free html hit counter
 
Borsa.hu fooldal
KirakatHímtagKultúrtrippTárgyPúderÍz-iGalériák / Videók

Jobb híján megpróbáljuk legyőzni a fáradtságot

Borsa         Címkék: fáradtság, púder, test, tipp 2 hozzászólás

El sem kellene jutnunk addig, hogy fáradtan erőltetjük magunkat, de előfordul sajnos az ilyesmi is. Mit tehetünk, hogy ne nyomjon el a buzgóság? Íme néhány saját tipp.

Persze, el sem kellene jutnunk odáig, hogy fáradtak vagyunk munka közben, addig meg pláne nem, hogy éjszaka dolgozzunk, de sajnos gyarlók vagyunk, és rendre így járunk. Ilyenkor már késő bánat azon sírni, hogy bárcsak másképp alakult volna – egy dolgot tehetünk, megpróbáljuk felébreszteni magunkat. Na de hogy? Kávé, tea, kóla? Mi ennél eredetibb, és talán az egészségre is kevésbé káros megoldásokat szerettünk volna, úgyhogy összeírtuk, ki mit tesz. Nem szakembereket kérdeztünk tehát, nem is népi bölcsességeket sorolunk, hanem a pillanat szülte módszereket, amik a mindennapokban nekünk beválnak.

Hát akkor csavarjuk is fel a szőnyeget: első ajánlatunk a hangos zene. A hallásunknak mondjuk nem tesz jót, de vészhelyzetben, bevalljuk, megengedjük néha magunknak a decibelkúrát, mert nagyot tud rúgni az emberen. Persze a hangerő nem minden, érdemes az ütemre is figyelni – más szóval félre a kedvenc Pink Floyd-lemezzel, és elő a kalapácstechnóval vagy valami pöröly heavy metallal.

Az erős fény bizony nemcsak élénkít, hanem kis túlzással parancsoló erővel is hat. Nappal persze sokra nem megyünk ezzel a tippel, de az biztos, hogy a hangulatos állólámpás éjszakai munka közben érdemes hirtelen fölnyomni a nagyvillanyt, meg minden egyebet, ami fényt ad, mert meglesz a hatása. A norvégok nyáron állítólag nem is nagyon alszanak két hónapig, szóval lehet benne valami, és különben is, Goethe is megmondta: "Mehr Licht!"

Ha huzamosabb ideig tart az álomkór, valami átütőbb megoldásra van szükség, mint akkor, amikor már csak néhány óráig kell kibírni – erre többen is egy jó úszást ajánlottak, mert annak a hatása hosszabb ideig is eltart. Nem tovább persze, mint mondjuk a következő nap, de akkor meg legfeljebb újra csobbanunk. Lehetőleg jó hideg vízben, és persze semmi lubickolás, csak tempó, tempó.



Ha viszont épp nincs a közelben nyitva tartó uszoda, és azon szerencsétlen tömegekhez tartozunk, akiknek házi medence sem jutott, kénytelenek vagyunk valami egyszerűbb megoldás után nézni. Hideg zuhany, egyszerű arcmosás, avagy a csuklóra engedett hideg víz – ezek bizony mind működnek, bár meglehetősen drasztikusak tudnak lenni. A háztáji hideg vizes vonalról azonban a mi kedvencünk egy kicsit furcsább trükk: két jégkocka a szemre. Hisszük vagy sem, az egész fejet lehűti, és ráadásul közben garantáltan nem tudunk csinálni se semmit, hanem csak pihenünk.

Mit ad isten, van egy versenyzőnk, aki mindezzel szemben mégiscsak a forró fürdőre esküszik. Első blikkre be nem válogattuk volna az ötletet, mert egy jó kád víz után a legtöbbünk már csak az ágyra tud gondolni, de aztán észérveket állítottak szembe velünk, úgyhogy megadtuk magunkat: ettől legalább megnyugszanak az idegek és kitisztulnak a gondolatok, úgy meg bárminek könnyebb nekiállni. Vitathatatlan, bár elsőre mi azért nem egy határidő szorításában fogjuk kipróbálni, az biztos.

Nem tágítunk a fürdőszobából – akad ugyanis köztünk olyan is, aki egyszerűen kimegy fogat mosni, ha már az asztalra bukik a fáradtságtól. Ilyenkor mindig az erősen mentolos fogkrémhez nyúl, az ugyanis – ahogy ő mondja – agyig tud hatolni, és mindent felráz, ami az ember fejében van. Itt kell megjegyezni, hogy valaki ajánlotta az izmosabb mentolos rágót is, úgyhogy van módszer akkorra is, amikor épp nincs kéznél a fogkefe.

A hatásmechanizmus ugyanaz, csak a felhasznált hajtóanyag más: gyömbér. Legyen bár a vágott vagy az aszalt-cukrozott verzió, netán a fűszerként használt őrölt változat (mert az is lenyelhető ám), a kívánt eredmény nem marad el: úgy csípi végi álltól tarkóig és fültől fülig az ember fejét belülről, hogy egy kiadós pofozás is elbújhat mellette. Nem mellesleg a fogyasztásával a gyomrunknak és az emésztőrendszerünknek is jót teszünk.



Ne kerülgessük tovább a forró kását – eddig is önsanyargató módszerekről beszéltünk, és amúgy is kegyetlenség önmagunkkal szemben, ha ébren maradunk, amikor már alig bírjuk, úgyhogy ki lehet mondani: a fájdalom bizony élénkít. Körzővel persze senki ne böködje magát, és a forró főzőlapra se tessék rátenyerelni, de lehet például csipkedéssel próbálkozni.

Törekedhetünk persze inkább a testi-lelki harmóniára is, mert a relaxáció vagy az autogén tréning részben éppen arra van kitalálva, hogy pihentessen. A profik állítólag többórányi alvást is képesek kiváltani velük, de mi ennél kevesebbel is beérjük – ha még egy órát húzzuk tőle nagy nehezen, már elégedettek is vagyunk. Két dologra viszont figyelni kell: szigorúan ülve csináljuk, és 20 percnél hamarabb ne hagyjuk abba, máskülönben alvás vagy legalábbis még nagyobb fáradtság lesz a vége.

Utoljára hagytuk összes éjjeli baglyunk kedvencét, a "séta a nonstopba" című népi játékot. Aki ment már le az éjjel-nappaliba éjnek évadján kóláért, az maga is rájöhetett: egy fejtisztító gyaloglás hatalmas lökést tud adni az embernek. Főleg télen ideális, akkor ugyanis még kellően hideg is van hozzá – de persze tetszés szerint turbózható az évszaknak megfelelően és attól függetlenül is. Hegymenet, mászkálás a parkban: lehetőségek vannak, csak élni kell velük. Aztán pedig miharabb bepótolni a kimaradt alvást.



Ilyenek vagyunk

Egy leopárd mintás sállal is hazavághatjuk az amúgy egészen előnyös szerkónkat. Az utcán láttuk.

Álmoskönyv: megmondjuk mit jelent az álmod

ABC sorrend »

Megszületett...

A zeneiparnak új hercegnője lett: Beyonce és Jay-Z hétvégén világra jött kislányát máris mindenki imádja.



Add a startlaphoz
evomedia
Médiafigyelő - IMEDIA médiafigyelés