free html hit counter
 
Borsa.hu fooldal
KirakatHímtagKultúrtrippTárgyPúderÍz-iGalériák / Videók

Megváltoztak a vásárlási szokásaink

Borsa         Címkék: , kirakat, pláza, vásárlásiszokások 3 hozzászólás

A különálló üzletek kezdik visszanyerni népszerűségüket - a gazdasági válságnak pozitív hatásai is vannak. Megváltoztak a vásárlási szokásaink.

A válság eredményeképpen kialakult, megváltozott vásárlási szokásokra vezethető vissza a bevásárlóközpontok látogatási gyakoriságában bekövetkezett változás. A hetente egyszer vagy többször plázába járók aránya valamelyest csökkent, emellett pedig megnőtt azok aránya, akik csak havonta látogatnak bevásárlóközpontokat – derül ki a GfK Hungária legfrissebb, 2010 nyarán készült bevásárlóközpontokkal kapcsolatos kutatásából.



Az országosan reprezentatív felmérés során összesen négy bolttípust vizsgáltak: bevásárlóközpontot (városszélit, illetve belvárosit), különálló boltokat, illetve a városon belül kiépített bevásárlóutcákat. "A különálló boltok vásárlás és kedveltség szempontjából is a legnépszerűbbek: a magyar lakosság több mint egyharmada ezt a bolttípust látogatja a leginkább. A vásárlók egynegyede a városszéli bevásárlóközpontokat választja leggyakrabban a négy típus közül, további egyötödük pedig belvárosi plázákba jár vásárolni. A tavalyi évhez képest kis mértékű növekedést mutat a városszéli bevásárlóközpontok kedveltsége és látogatása, megközelítve a különálló boltokét" – mondta el Kui János, a GfK Hungária kereskedelmi szektormenedzsere. Ami áldásos a kis- és középvállalkozásokra nézve, hiszen termékeiket – sok esetben hazai gyártókét -, eredményesebben tudják értékesíteni, ami a magyar gazdaságot lendítheti előrébb.

Borsaszerkesztő is a különálló boltokat preferálja, ahol ismerősként köszöntik, ismerik a stílusát, ízlését, ezért olyan módon szolgálják ki, azt a terméket ajánlják neki, ami a legmegfelelőbb. Egy plázában soha nem lehet megtapasztalni a kereskedelemnek azt a báját, amit egy piacon vagy egy jól ismert kisboltban. Persze, amellett is vannak érvek, hogy sokan miért preferálják a plázákat: a három legfontosabb tulajdonságnak a termékkínálat változatossága árak szempontjából, a közelség és könnyű megközelíthetőség, valamint a hosszú nyitva tartás bizonyult.


A válságnak köszönhető az, hogy kevesebbet járunk bevásárlóközpontba, a megváltozott vásárlási szokásokra vezethető vissza, hogy a bevásárlóközpontok látogatási gyakorisága  felére csökkent. Míg 2009-ben a megkérdezettek huszonkét százaléka hetente többször járt plázába, jelenleg ez az arány csak tizenegy százalék. Kiderült, hogy leggyakrabban azok járnak bevásárlóközpontba, akik a belvárosi bevásárlóközpontokat jelölték meg a leggyakoribb vásárlási helyükként. Több mint negyven százalékuk hetente legalább egyszer megfordul egy bevásárlóközpontban. A legritkábban azok járnak plázákba, akik a különálló boltokat preferálják: közülük is mindössze 10 százalék jár bevásárlóközpontokba, amely a tavalyi 17 százalékos eredményhez képest további visszaesést jelent.



A válaszadók közel nyolcvan százaléka abban a bolttípusban vásárol a leggyakrabban, amelyiket a legjobban kedveli. A megkérdezettek 16 százaléka egyik bevásárlóhelyet sem kedveli a négy közül, de jellemzően a különálló boltokat választja bevásárláskor. Azok, akik a kutatásba bevont bevásárlóhelyek egyikét sem választották, mint leggyakrabban látogatott bolttípust, feltehetően több okból nyilatkoztak így. Egyrészről nem ők a családban a vásárlásért felelős személyek, másrészt egyáltalán nem foglalkoznak a bevásárlással, vagy – anyagi és életmódbeli okokból – máshol, például a piacon vásárolnak, esetleg webshopok kínálataiból szemezgetnek. 


Ilyenek vagyunk

Egy leopárd mintás sállal is hazavághatjuk az amúgy egészen előnyös szerkónkat. Az utcán láttuk.

Álmoskönyv: megmondjuk mit jelent az álmod

ABC sorrend »

Fenék-tömés

Ha már a fenekünk méretével sem vagyunk elégedettek, mindössze 18 000 forintért miénk lehet egy fenék-tömés.



Add a startlaphoz
evomedia
Médiafigyelő - IMEDIA médiafigyelés