free html hit counter
 
Borsa.hu fooldal
KirakatHímtagKultúrtrippTárgyPúderÍz-iGalériák / Videók

Nőideálok háziversenye

Borsa         Címkék: hímtag, , nőideálok 3 hozzászólás

Zavarba ejtően különböznek egymástól az egyes történelmi korok nőideáljai. HT2 azonban nem zavartatja magát: mindegyikről véleményt mond.

Több mint szórakoztató áttekinteni, hogy a világ – és ez alatt most nem csak a férfiakat kell érteni – mikor milyen nőket tartott a legszebbnek: az ideálok széltében-hosszában, arcberendezésükben és kisugárzásukban is nagyon sokat változtak az idők során. Az alábbiakban az elmúlt röpke 22 000 év legjobbnak tartott csajai közül válogatok, és a lexikon-jelleget enyhítendő véleményt is mondok róluk.

A Willendorfi Vénusz (Kr. e. 20 000 évvel)

Mit kell tudni róla: Nem konkrét személy szobra, hanem a korabeli nőideál ábrázolása. Hatalmasak a mellei, még nagyobb a hasa, vaskosak a combjai, és rendkívül hangsúlyosak a szeméremajkai. Noha az általánosan elfogadott elmélet szerint a termékenységet szimbolizálja, van, aki szerint a jólét jelképe az óriási test.

Mi lenne, ha belépne az ajtón: Először is, nem biztos, hogy beférne. Aztán valószínűleg mindenki odafordulna, végigmérné, halk megjegyzést tenne, majd visszatérne ahhoz, amit csinált éppen. A Mona Lisához hasonlóan van benne valami sejtelmes vonzerő, de ha átkonvertálom húsba, nem az esetem, a fején viselt méhkas pedig annyira jön be, mint egy pár UGG csizma.

Egyiptomi nők a XVIII. dinasztia korából (Kr. e. 1500 évvel)

Mit kell tudni róluk: Hatalmas szemeik vannak, vékonyak, fekete a hajuk, egyszerű az öltözékük, viszont rengeteg ékszert viselnek, és amúgy rendkívül sematikus az ábrázolásuk.



Mi lenne, ha belépnének az ajtón: Ha lehet hinni a korabeli festménynek, én bizony kurjongatnék, sőt talán még a Walk Like an Egyptian című örökzöldet is elénekelném a Banglestől, mert nekem bejönnek, tetőtől talpig. Mégis: mit lehet kötözködni három nagy szemű, vékony és kifejezetten nemes tartású csajjal, akik egész életüket a napon töltötték?

A Milói Vénusz (Kr. e. 130 körül)

Mit kell tudni róla: Viszonylag robusztus a teste, széles a hasa, nagy a feneke, az arca pedig a görög szobrokra jellemző módon kifejezéstelen és személytelen. Sőt akár üresnek és ridegnek is titulálható.

Mi lenne, ha belépne az ajtón: A karjai hiányával ne vicceljünk – valószínűleg annyit jegyeznék meg belőle, hogy milyen kicsi a feje. Az arcát kifejezetten férfiasnak látom, és az egész testfelépítése is idegennek tetszik, mondhatni amorf. Valószínűleg a willendorfi kollegináját is előbb hívnám meg egy italra.

Botticelli Vénusza (1486)

Mit kell tudni róla: Kagylóból lép elő, meztelen, vörös haja majdnem a földig ér, és réveteg a tekintete. A reneszánsz és vele együtt a humanizmus szépségideálját jeleníti meg az ókori mitológia eszköztárának felhasználásával.

Mi lenne, ha belépne az ajtón: Ha így, kagylóstul érkezne, elég nagyot néznék. Ha így, meztelenül, akkor is, és biztos odaadnám neki a kabátom, vagy valami. Első ránézésére egyébként kicsit otromba, de hosszabb tanulmányozás után mégis szépnek tűnik: a teste mondjuk nem az igazi, kicsit farönk-jellegű, de az arca kétségkívül nőies.

Rubens három gráciája (1639)

Mit kell tudni róluk: Kifejezetten terebélyes asszonyságok, sőt nincs mit szépíteni rajta: hájasak. A bokájuk vékony, a fejük kicsi, a kettő között viszont minden ott van, amitől a mai nők és férfiak irtóznak: lógó úszógumi, kicsi mellek és sonkás karok, na meg persze az elmaradhatatlan narancsbőr.



Mi lenne, ha belépnének az ajtón: Kiugranék az ablakon. Sokszor írtam már, hogy szeretem a, khm, kézzel fogható női testeket, de ez azért szerintem is túlzás. Főleg, hogy a buja tekintetüket elnézve szinte látom magam előtt, amint kinyújtott karokkal kergetik a férfiakat: „Vááááárj meg, éééédes, meglátod, jóóóóóó lesz”…

Mária Antónia (1775)

Mit kell tudni róla: Végre egy konkrét, valós személy! Francia királyné volt, aki kora celebritásának is nevezhető, mivel módfelett szerette a szórakozást és a szépítkezést. Emiatt igen gyakran sikerült a festőknek égig tornyozott hajjal, hófehér bőrrel és pirosítóval, félelmetes ruhakölteményekben „lekapni”.

Mi lenne, ha belépne az ajtón: Először is, beverné a haját a szemöldökfába. Amúgy nem tudom. Egészen fiatalon szép nő lehetett, ezen a képen viszont már nem tűnik feltétlenül annak, habár a szemei itt is megfogják az embert. A fehér bőr-pirosított arc-rizsporos paróka kombó viszont egyenesen hátborzongató, és ezektől függetlenül is sugárzik belőle valami ridegség és modorosság, amivel én aligha tudnék valamit is kezdeni.

Mata Hari (1907)

Mit kell tudni róla: Végre egy nőideál, aki nemcsak élő személy volt, de fotó is készült róla. Hogy mennyi alapja van a kémkedő táncosnő sztorijának, az kérdés, de hogy a róla kialakult képnek köszönhetően igazi femme fatale-ként él a köztudatban, az biztos. Vékony volt és hajlékony, munkájának (mármint a táncnak) köszönhetően pedig többnyire nagyon kevés ruhát viselt.



Mi lenne, ha belépne az ajtón: Érdekes kérdés. A testében mai szemmel semmi különös nincs, az arca pedig folyton változik a fotókon: hol szép nő benyomását kelti, hol pedig kifejezetten férfiasnak tűnik. Zavarba ejtő figura, az egyszer biztos, és mint ilyen, van is benne valami izgalmas, de nem törném össze magam érte.

Marilyn Monroe (1954)

Mit kell tudni róla: Mindenki tudja róla, hogy minden idők egyik legszebb nője, és az „egyik” szócskát sokan ki is húznák ebből a mondatból. Nem volt vékony, ellenben roppant formás testtel ajándékozta meg a sors, az arcában és a viselkedésében pedig egyszerre volt jelen a buta szőke csaj és a titokzatos, megközelíthetetlen dáma.

Mi lenne, ha belépne az ajtón: Csak remélni tudom, hogy olyasmi, amit itt nem illene leírni. Tényleg minden szempontból tökéletes volt: egy hibás négyzetcentiméter nem akadt a testén, és még kicsit előnytelen fotót sem sikerült készíteni róla soha. Ráadásul nemcsak a külseje stimmelt, hanem a stílusa is – aki nem hiszi, annak melegen ajánlom Truman Capote Gyönyörű gyermek című írását, amely egymagában elég ahhoz, hogy beleszeressen az ember.

Anita Pallenberg (hatvanas-hetvenes évek)

Mit kell tudni róla: A Rolling Stones-ban gitározó Keith Richards élettársa volt, de a fél zenekarral összefeküdt. Színésznő, modell, divattervező és címeres junkie, valamint a hatvanas-hetvenes évek fordulójának egyik szexszimbóluma. Vékony nő, hatalmas szemekkel, buja szájjal és valószínűleg igen könnyű erkölccsel.



Mi lenne, ha belépne az ajtón: Bízom benne, hogy házasság. Nálam még a tökéletes Marilyn Monroe-t is üti, és ez sok kortársáról is elmondható, mert a hatvanas-hetvenes évek fordulójának csajainál szebb nők sosem jártak ezen a bolygón. Egyszerűen minden stimmelt rajtuk a hajuktól a nagy boci szemeiken át a filigrán alkatukig, és még a rock and rollt is szerették – mit akarhatnék még?

Megan Fox (2000-es évek)

Mit kell tudni róla: Színésznő, akit az év csajának választottak az egyik híres férfimagazinban. Vékony, vastag a szája, és mindig úgy néz, mint aki arra gondol. Ezenfelül agyon van tetoválva, és szeret a szexről beszélni. Csak az nem látja, aki nem akarja, hogy egy még angelinásabb Angelina Jolie szeretne lenni.

Mi lenne, ha besétálna az ajtón: Nyilván nem kéne kétszer kérni semmire, de utána nyugodtan elmehetne. Nem a szentfazekat akarom játszani, piszok dögös meg izgató, de nekem egy kicsit olcsónak tűnik. Lehet, hogy a tekintete végzetes, de baromi üres is, a fentebb sokat emlegetett izgalmasság és titokzatosság eléggé hiányzik belőle. Persze mindegy is, mert bár nála erre még megvan a lehetőség, a többiekhez hasonlóan ő sem fog soha belépni az ajtón.




Ilyenek vagyunk

Egy leopárd mintás sállal is hazavághatjuk az amúgy egészen előnyös szerkónkat. Az utcán láttuk.

Álmoskönyv: megmondjuk mit jelent az álmod

ABC sorrend »

Detektív-képző

Ha szeretnénk kideríteni férjünk megcsal-e, jelentkezzünk a Harriet Bond detektív-képző iskolába.



Add a startlaphoz
evomedia
Médiafigyelő - IMEDIA médiafigyelés