free html hit counter
 
Borsa.hu fooldal
KirakatHímtagKultúrtrippTárgyPúderÍz-iGalériák / Videók

5 tipp stressz ellen

Borsa         Címkék: lista, púder, sterssz, tipp 1 hozzászólás

Nem ezek a módszerek hozzák el a megváltást, de ha kevés a lehetőség és az idő, eredményesen alkalmazhatóak. Elvégre, ha könnyen jön, könnyen is kell mennie a stressznek.

Olyat sajnos legfeljebb csak álmodni tudunk, hogy stresszmentesen telnek a napjaink – valamin úgyis ki fogunk bukni, mert elég ingergazdag környezetbe születtünk. Marad tehát a tüneti kezelés, de persze arra sincs túl sok időnk, úgyhogy lehetőleg gyorsan és könnyen essünk túl rajta. Hát jó: íme öt nagyon egyszerű húzás, ami a lehetőségekhez mérten tényleg segít lenyugodni.

Nagy levegő

Mint az az ilyen bölcsességekkel már csak lenni szokott, a mondásnak módfelett igaza van: ha ideges vagy, vegyél egy nagy levegőt. A legjobb persze nem "csak úgy", hanem ellenőrzött és igazolt módszerrel szuszogni, ez pedig a New Age kellős közepén mi más is lehetne, mint a jógalégzés. Valószínűleg sokan vannak, akiknek nem is kell magyarázni, de azért elmondjuk: három fő szakasza a hasi légzés, a közép- vagy mellkasi légzés, valamint a felső- vagy tüdőcsúcsi légzés, és az igazi jóginál már ezeknek a határait sem lehet megkülönböztetni. Amellett, hogy príma stresszoldó (főleg, ha összeszorított foggal, sziszegve eresztjük ki a levegőt), rengeteg jótékony hatása van még, de éppen ezért érdemes valaki olyantól megtanulni, aki magas szinten műveli.

healingkinetics.com
Stresszlabda

Méltán népszerű manapság ez a gumigolyóbis, amit nemcsak szabadon lehet gyúrni, hanem még zsonglőrködésre is alkalmas. Néhány leleményes iparos rá is állt a gyártására, szerintünk viszont sokkal jobb házilag elkészíteni – főleg mivel egyáltalán nem nagy kunszt. Pár lufi, némi liszt, egy kötőtű, egy tölcsér meg egy olló kell hozzá, és neki is lehet esni: kicsit megnyújtjuk az egyik lufit, a tölcsér segítségével a nyakáig megtöltjük liszttel, a kötőtű tompa végével eloszlatjuk benne a cuccot, aztán megcsomózzuk, levágjuk a lelógó részt, majd lefejezünk még két másik lufit, és az egész csomagot belehúzzuk az egyikbe, majd a másikba. Az igazán elvetemültek még némi álszőrrel is díszíthetik, és már lehet is dögönyözni, ha elborul az agyunk. (Az ötletgazda videós útmutatója itt látható.)

Egy pohár víz

Most biztos sokan hülyének néznek, pedig gyakran tényleg ennyi a megoldás. Sulykolhatjuk magunknak, hogy mennyi a napi kötelező folyadékbevitel, és este akár pánikszerűen pótolhatjuk is a kimaradt mennyiséget, de ez azon nem változtat, hogy napközben simán elfelejtünk órákig inni, és ezzel ártunk magunknak – meg a környezetünknek is. A dehidratációval ugyanis a szervezetünk kibillen a nyugalmi állapotából, de mivel a stressz forrásával nem vagyunk tisztában, keresünk magunknak egy bűnbakot, és rázúdítjuk az egyszerű fiziológiás problémánk cseppet sem kellemes hozadékát. Akkor már sokkal jobb ötlet elmenni a csapig, nem? (Ha pedig továbbra is lilul a fej, a következő adagot meg lehet próbálni a nyakunkba borítani. Hátha.)

Egy kis mozgás mindenkinek kell

Ha idegességében rágyújt az ember, és utána nyugodtabbnak érzi magát, az nem a cigaretta áldásos hatása, hanem a rituális mozdulatoké, a bagót tehát ilyen alapon nyugodtan el is lehet hagyni. A mozgás ezenfelül amúgy is endorfint termel, ha pedig a stressztől beálló izmokat mozgatjuk, duplán használunk magunknak, úgyhogy amennyiben szakad a cérna, tanácsos végigmozgatni az ominózus területeket, elsősorban a nyakat, a vállakat, a hátat és a lábakat. Trükközni nyilván lehet itt is (felpattani gyertyába, miegymás), de már az is többet használ, mint az az elmondás alapján sejthető, ha csak az óvodás torna emlékeit felelevenítve járjuk el a kötelező gyakorlatokat.

Kellemes emlékek

Jöhetnénk az autogén tréninggel, de mi most ennél egyszerűbb taktikákat keresünk, és van is ilyen a fejben elvégzendő gyakorlatok között is. Mi több, az nem is kifejezés, hogy egyszerű, hiszen már-már primitívnek kell nevezni: annyi az egész, hogy amikor borul minden, hirtelen behunyja az ember a szemét, és keres valami nagyon kellemes emléket. Ha nem egy rém nyugodt embertől halljuk, valószínűleg soha az életben nem próbáljuk ki, de szerencsénk volt, így elmondhatjuk: talán az összes közül ez a legjobb módszer. Kis túlzással olyan, mint visszamenekülni az anyaméhbe – egyszóval elég kemény pajzsot húz az ember köré, amin aztán dörömbölhet akármilyen idegbeteg idióta. (Van egyébként olyan is, aki virágos rétet és szivárványt vetít magának, de a pozitív emlékek szerintünk többet használnak, mert mégiscsak könnyebb beleélni magunkat valami valódiba, mint egy poszterbe. Ettől függetlenül mindenki úgy csinálja, ahogy jól esik.)



Ilyenek vagyunk

Egy leopárd mintás sállal is hazavághatjuk az amúgy egészen előnyös szerkónkat. Az utcán láttuk.

Álmoskönyv: megmondjuk mit jelent az álmod

ABC sorrend »

Detektív-képző

Ha szeretnénk kideríteni férjünk megcsal-e, jelentkezzünk a Harriet Bond detektív-képző iskolába.



Add a startlaphoz
evomedia
Médiafigyelő - IMEDIA médiafigyelés