free html hit counter
 
Borsa.hu fooldal
KirakatHímtagKultúrtrippTárgyPúderÍz-iGalériák / Videók

Szex és New York II.: két óra reklám, ezerötért

Trapp Henci         Címkék: film, kritika, mozi, reklám, szexésnewyork 45 hozzászólás

Megnéztem a Szex és New York mozifilm második részét. Nos, én nem vágytam semmi másra, mint egy jó kis amorális, szórakoztató, akár romantikus vígjátékra.

Bevallom, én vagy ötször - visszafogott számadat - láttam a Szex és New sorozat mind a hat évadát, oda-vissza, majd össze-vissza. Alap volt, már két éve is, amikor kijött az első mozifilm, hogy az első nyilvános vetítésen megjelenek, attól függetlenül, hogy előtte a sajtóvetítésen és a díszbemutatón is megnéztem a filmet. Nem voltak prekoncepcióim az első mozifilmmel kapcsolatban, biztos voltam benne, hogy más élmény lesz, mint a sorozat, hiszen bolond az, ki ugyanazt várta. A második mozifilm előtt volt néhány kétséges dolog, mindenféle pletykák terjengtek, de ezekre sem figyeltem túlzottan, hiszen alapvetően kedvelem a történetet, a karaktereket, a stílust, így hát nem volt bennem sok fenntartás, a szóbeszéd ellenére.

www.sexandthecitymovie.com

Az előzetes információk szerint, számítottam rá, hogy igazán csillogó lesz a film, és már a főcím során beigazolódni látszott a feltevésem: a tipográfusok is kitettek magukért, ugyanis már a szereplők neve is gyémántcsillogású betűkkel volt kiírva. Aztán áhítattal vártuk az ismert dallamok felcsendülését, de helyette Alicia Keys Empire State of Mind című dala szólalt meg, amit bár nagyon kedvelek, mégsem lett olyan libabőr a testemen, mint az eredeti Szex és New York dallam hallatán. Persze a főcím és a stáblista mit sem jelent, bár láttam már olyan filmet, ahol már csak e kettő miatt is érdemes volt megnézni azt. Térjünk át a sztorira inkább.

Carrie és Big két éve házasok, nyilván vannak unalmas pillanatok, amelyen főhősünk rögtön elkezd agyalni, majd mikor elutazik a csajokkal - Samantha elintézte - Abu Dhabiba, és a sors elé veti Aidant, összezavarodik, persze csak egyetlen pillanatra, mégis ez a legfőbb dráma az egész filmben. A lányok visongnak, hüledeznek a luxustól, attól, hogy minden, mindenhol ötcsillagos, sőt pluszos, Samantha bárdolatlan, műsoráról például ez jutott eszembe: "Kultúraközi kommunikációból egyes, köszönjük, leülhet.", viszont minden csillog, és annyira, de annyira fénylik, hogy magyar szem sokszor oda sem tud nézni. Miranda is a legjobbkor pihenheti ki magát, ugyanis az ügyvédi irodában egyik társa kifejezetten leuralja, amiből nagyon elege van, így fel is mond, majd elutazik, természetesen Steve, a férje, nagyon megértő.

Egyébként a férjét alakító, David Eigenbergnek nagyon jót tesz az idő, egyre sármosabb férfivá válik. Na, és ott van ugye Mr. Big. A nagy ő. A férfi. Aki bizony elköveti azt a banális, tipikus hibát, hogy a kétéves házassági évfordulóra egy plazmatévét vásárol a hálószobába. Annyira suta, nem? Igen, jól sejtitek, a dráma a tévé körül alakul ki…

www.hollywood.com

Nem vitték túlzásba a forgatókönyv kidolgozását, annál inkább a szereplők karikírozását. Charlotte végtelenül bugyuta, picsogó, ostoba spiné lett, Samantha közönséges, Miranda a munkaalkoholizmusát azzal a klasszikus etappal emelték ki, hogy nem tudott megjelenni gyereke iskolájában valami versenyen, és Carrie... Nos, Carrie, aki mindig valamiféle egyensúlyt teremtett a négy barátnő ide-oda billenő mérlegén, most ő is egy üresfejű, minden humor nélküli, tipikus gazdag feleséggé avanzsálódott. Borzalmas.

Mégis, miért született meg ez a film? Nos, a válasz egyszerűen megszülethet bennetek, ha arra vetemedtek, hogy megnézzétek a filmet, közel ezerötszáz forintért, ugyanis kaptok egy százötven perces reklámot. Tehát percenként fizethettek egy forintot azért, hogy megnézhessétek annak a rengeteg felső kategóriás márkának a reklámját. A férfi órától elkezdve az autóreklámon át a legújabb kollekciókból származó cipellőkig mindent az arcunkba tolnak... Ha megtehetnénk, a filmet követően szaladnánk is az Andrássyra, a luxusüzletekbe, hogy beszerezzük azt a gyönyörű, piros talpú tűsarkút, de itt a Balkánon, inkább csak moralizálunk, hogy mégis milyen hatással lehet ez a film arra a sok millió csajra, akik közül jó páran befolyásolhatóak a vásárlásra. Mert a film nem szórakoztat, hanem elad. Eladja a luxust, a vágyat, megkívántatja magával a legutolsó divat szerint elkészült ruhakölteményeket, kerüljenek is akárhány ezer dollárba.

www.hollywood.com

Természetes, hogy a Szex és New York című filmtől senki nem vár mélylélektani fejtegetéseket, filozofálást, szociális érzékenységet, tiszteletet más vallások, kultúrák iránt, szellemi emelkedettséget, csak egy kis kikapcsolódást, szórakozást, nevetgélést akarhatunk, de annyira együgyű a sztori, hogy ezt nem kapjuk meg, csak a több mint két órán át tartó, kínos fészkelődést.



Ilyenek vagyunk

Egy leopárd mintás sállal is hazavághatjuk az amúgy egészen előnyös szerkónkat. Az utcán láttuk.

Álmoskönyv: megmondjuk mit jelent az álmod

ABC sorrend »

Megszületett...

A zeneiparnak új hercegnője lett: Beyonce és Jay-Z hétvégén világra jött kislányát máris mindenki imádja.



Add a startlaphoz
evomedia
Médiafigyelő - IMEDIA médiafigyelés