves gyerekét vastagövben, kiló sminkben diszkóba hajnalig akkor rájövök, hogy nagyon nem attól függ kivel esik meg kivel nem! Én csak arra akartam rámutatni, hogy azért mert nem mész be a kiserdőbe, nem mászkálsz hajnalban az utcán, nem veszel fel kihívó ruhát sajnos még nem garancia arra, hogy nem fog megtörténni, és nem vagyok hajlandó úgy leélni az életemet, hogy egyiket sem teszem amikor imádok hajnalban haza sétálni, erdőben mászkálni.... ne érts félre kérlek, nem támadok senkit, csak szerettem volna veled megosztani.... Hiszek a sorsban, hiszek abban hogy minden okkal történik, minden rosszból tanultam valamit, persze nem örülök hogy megtörtént, de ha már így történt hát hasznosítom a jelenben....

ruszalka 2010. március 05. péntek, 14:10

Amint válaszolsz az enyéimre.

Gréti 2010. március 05. péntek, 14:08

none... hát majdnem ugyanezt írtam le... 12:18 hozzászólás. Kérlek, ha van kedved, idézz, melyik az a hozzászólás, amiből azt a következtetést vonod le, hogy a nő a hibás a megerőszakolásáért, vagy hogy egész életében ezzel kell foglalkozzon.

ruszalka 2010. március 05. péntek, 14:04

Ha valami következik valamiből, akkor az akkor is következik, ha nincs odaírva. Pl. Ha áll az, hogy "ha A, akkor B", akkor ha valahol van A, akkor bizony következik belőle, hogy B. Csak azt mutasd ki, hogy a tételed nem vonja maga után azt, amit írtam. De próbálkozhatunk másképp is: Elfogadod, hogy a megelőzés gondolata két dolog miatt van: mert azt feltételezzük, hogy valaki megteszi ellenünk, ami ellen védekezünk és azért mert azt is feltételezzük, hogy ez ellen tudunk tenni? Ha nem, akkor szerinted miért előzünk meg valamit? Ha igen, akkor az ellen, aki ellen védekezünk, arról mit gondolunk? és mit gondolunk arról, hogy hogyan kell megelőzni, milyen fokon? Ha ezekre válaszolsz, akkor elindulhat köztünk egy egyetértés. Nem úgy állok hozzá, hogy senki nem követhet el ellenem bűnt, csak úgy, hogy azt nem lehet már elvben sem megelőzni, sőt az effajta megelőzés mindkét fél számára korlátozó és lealacsonyító. Mert aki ellen megelőző intézkedéseket kell tenni, az nem beszámítható mint ember.

none 2010. március 05. péntek, 13:55

Gréti, én vettem a fáradtságot és végig olvastam szóról szóra mit írtál (és mit írtak a többiek). Úgy gondolom marha könnyen beszélsz, amíg Veled nem történt hasonló! Velem meg igen...14 évesen, és körülbelül 5 év kellett, hogy merjek róla beszélni és hogy elhiggyem, hogy nem az én hibám volt.... mert persze kerestem az okokat, hogy nem kellett volna ott lennem akkor! Nyilván tanultam az esetből, például megtanultam, hogy kell magam megvédeni! Azonban a mai napig nem gondolom, hogy úgy kéne élni, hogy folyton a hátad mögé nézel.... A cikkről annyit, hogy totálisan egyet értek nyuul hozzászólásával, bár nem rajongok a vallásukért, főleg, hogy össze-vissza kiforgatták a Koránt (mielőtt valaki megtámadna nem csak csípőből vágom ezt ide) mégis adok egy esélyt nekik... Mivel én is örülök ha külföldön nem egyből elfordulnak tőlem mert magyar vagyok... remélem érthető volt, bár kicsit felzaklatott állapotban fogalmaztam....

Gréti 2010. március 05. péntek, 13:47

Merthogy te biztos úgy állsz hozzá az élethez, hogy ellened senki nem követhet el bűnt... nem kell cáfolnom semmit, mert a te következtetéseid az én irományaimban nem szerepelnek, így az implikáció általad születik.

ruszalka 2010. március 05. péntek, 13:33

Ezek az elképzelések nem rólad szólnak, hanem annak a gondolatnak a következményeiről, ha akarjuk implikációiról, hogy mit is jelent az, hogy valaki úgy áll hozzá a dologhoz, hogy "igenis meg kell tenni mindent, hogy bizonyos helyzeteket elkerüljek", amikor valami bűnt követhetnek el ellenem. Különben meg ne csak mondd, hogy félreértelek, hanem cáfolj meg, kérlek. Haramnak: elfogadom, amit írsz. Azt a hölgyet megerőszakolták valószínűleg, nem állítottam mást. és rossz az ottani igazságszolgáltatás, és kockázatos egy nőnek odamenni, de ez azt jelenti, hogy olyan világképük van, amelyben a férfi, a nő és az ember mást jelent, mint nekünk. Lehet róluk gondolkodni, velük vitázni, próbálni hatást gyakorolni rájuk stb. De azt nem lehet mondani, hogy dögöljenek meg, mint egyesek mondták. És azt sem, hogy nálunk idillikus a helyzet - de ezt Te is írod.

Gréti 2010. március 05. péntek, 13:24

Most pont az jutott eszembe erről a vitáról, hogy én mit is gondolok, mikor a jóravaló hímnemű, akinek nemet mondtak, jól megmagyarázza, hogy az miért is egy igen volt... Amit leírtam, az egy nagyon leegyszerűsített példa volt, de ha valaki veszi a fáradságot, és elolvassa a hozzászólásaimat, szerintem érti.

céerem 2010. március 05. péntek, 13:20

haramnak tök igaza van. De Gérti, milyen megfogalmazás már ez, hogy "ha vkit egyszer megerőszakoltak (...) nem megy többet arra (...)". Hát, nem kívánom, hogy átess egy ilyenen, mert nem csak arramenni nem lesz kedved, hanem élni sem. És ez bárhol megtörténhet veled, nem kell ahhoz erdőben grasszálni esténként. Nem is hinnéd, milyen leleményesek a "férfiak". Eleve alázó, hogy a nőnek kell bebizonytania, hogy tényleg megerőszakolták. Nem elég, hogy magánkívül van a megaláztatottságtól és a testi-lelki fájdalmaktól.

Gréti 2010. március 05. péntek, 13:09

Ha megpróbálnád elfogadni azt, amit leírtam, és nem csak a sorok között olvasni, illetve beleolvasni a saját elképzelésed rólam, lehet, hogy könnyebben megértenénk egymást.

haram 2010. március 05. péntek, 13:07

Lányok, sikerült teljesen elsiklanotok a lènyeg felett; igen, valóban nyitottnak ès kívàncsinak kellene lennünk, nem helyes àltalànosítani, de azèrt ismerjètek el, hogy az említett orszàgokban igenis àllatok módjàra, ösztönlènykènt viselkednek a nőkkel -különösen a külföldiekkel- szemben, a nemi erőszak fogalma ott gyakorlatban nem is lètezik, hiàba tiltakozol sírva-üvöltve... Akiben pedig csak egy pillanatra is felmerült a gondolat, hogy az angol nő egy ennyire férfiközpontú helyen csak úgy, alaptalanul vádaskodott, az üljön már le egy pillanatra gondolkodni. Még Európában is kegyetlen tortúra egy ilyen feljelentés, megszégyenítenek, megalàznak a (férfi) rendőrök- még egyszer...

ruszalka 2010. március 05. péntek, 12:55

Szerintem meg ugyanarról beszélünk. Igen, valakit ott megerőszakoltak, valakit meg az otthonában, valakit meg Dubajban. Akkor ez azt jelenti, hogy én már ne menjek oda, mert azzal azt kockáztatom, hogy megerőszakolnak? Ne kerüljek olyan helyzetbe, hogy a főnököm egy férfi? Ne alkoholizáljak egy kicsit a bárban, ha kedvem szottyanna? Ne hordjak kihívó ruhát? Ez egyrészt azt jelentené, hogy a nőknek korlátozniuk kell magukat, még ha olyan módon is, hogy nem mehetnek ki az erdőbe, amikor akarnak. Másrészt meg a férfiakról olyan képet alkotnánk, mintha nem lenne szabad akaratuk és állandó rendőri felügyelettel kellene őket vigyázni. Mert ha valamiért nem megyek ki az erdőbe, az nem az, hogy ott egy hím nemű emberi lény tartózkodhat, hanem azért mert egy vadállat (mondjuk egy medve).

Gréti 2010. március 05. péntek, 12:42

Két dologra tudok gondolni: rosszul fogalmaztam, vagy félreérted a mondandóm. Szóval: azt akartam kifejezni ezen példával, ha valakit egyszer már megerőszakoltak a kiserdőben, nem megy többet arra, gondolván, esetleg ismét megerőszakolják. Én ebben az esetben eleve nem megyek be, hogy biztos ne történjen ilyesmi (ez lenne a megelőzés). Természetesen nem gondolom, hogy a megerőszakolt hibás lenne, akárhogyan is történt a dolog.

ruszalka 2010. március 05. péntek, 12:31

Ja, mert az nem lehetett volna, hogy nem vágja hozzá és mégis letapizza aztán...

ruszalka 2010. március 05. péntek, 12:29

Ne már! Nem a nő a hibás, ezt nem gondolhatod komolyan! Ha éjfélkor a kiserdőben mászkál és ott erőszakolják meg, akkor sem hibásabb, mint amikor az otthonába törnek be emiatt. Semmi sem jogosít fel az erőszakra. Vagy az éjféli erdei nő látványa leküzdhetetlen megerőszakolási vágyat vált ki a férfiakból? Mert ezt nem tudtam. Nincs olyan, hogy kiprovokált erőszak. Ezzel azt mondanád, hogy az, aki ilyet tesz, nem is tehetne másképp. és hol van ennek a határa? Meddig kell elmenni a bebiztosításban? Költözzünk szerájokba és őriztessük magunkat eunuchokkal?

Gréti 2010. március 05. péntek, 12:26

ruszalka mivel elég Önérzetes vagyok, ha valaki hozzámvágja az általa kínált portékát, akkor meg sem próbálom. Ergo ez velem nem történhetett volna meg.

Gréti 2010. március 05. péntek, 12:18

Végülis a lényeget lehagytam: igenis meg kell tenni mindent, hogy bizonyos helyzeteket elkerüljek. Ha mégis megtörténik (legyen az bármi is), nem törölhetem ki magamból azt a gondolatsort, ami végigvezeti a történések egymásutániságát. Az önvád nem kontrollálható, idővel csökken az intenzitása. Ráadásul ez vezet el ahhoz a magatartáshoz, hogy nem sétálok át ismét a kiserdőn éjfélkor, ha már egyszer megerőszakoltak ott, például... Ha mindent hárítok, előfordulhat, hogy mindenkire kivetítem a dühöm, mint pildiko a muzulmán országokra. Az ott élő nők helyzetét nehezen tudom megítélni a kényelmes kis életemből, aki segítséget kér, annak segíteni kell...

ruszalka 2010. március 05. péntek, 12:15

Szívem csücske lettél, nyuul. Ez a filmkritika-filmnézés-nélkül is mindig úgy elevenembe talál. Hajj, de jó, ha valaki ugyanazt gondolja, mint én. Miért olyan jó érzés ez?

ruszalka 2010. március 05. péntek, 12:11

Gréti! Én nem voltam ott, de azt szűrtem le a sztoriból, hogy Pildikó nem a próbafülkében próbálta a kabátot, oda csak a tükörért ment, a fickó meg utána és elkezdte fogdosni hirtelen, amikor nem is számított rá. Ha közeledik hozzád egy boltos, akkor Te mondjuk arra gondolsz, hogy jaj ez egy férfi, én meg éppen egy olyan helyen állok, ahova nem lehet teljesen odalátni, úgyhogy gyorsan kiugrok innen, mert különben van esélye, hogy megfogdos? Vagy inkább arra, hogy mittudomén, mondjuk van a kabátzsebben valami kitömés, amit ki akar szedni vagy bármi olyat, amit általában egy boltos szokott csinálni, amire lehet számítani?

nyuul 2010. március 05. péntek, 12:10

Ruszalka nagyon ráérzett arra amit mondani akartam, szóval igen, arra akrtam kilyukadni, hogy csípőből, fél információk alapján ne ítéljünk el egész népcsoportokat, és legyünk egy kicsit nyíltabbak, kíváncsiabbak és ne ítélkezzünk mert nincs a zsebünkben a bölcsek köve. Ez kb. olyan, mint egy meg nem nézett filmről markáns, fröcsögő kritikát megfogalmazni.

Gréti 2010. március 05. péntek, 11:55

Olvasó nagyon nagy különbség van az erőszak, és aközött, hogy a próbafülkébe egyedül megyek be, ha nem hagyják, nem próbálom fel a kabátot, akárhol is vagyok a világon. Szerintem az a tipikus, hogy azok a nők visítanak szatírt, akikre a kutya se néz (ez persze nem igaz, de legalább annyira jó általánosítás, mint amit leírtál).

ruszalka 2010. március 05. péntek, 11:09

Nyuul nem hiszem, hogy azt állította, hogy minden jó az érintett országokban, hanem azt, hogy emiatt még nem kell szinte kiirtandó fajként gondolni rájuk, hogy fulladjanak meg és hasonlók. Mert ha ezt érdemlik, akkor bizony mi is megérdemlünk minimum egy karlevágást az itthoni helyzetek miatt. De többet is, mert ennyire gyűlölködőek vagyunk másokkal szemben. Elmondhatjuk, hogy min lenne jó javítani és hogy ez így szörnyű, de azt nem, hogy haljanak meg.

Vágner Kata 2010. március 05. péntek, 10:51

nyuul: persze, hogy nem tökéletes minden nálunk sem, és abban is teljesen igazad van, hogy nem lehet egy kalap alá venni Törökországot meg Szaud-Arábiát.De ugyanígy nem lehet egyformán kezelni, hogy ha kilátszik a lábad a ruhád alól, akkor azt kockáztatod, hogy beszól egy bunkó útkaparó, vagy azt, hogy halálra köveznek. És a témával kapcsolatban azért megszólaltak már olyanok is az utóbbi időben szép számmal, akik nem egyhetes utazásokon, hanem a saját bőrükön szereztek tapasztalatokat. Pl. mert az említett országból származnak.

Ági 2010. március 05. péntek, 10:40

Nyuul, teljsen egyetértek veled!

ruszalka 2010. március 05. péntek, 10:37

ennek a nyuulnak én messzemenőkig igazat adok akkor is, ha nincs rajta sapka.

nyuul 2010. március 05. péntek, 10:31

Megkérdezném halkan, hogy a hozzászólók közül ki töltött hosszabb időt iszlám országban? Egy hét egyiptomi nyaralás alapján osztjátok az észt???? Ezt komolyan gondoljátok? Hogy lehet ilyen sarkos véleményetek úgy, hogy életetekben elolvastatok pár BBC-s cikket, meg női magazinos ötsorokat. Eleve aki úgy beszél, hogy "iszlám országok" mit gondol, hogy mindenhol ugyanaz van? Ugyanúgy élnek az emberek Szaud-Arábiában mint mondjuk Libanonban, vagy Törökországban? és itthon mi van? hogy bánnak a nőkkel? Ha nemi erőszakot követnek el vagy családon belüli erőszakot, akkor hányan mennek el feljelentést tenni szerintetek? Mennyire hatékony nálunk az igazságszolgáltatás? Ha feljelentesz valakit azonnal börtönbe dugják, ugye? Nem, nem nálunk minden csodás, a nőket megbecsülik, mint a virágszálakat, dolgozhatnak ugyanúgy napi 10 órát mint a férfiak, hogy legyen miből uzsonnát venni a gyereknek, szabadon felvehetik a miniszoknyájukat majd megsértődhetnek ha beszól a moziban a jegykezelő hogy de jó a seggük, utána feljelenthetik szexuális zaklatásért a főnöküket, majd még ha 30 körül járnak vígan felveszik őket bármilyen munkahelyre és tapsolnak amikor elmegy szülni, sőt biztatják, hogy legyen otthon minél többet a kis gyermekével hisz ez a cég érdeke is. A bűnösöket elkapják, elítélik, nálunk nincs is nemi erőszak. Ó, igen a mi berendezkedésünk mindenek fölött áll, ez így jó ahogy van és ezért mi megmondhatjuk másnak hogy éljen - úgy hogy SEMMIT nem tudunk a kultúrájukról. Arról sem hogy amit olvasunk az igaz-e, de jólesik elhúzni a szánkat és beszűkült aggyal azt fröcsögni hogy ezek fulladjanak bele a tevetejbe. Engem az emberi butaság és beszűkültség tud a legeslegjobban elszomorítani, és be kell valljam most nagyon szomorú lettem.

Olvasó 2010. március 05. péntek, 09:45

Gréti hozzászólása tükrözi a tipikus női mentalitást. Sokat gondolkodtam azon, hogy a nők miért kezdik megmagyarázni a molesztálást, zaklatást, nemi erőszakot stb. Pl.: minek ment este ki az utcára?, minek vett fel szoknyát?, minek engedte a próbafülke közelébe? ... és azt hiszem rájöttem, ezzel megnyugtatják magukat, hogy ők bizony sose kerülhetnének olyan helyzetbe, mint a 'felelőtlen' áldozatok.

pildiko 2010. március 04. csütörtök, 14:20

Kabát volt, és függönyös próbalyuk.. A függönyt be sem húztam, mert a pasi kint állt én meg a tükör előtt beljebb, de az egész egy szar sarokban volt :)mindegy is, utálom őket a képmutatásért. Beau-nak tök igaza van!

Chattywoman 2010. március 04. csütörtök, 14:16

Jaj, annyi bajom van, miért kellett nekem ezt elolvasni?! Annyira összerándul a gyomrom az ilyen hírekre! Primitív népeknek tartom az ilyeneket. Sok idő kell még nekik, hogy intelligenciával győzzék le a nőket, az erőszak helyett. Milyen képmutatás a vallásukra hivatkozni, amikor a Korán szerint dicséretes az, ha valaki jól bánik a nőkkel! Csak hát jobban esik a primitív férgeknek ha kegyetlenek, és még a szent könyvüket is kiforgatják emiatt. Buta ösztönlények...

Gréti 2010. március 04. csütörtök, 13:48

pildiko talán az volt a baj, hogy beengedted a próbafülkébe... egyáltalán ki szokott az eladóval, főleg férfival ruhát próbálni?!

Beau 2010. március 04. csütörtök, 10:39

Elgondolkodtató az is hölgyeim hány hithű muzulmán reszel magyar csajokat Dubajban.

pildiko 2010. március 03. szerda, 14:51

Iszlám ország, férfi eladó a boltban, aki úgy vágta hozzám a ruhát, mintha leprás lennék, aztán a próbafülkében olyan segítőkész lett, ahol nem láthatták, hogy a melleimet tapogatta (persze csupán véletlenül)... Úgy rohantam ki, mint akibe villám vágott. Még a férjemnek is csak később mertem elmondani, miért rohantunk el olyan gyorsan, mert féltem, hogy nyakonvágja, aztán még mi kerülünk bajba. Tényleg, miről beszélünk?? Én alapjában szeretem (szerettem) az embereket, de ezekről a népekről annyi a véleményem, hogy hagynunk kéne őket megfulladni a saját nyálukban,hogy megegye őket a saját szemetük (ha valaki járt már ilyen országban, tudja miről beszélek) ahelyett, hogy segítséget nyújtunk nekik!

céerem 2010. március 03. szerda, 13:13

Sajnos az a helyzet, hogy nem csak Dubai-ban van ez így, hanem az iszlám országok mindegyikében, csal elenyésző ellenpéldákat tudnék - ha tudnék - felhozni. Egy olyan országban, ahol a vezető és a mindennapjaikat uraló vallás alapvetően másodrendű lényként kezeli a nőket, akiknek semmihez nincs joguk, nem kell csodálkozni az ilyen eseteken. Sajnos. Példa: 12 éves kislány lemegy a földszintre szólni, hogy csendesebben, mert a bátyja a haverjaival dorbézol. Nekiesnek, megerőszakolják. Szól a szüleinek. Ítélet1: Túl kihívóan volt felöltözve, biztosan szánt szándékkal ment így a fiúk közé, ő a hibás. Ítélet2: az Apja kitagadja, mert szégyent hozott a családra. Miről beszélünk...?

juccus1982 2010. március 03. szerda, 12:52

Már elnézést, kedves AkrobatikusCukormókus! Ez nem feminista 'észosztás', ez a emberi jogok meggyalázása!

AkrobatikusCukormókus 2010. március 03. szerda, 10:16

Hozzál Dubajba (legendás kurvafőváros, sokkal inkább mint Budapest és ez nem véletlen), lakj ott és onnan próbáld osztani a feminista észt.

Weactorya 2010. március 02. kedd, 15:52

Mikor ilyeneket vagy ehhez hasonlókat olvasok bennem mindig annyi düh keletkezik, hogy azt le sem lehet írni (el sem lehet mondani). Szomorú, hogy néhol milyen életük van a nőknek. Na mindegy. Nem firtatom tovább ezt a kérdést, szerintem elég lesz ennyi is. Kíváncsi vagyok a ti véleményetekre is.

Ilyenek vagyunk

A nyári és őszi/tavaszi ruhadarabok kombinálása nem mindenkinek jön össze maradéktalanul. Az utcán láttuk.

Álmoskönyv: megmondjuk mit jelent az álmod

ABC sorrend »

A nap pasija

Rock'n roll életérzés

Egy 1985-ben készült képen négy meztelen grouppie-val pózol Bon Jovi. A kép vicces, nézzétek!



Add a startlaphoz
evomedia