free html hit counter
 
Borsa.hu fooldal
KirakatHímtagKultúrtrippTárgyPúderÍz-iGalériák / Videók

Spórolós öltözködés

Borsa         Címkék: gazdaságiválság, kirakat, öltözködés, vásárlás 0 hozzászólás

Kevesebbet költünk ruhákra, mint néhány éve – derült ki egy tanulmányból. Az ok, evidens: gazdasági válság. Most elmondjuk, mik az eredmények.

Egy tanulmány szerint, a magyarok sokkal kevesebbet költenek ruházkodásra, mint korábban? Ez persze nem jelenti azt, hogy kevesebb a göncünk is, inkább csak meggondoljuk, hogy hol vásároljunk. Hiszen nem mindegy, hogy ugyanazt a terméket – különbség legfeljebb a címkén fedezhető fel -, megvesszük nagy arányú profittal, esetleg beszerezzük egy kevésbé népszerű üzletben, márkajelzés nélkül, harmadannyiért. 

A GfK Hungária Piackutató Intézet FashionScope című tanulmányából kiderült, hogy a  magyar ruházati piac szereplőinél a tavalyi év volt a mélypont, így sokan abban reménykedtek, hogy az idei év ennél csak jobb lehet. A várakozásokkal ellentétben azonban a ruházati kereskedők összességében hat százalékkal kevesebb forgalmat realizáltak 2010. első félévében, mint egy évvel korábban



A vásárlási szokások vizsgálatából egyértelműen kiderül, hogy a recesszió még nem ért véget: a magyar háztartások a csökkenő rendelkezésre álló jövedelmükből kevesebbet költenek utazásra, ruházkodásra, oktatásra és kultúrára is. Annak ellenére, hogy a makrogazdasági mutatók és a lakosság várakozásai javultak az idei első félévben, a fogyasztás növekedése eddig még nem érzékelhető a ruházati piacon. A 2007-2008-as évek kiemelkedő forgalma a közeljövőben lassan, vagy egyáltalán nem fog visszaállni.

A nagymértékben csökkenő vásárlóerő miatt 2009-ben a vásárlók éves átlagban mintegy nyolc százalékkal kevesebbet költöttek ruházkodásra Magyarországon, mint egy évvel korábban. A visszaesés az év első felében több mint tíz, a második felében pedig kevesebb, mint öt százalékot tett ki – derül ki a tanulmány legfrissebb eredményeiből.  Ekkora mértékű visszaesés Európában csak Spanyolországban következett be, míg a szomszédos Ausztriában mindössze alig három százalékkal, Csehországban pedig valamivel több, mint négy százalékkal zsugorodott a piac. Míg a nagyobb nyugat-európai országokban ennél is kisebb volt a visszaesés, kivételt képeznek a skandináv országok: ebben a régióban nőtt a ruházati piac nagysága.



A vásárlók egyre jobban keresik a legjobb ajánlatot, fontossá vált az ár-érték arány. Habár a megvásárolt mennyiség stabilnak mondható, a háztartások az alacsonyabb árfekvésű termékek és az olcsóbb csatornák mellett tették le voksukat. Míg korábban az adott darabot egy drágább, esetleg márkás üzletben szerezték be, most hajlandóak elmenni egy alacsonyabb árszínvonalú üzletbe egy hasonló, bár valamivel gyengébb minőségű, esetleg kevésbé márkás termék kedvéért. Kimondottan igaz ez a fiatalabb korosztályra, ahol a divat, az újdonságok követése továbbra is fontos, és a trendek, szezonális kollekciók gyors változása miatt továbbra is szükség van a „mennyiségre”, de ez az anyagi lehetőségeik miatt már valamelyest alacsonyabb minőséggel párosul. 

„Egyértelműen fellendült az akciós termékek iránti kereslet. Nem csak azért, mert érzékelhetően több volt az árleszállítás, hanem azért is, mert ezeket a termékeket kifejezetten keresték a vásárlók. Mivel a válság hatására megnőtt az olcsó beszerzési források jelentősége, élénk érdeklődést könyvelhettek el az expanzív módon terjeszkedő textildiszkontok, amelyek kimondottan olcsó, kereskedelmi márkás termékeket forgalmaznak, illetve a nagy alapterületű, rengeteg terméket forgalmazó multinacionális láncok, amelyek a szezon végén akár hetven százalékos leárazással vonzzák magukhoz a vásárlókat” – mondta el Kárai Anita, menedzser.



Ilyenek vagyunk

Egy leopárd mintás sállal is hazavághatjuk az amúgy egészen előnyös szerkónkat. Az utcán láttuk.

Álmoskönyv: megmondjuk mit jelent az álmod

ABC sorrend »

Fenék-tömés

Ha már a fenekünk méretével sem vagyunk elégedettek, mindössze 18 000 forintért miénk lehet egy fenék-tömés.



Add a startlaphoz
evomedia
Médiafigyelő - IMEDIA médiafigyelés